Το απόλυτο σύμβολο των ιταλικών rally cars, η Lancia Deltα Integrale. και η πανέμορφη Lancia Delta Futurista. Αλήθεια, τι θα προτιμούσατε; Integrale vs Futurista
Την ορίτζιναλ ή το restomod;
Θα μπορούσε να είναι το δίλημμα της επόμενης μέρας. Integrale vs Futurista. Η πιο επιτυχημένη ράλι ρέπλικα απέναντι σε ένα μοναδικό restomod που δεν εκφεύγει από το πνεύμα της ιταλίδας, πρώτης διδάξασας. Λοιπόν; Την ορίτζιναλ Ή Το restomod;
Τίποτα δεν μπορεί να είναι περισσότερο ενδεικτικό για τη διάδραση της Lancia Delta Integrale από την κυριαρχία της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ραλί
Η Delta, στις διάφορες τετρακίνητες εκδοχές της, ήταν αυτή που από το 1987 ως το 1992 στέφθηκε βασίλισσα των αγώνων. Σε φημισμένες ειδικές διαδρομές, στα χέρια των Juha Kankkunen και Miki Biasion πήρε τρεις φορές το στέμμα στο Πρωτάθλημα Οδηγών. Αλλά και έξι φορές στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών για την ίδια περίοδο. Ασύλληπτη αποτελεσματικότητα, σωστά specs και ένας γερός ιταλικός τσαμπουκάς σε κάτω από 4 μέτρα μήκους.
Από τη δόξα στον τάφο
Όπως έγραφε εύστοχα ο Αλ. Κορέσσης για τη Lancia και το φιλί του Ιούδα, «η Lancia ήταν κάποτε χαρμάνι πολυτέλειας και επιδόσεων. Συν μια πρέζα άσκοπης μηχανικής πολυπλοκότητας και δυο μεζούρες αλλοπρόσαλλα ηλεκτρονικά. Στη Lancia όμως όλα συγχωρούνταν. Παρελθοντικός ο χρόνος». Ακόμη και σήμερα, κάθε φορά που τυχαίνει να δεις μία Integrale να περνά, ο Πραγματικός Οδηγός θα γυρίσει να τη δει. Παρά το τετράγωνο σχήμα, το 5θυρο αμάξωμα, αυτό το κάτι που στα μάτια του αμύητου θα περάσει απαρατήρητο.
Ο Πραγματικός Οδηγός θα γυρίσει να τη δει με ένα νεύμα επιδοκιμασίας. Θαυμασμού. Αλλά και μιας ελαφράς μελαγχολίας. Γιατί η Lancia οδεύει με ακρίβεια λέϊζερ προς την αυτοεξαφάνισή της
H Lancia Delta Futurista και το restomod
Αν η επίσημη Lancia αφήνει, λοιπόν, τη Delta ως όμηρο του χρόνου, είναι ένας άνθρωπος με έρωτα για αυτήν που της έδωσε μία μικρή ανάσα. Έστω ως restomod.
Ο 33χρονος Eugenio Amos, ιδρυτής της Automobili Amos, ήταν αιχμάλωτος. Είχε πιαστεί εξ απαλών ονύχων στα «δίχτυα» της Lancia Delta Integrale που είχε κάποτε ο πατέρας του.
Όπως είχε πει ο ίδιος πριν ακριβώς ένα χρόνο «αυτές οι μνήμες είναι φτιαγμένες από μυρωδιές, από την απαλή άκρη της αλκαντάρα, από μπερδεμένους θορύβους». Συμπάσχουμε μαζί του.
H Lancia Delta Futurista είναι, πλέον, τρίθυρη και διαθέτει μέρη αμαξώματος από carbon. Επίσης, νέα ECU (Electronic Control Unit) που σε συνδυασμό με νέο σύστημα ψύξης και εξαγωγής αποδίδει κάποιους 330 ίππους. Αλλά και ενισχυμένη τετρακίνηση (πάντα στα πλαίσια της αρχικής μετάδοσης), αλουμινένια στοιχεία στην ανάρτηση και κάποια 1.250 kg στο σύνολο παρά τις ενισχύσεις που δέχθηκε το αμάξωμα στα πρότυπα των προδιαγραφών του τότε Group A.
Το εσωτερικό της Delta Futurista είναι εξίσου γοητευτικό. Επενδύσεις από την αγαπημένη αλκαντάρα και εκλεπτυσμένες λεπτομέρειες που συχνά μόνο ένα καλλιεργημένο ιταλικό γούστο μπορεί να παράξει.
Το υποθετικό δίλημμα τού σήμερα θα έμοιαζε κάπως έτσι. Όπως αφήνει να εννοηθεί η φωτό: Integrale vs Futurista. Η κλασική, μεταχειρισμένη Integrale απέναντι σε μία ευγενή προσπάθεια του Eugenio. Εντάξει, όσο ευγενικά μπορεί να είναι τα €300,000 που κοστίζει.
Υ.Γ. Το παρόν άρθρο αφιερώνεται σε εκείνη την πράσινη Delta Integrale του πρώτου διδάξαντα των Πραγματικών Οδηγών, του κ. Κώστα Καββαθά.
Photo: Automobili Amos
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.