Η νέα μόδα λέγεται «ενίσχυση ήχου κινητήρα». Το είδαμε στις BMW M4 και M5, στην Porsche 911 (ήδη απ΄τις 991) και στο «βιολοντσέλο» του Lexus LFA. Και η κριτική για την τεχνητή ακουστική εμπειρία είναι έντονη. Αλλά υπάρχει και αντίλογος
Όταν η Lexus πήρε τηλέφωνο τη Yamaha (ναι, αυτή που φτιάχνει τους ενισχυτές και τις κιθάρες) για να της ζητήσει να συνεργαστεί στην εξέλιξη του ήχου του δεκακύλινδρου LFA, άνοιξε το δρόμο για το πρωτόγνωρο, ακόμα, engine sound tuning
H συνέχεια είναι λίγο-πολύ γνωστή.
Η Υamaha απάντησε θετικά και έτσι η καμπίνα του ιαπωνικού υπεραυτοκινήτου έγινε «Μέγαρο».
Τότε, σύμφωνα με τη Lexus, ο οδηγός έγινε ένας πιο χαρούμενος ακροατής.
Σήμερα σχεδόν κάθε BMW είναι εφοδιασμένη με το σύστημα Active Sound Design (ASD). Το ίδιο ισχύει και με την εικονιζόμενη M235i Gran Coupe
Ιεροσυλία ο τεχνητός ήχος;
Η ιδέα πίσω απ’ τη συνεργασία των δύο εταιρειών ήταν να μπορεί οδηγός, σαν ένας άλλος «χαϊντιφελίστας», να διακρίνει ακόμα και τις πιο λεπτές αποχρώσεις ήχου.
Ανάλογα με το φορτίο γκαζιού, τις στροφές του κινητήρα και άλλες παραμέτρους της «παρτιτούρας», ο τεχνητός ήχος προσέφερε μερικές επιπλέον ηχητικές αποχρώσεις
Μέσα από το μενού του ASD μπορεί ο οδηγός να επιλέξει το βαθμό έντασης του ήχου του κινητήρα
Σαφώς ένας κινητήρας με πειστικό, φυσικό και όχι τεχνητό ήχο, είναι από μόνος του ένα μηχανολογικό επίτευγμα.
Και, για κάποιους, η προσθήκη συστημάτων ενίσχυσης του ήχου συνιστά μια αχρείαστα συνθετική προσθήκη.
Είναι ίσως αυτοί που αναζητούν τρόπους παράκαμψης τέτοιων συστημάτων στα αυτοκίνητά τους όπως, για παράδειγμα, εδώ σε μία M5.
Δεν έχω οδηγήσει LFA…
Θυμάμαι, όμως, κρεμασμένος στα σύρματα του Νορντσλάιφε, πώς έκανε όταν περνούσε το πειραματικό LFA, το 2008.
Ούρλιαζε. Ένα μανιακός ήχος κινητήρα αντηχούσε στο λοφίσκο, δίπλα στην κατηφορική Breidscheid.
Το ίδιο, λίγο-πολύ, άκουγε και ο οδηγός από μέσα.
Πάντως κρίνοντας σήμερα από διάφορα αυτοκίνητα με ανάλογα συστήματα, συχνά το ζήτημα είναι τόσο έξυπνα καμουφλαρισμένο που, ως οδηγός, δύσκολα διακρίνεις τη διαφορά μεταξύ φυσικού και τεχνητού ήχου
Για την ιστορία, διαβάστε πώς έβαλε το χέρι της η Yamaha εδώ και πάρτε μια γεύση στο βίντεο που ακολουθεί.
Photo: BMW / Lexus
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.