Τονίζοντας τον ήχο του κινητήρα. Πειράζει το fake;

Post date:

Author:

Category:

Η νέα μόδα λέγεται «ενίσχυση ήχου κινητήρα». Το είδαμε στις BMW M4 και M5, στην Porsche 911 (ήδη απ΄τις 991), στο Lexus LFA, ακόμα και στο Golf GTi. Και η κριτική για την τεχνητή ακουστική εμπειρία είναι έντονη. Αλλά υπάρχει και αντίλογος

BMW M235i Gran Coupe

Σήμερα σχεδόν κάθε BMW είναι εφοδιασμένη με το σύστημα Active Sound Design (ASD). Το ίδιο ισχύει και με την εικονιζόμενη M235i Gran Coupe


Όταν η Lexus πήρε τηλέφωνο τη Yamaha (ναι, αυτή που φτιάχνει τους ενισχυτές και τις κιθάρες) για να της ζητήσει να συνεργαστεί στην εξέλιξη του ήχου του δεκακύλινδρου LFA, άνοιξε το δρόμο για το πρωτόγνωρο, ακόμα, engine sound tuning

H συνέχεια είναι λίγο-πολύ γνωστή.

- Διαφήμιση-

Η Υamaha απάντησε θετικά και έτσι η καμπίνα του ιαπωνικού υπεραυτοκινήτου έγινε «Μέγαρο».

Τότε, σύμφωνα με τη Lexus, ο οδηγός έγινε ένας πιο χαρούμενος ακροατής.

LEXUS LFA
Lexus LFA

Ιεροσυλία ο τεχνητός ήχος;

Η ιδέα πίσω απ’ τη συνεργασία των δύο εταιρειών ήταν να μπορεί οδηγός, σαν ένας άλλος «χαϊντιφελίστας», να διακρίνει ακόμα και τις πιο λεπτές αποχρώσεις ήχου.

Ανάλογα με το φορτίο γκαζιού, τις στροφές του κινητήρα και άλλες παραμέτρους της «παρτιτούρας», ο τεχνητός ήχος προσέφερε μερικές επιπλέον ηχητικές αποχρώσεις

BMW ASD

Μέσα από το μενού του ASD μπορεί ο οδηγός να επιλέξει το βαθμό έντασης του ήχου του κινητήρα

Σαφώς ένας κινητήρας με πειστικό, φυσικό και όχι τεχνητό ήχο, είναι από μόνος του ένα μηχανολογικό επίτευγμα.

Και, για κάποιους, η προσθήκη συστημάτων ενίσχυσης του ήχου συνιστά μια αχρείαστα συνθετική προσθήκη.

Είναι ίσως αυτοί που αναζητούν τρόπους παράκαμψης τέτοιων συστημάτων στα αυτοκίνητά τους όπως, για παράδειγμα, εδώ σε μία M5.


GR Yaris

Δεν έχω οδηγήσει LFA

Θυμάμαι, όμως, κρεμασμένος στα σύρματα του Νορντσλάιφε, πώς έκανε όταν περνούσε το πειραματικό LFA, το 2008.

Ούρλιαζε. Ένα μανιακός ήχος κινητήρα αντηχούσε στο λοφίσκο, δίπλα στην κατηφορική Breidscheid.

Το ίδιο, λίγο-πολύ, άκουγε και ο οδηγός από μέσα.

Πάντως κρίνοντας σήμερα από διάφορα αυτοκίνητα με ανάλογα συστήματα, συχνά το ζήτημα είναι τόσο έξυπνα καμουφλαρισμένο που, ως οδηγός, δύσκολα διακρίνεις τη διαφορά μεταξύ φυσικού και τεχνητού ήχου

Για την ιστορία, διαβάστε πώς έβαλε το χέρι της η Yamaha εδώ και πάρτε μια γεύση στο βίντεο που ακολουθεί.


Mitsubishi-Evo VI-Tommi-Mäkinen-Edition

Photo: BMW / Lexus

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει