Στο εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο της De Tomaso. Κρίμα

Post date:

Author:

Category:

Η De Tomaso Automobili είναι μια παλιά, πλέον, δόξα της αυτοκίνησης που σκουριάζει στο χρόνο. Μια επίσκεψη στο εργοστάσιο το επιβεβαιώνει. Δυστυχώς

Το δημιούργημα του Αργεντίνου Alejandro de Tomaso (1928-2003) γνώρισε μεγάλες στιγμές.

Τα εξωτικά της De Tomaso μπορεί να μην έφτασαν ποτέ την αίγλη των άλλων δύο μεγάλων ιταλικών (βλ. Ferrari, Lamborghini) αλλά στο πέρασμά τους αναστάτωναν. Ακόμα θυμάμαι την Pantera που άραζε στη Σκουφά, κάπου στα μέσα των ’80s.

Στη διαδρομή της, η DeTomaso είχε πολλαπλούς ρόλους: την ιδιοκτησία της Maserati, τη Moto Guzzi, μέχρι και μονοθέσιο για τον Frank Williams, το ’70.

Η συνέχεια είναι λίγο-πολύ γνωστή. Το λουκέτο κρίθηκε αναπόφευκτο ενώ ο μετέπειτα ιδιοκτήτης της, Gian Mario Rossignolo, συνελλήφθη για κατάχρηση κρατικών επιχορηγήσεων ύψους €7.5 εκατομμυρίων

de-tomaso-plant-abandoned-4drivers.gr

de-tomaso-plant-abandoned-4drivers.gr 

de-tomaso-plant-abandoned-4drivers.gr

de-tomaso-plant-abandoned-4drivers.gr

 Κάποια 55.000 τετραγωνικά μέτρα, κάπου στη Modena. Το δημιούργημα του de Tomaso εν μέσω αγριόχορτων. Σ’ αυτό το χώρο γράφτηκε ιστορία για petrolheads. Τα Biturbo, Quattroporte, Kyalami, Karif είναι μερικά μόνο από τα ονόματα των θρυλικών μοντέλων που γεννήθηκαν εδώ

Για την ιστορία, η Pantera αξιοποίησε τη συμφωνία που είχε κάνει ο Alejandro de Tomaso με τη Ford καθώς η τελευταία προμήθευε τον κινητήρα 351 Cleveland V8 αλλά και προωθούσε το αυτοκίνητο στην αμερικάνικη αγορά μέσω των dealers των Lincoln και Mercury.

Συνολικά 6.128 κομμάτια -τα περισσότερα που βγήκαν ποτέ για ένα μοντέλο της DeTomaso- κατασκευάστηκαν σ’ αυτόν τον χώρο. Εγκυκλοπαιδικά, ένα από αυτά το πρόσθεσε ο Elvis Presley στη συλλογή του.

Φτάνοντας στo 1976, ο de Tomaso, με τη βοήθεια της ιταλικής κυβέρνησης, ο de Tomaso αγόρασε τη Maserati από τη Citroën. Είχε ήδη αποκτήσει τα δικαιώματα των διάσημων οίκων Ghia, Vignale και Innocenti.

Δραστήριος και μερακλής ο Alejandro de Tomaso. Δεν μπόρεσε, ωστόσο, να κρατήσει τους οίκους που είχε αποκτήσει. Η Ghia πουλήθηκε στη Ford, οι Innocenti και Maserati στη Fiat (η οποία έκλεισε την πρώτη) ενώ πρόσφατα είδαμε τη Ford να χρησιμοποιεί το όνομα Vignale ως πλούσια έκδοση σε μοντέλα της. Η πετρελαϊκή κρίση του ’73 είχε αφήσει τις πληγές της.

Τα πιο «πρόσφατα» νέα, εδώ και κάποια χρόνια, ήθελαν τη BMW να ενδιαφέρεται για την αγορά του εργοστασίου στη Modena. Όμως δεν έγινε κάτι.

Το εργοστάσιο παραμένει θλιβερά μοναχικό, όπως μπορείτε να δείτε και στο video-photo gallery που ακολουθεί.

Photo: 28dayslater.co.uk

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει