Γερνούν τα παλικάρια της αυτοκίνησης; Αγγλιστί, keeper or dropper;

Post date:

Author:

Category:

Keeper είναι αυτό που μπορείς να κρατήσεις για πολύ. Δε μιλάμε για πάντα. Τίποτα δε κρατάει για πάντα. Θα κρατήσει ένα Clio RS; Ένας τακτικός αναγνώστης / contributor ανέβηκε Δομοκό για να συναντήσει τον παλιό του έρωτα. Κατέβηκε ξενερωμένος. Κύριε Παλιούρα, έχετε το λόγο

Renault Clio RS Mk3 τιμόνι 4Drivers

Πώς, αλήθεια, ξεχωρίζεις ένα keeper από μία «καυτή πατάτα»; Είναι ένα αυτοκίνητο πλησίον εικοσαετίας το performance icon που ‘ταν κάποτε; ‘Η μαζί με το ξεφούσκωμά του θα ξεφουσκώσει άσκοπα και τον κουμπαρά σου; Γερνάνε, ωρέ τα παλικάρια;


Το στόρι είναι γνωστό: μέσω κάποιου γνωστού μαθαίνεις για έναν ιδιοκτήτη που σκέφτεται να αποχωριστεί το καμάρι του. Η ευκαιρία διακόπτει την ομαλή ροή της ζωής σου. Όπως οι διαφημίσεις την ταινία του Star στις εννιά το βράδυ

Σύμφωνοι, όλα ξεκινούν από την τιμή πώλησης.

Ύστερα από τη φήμη που έχει ένα αυτοκίνητο. Δε σπας τον κουμπαρά σου αλλιώς. Όπως δε ρίχνεις και τα μούτρα σου για να ζητήσεις ραντεβού από άσχημο κορίτσι.

Photo: Αρχείο Μάνου Καλατζή (KalatzisSportTeam) / Κ. Αργυρίου

Το ιστορικό μου με το Clio RS (Μk3)

Το 2008 αγόρασα το δεύτερό μου Clio RS. Ήταν ένα υπέροχο R27 (Mk3) το οποίο δυστυχώς δεν πρόλαβα να χαρώ πολύ.

Μπροστά στην ευκαιρία να ζήσω το ντεζαβού, μου δόθηκε η ευκαιρία να αποκτήσω φέτος ένα φθηνό δείγμα. Πρόκειται για κάποιο από τα πρώτα Clio RS (Mk3), του ’07 με το «κοντό» σασμάν.

Είναι το daily μιας συμπαθεστάτης κυρίας που το ‘χει για να πηγαίνει τα παιδιά στο σχολείο. Το κάνει κι αυτό. Κάτι σαν αστέρας του NBA σε κινεζική ομάδα στη δύση της καριέρας του.

Για την ιστορία, τα πρόσφατα χρόνια έχω ένα Clio RS Mk4. Αυτό.

Πήγα, το βρήκα, ξενέρωσα

Αρκετά κουρασμένο, με κάποια 260.000 χιλιόμετρα, με ταλαιπωρημένο σαλόνι και τόσες ρυτίδες που θα απογοήτευαν και κέντρο αισθητικής.

Επιπρόσθετα, το περιβόητο ”point of expertise” των Γάλλων της Διέππης, αυτό με την ενδοτική και ψαγμένη ανάρτηση, είχε αντικατασταθεί από μιία αμφιβόλου προελεύσεως coilover σε βαθμό που, βγαίνοντας, το μασπιέ σχεδόν ακουμπούσε την άσφαλτο. Λες και επιχειρείς ηρωική έξοδο από Westfield. Aν κάπνιζα, άνετα έσβηνα τσιγάρο χωρίς να σκύψω


Renault Clio RS Mk4 δοκιμή

Πήγα με τα λεφτά στην τσέπη. Για να το πάρω

Ή θα το συμμάζευα, θα το ‘κανα μεροκάματο ή θα το κρατούσα για δεύτερο. Έτσι, για τo fun factor της υπόθεσης.

Πέρα από τα «μαζέματα» που ‘θελε, υπήρχε και λαμπάκι κινητήρα με την ένδειξη ”Check Emission” που άνετα θα μπορούσε να ‘ναι ερώτηση πολλαπλών απαντήσεων σε ψυχολογικό τεστ. Αυτό το Clio RS, όντως, μου φάνηκε πολύ κατώτερο των περιστάσεων. A far cry από τον κεραυνοβόλο, παλιό μου έρωτα με το R27

Φαινόταν, επίσης, αρκετά πιο άψυχο από αυτό που θυμόμουν. Kαι παρά το επιθετικό του στήσιμο, επουδενί δε μου έβγαλε την αίσθηση να το πιέσω. Ευχαρίστησα και έφυγα.


Renault Clio RS καραντίνα

Αδέλφια, πώς ορίζουμε το keeper;

Σίγουρα, το συγκεκριμένο Clio RS δεν ήταν αντιπροσωπευτικό δείγμα. Ή μήπως είναι αναπόφευκτη η επέλαση του γήρατος

Κι αν ισχύει το δεύτερο, πόσο άσχημα γερνούν κάποια αυτοκίνητα βάσει του κύκλου ζωής τους;

Τι πρέπει να ‘χει αντικειμενικά ένα αυτοκίνητο για να θεωρηθεί keeper; Μιλάμε πάντα για καθαρή κρίση που προέρχεται από εμπειρία. O λόγος γίνεται για μοντέλα με βιογραφικό που φτιάχτηκαν με τεχνογνωσία για να προσφέρουν οδηγική ευχαρίστηση. Όχι για τα ”average Joe” μοντέλα σειράς

Renault Clio RS
Photo: Σπύρος Κανατάς

Κρίσιμος παράγοντας η απαξίωση

Καλώς ή κακώς αυτό έχει να κάνει με το πώς φτιάχτηκε η κάθε κατασκευή.

Μια κατεψυγμένη πίτσα χαμηλής ποιότητας δύσκολα τρώγεται και την επόμενη μέρα. Όσο κι αν πεινάς. Σημείωση: Δε στοχοποιώ.

Όπως το βλέπω, keeper είναι το αυτοκίνητο εκείνο που μοιάζει με εκείνη τη μόνιμη σχέση που συνεχίζει να εκπληρώνει πιστά τη φιλοσοφία της κατασκευής του

Πάντως σίγουρα όχι η στραβογερασμένη και φτιασιδωμένη πριμαντόνα που αρχικά σε ξελογιάζει και όταν ξυπνήσεις μαζί της το επόμενο πρωί αδυνατείς να τη γνωρίσεις.

Είναι εκεί έξω και σε περιμένει να το βρεις. Do you feel lucky, punk?

Clio RS

Photo: Γ. Κούτος / Κ. Αργυρίου / Σ. Κανατάς / Renault


Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει