Για τη μόνη σαν το λεμόνι Mercedes 280 SE (W108)

Post date:

Author:

Category:

Περπατάς και συναντάς την πάλαι ποτέ υπέροχη λιμουζίνα εκ Στουτγάρδης, την περίφημη Mercedes 280 SE. Δεν είναι πλέον στην προτέρα της δόξα αλλά εγκαταλελειμμένη και υπό τον αδυσώπητο αττικό ήλιο. Κάποιος να την προσέξει

Η Mercedes 280 SE με όλο το εγγενές κάλλος που της είχε προσδώσει ο μεγάλος σχεδιατής Πολ Μπρακ. Η ευγένειά της, παρά τα σημάδια του χρόνου, υπάρχει ακόμη. Μαζί με σκουριά, σκόνη και ένα «αίτημα» για διάσωση


Όποιος είχε την τύχη να τον πάνε κάποτε βόλτα με Mercedes 280 SE, στο σασί της W108, είχε να το θυμάται. Τέτοια άνεση, τόσο αυτοκρατορικά καθίσματα, ένα διακριτικό μπάσο του εξακύλινδρου εν σειρά, τόση αρχοντιά μαζεμένη σε μερικά μέτρα μετάλλου

Γεροφτιαγμένη, κλασάτη, «ανέπνεε» με τα χαρακώματα του αθηναϊκού κέντρου. Τα σνόμπαρε διαχειρίζοντάς τα με μοναδική χάρη.

Βeen there, done that – στο πίσω κάθισμα, επί της οδού Σκουφά.

Για την ιστορία, η εισαγωγική γκάμα του 1965, όταν παρουσιάστηκε στη Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης της ίδιας χρονιάς, περιελάμβανε τις W108 (250 S, 250 SE και 300 SEb) και την W109 (300 SEL), με το μεγαλύτερο μεταξόνιο.

Η W108, παραγωγής από το μακρινό 1965 έως το 1972, ήταν κάτι σαν το ισοδύναμο των μεταγενέστερων S Class. Μεγάλη και σίγουρη. Πολύ κλασάτη, με εξακύλινδρους καθώς, τελικά, και οκτακύλινδρους κινητήρες. Διαθέσιμη τόσο σε σεντάν όσο και σε δίθυρα κουπέ και καμπριολέ αμαξώματα, με αντίστοιχους κωδικούς W111 και W112. Εκεί να δεις κομψότητα. Πάρε να ‘χεις στην παρακάτω φωτό

Mercedes-Benz W112
Mercedes Benz 280SE (1969) / Photo: Mercedes-Benz

«Οπλοκατοχή»: Οδηγώντας το Mercedes 190 E 2.5-16 Cosworth

Η κυρία των νοτίων

Κρίνοντας από την ένδειξη πίσω αριστερά της συγκεκριμένης, φαίνεται ότι ανήκει σ’ αυτές που παρήχθησαν από το 1967 και εντεύθεν.

Για τη μόνη σαν το λεμόνι Mercedes 280 SE (W108)

Κι αυτό γιατί τότε ήταν που ο «μικρός» δυομισάλιτρος κινητήρας μεγάλωσε στα 2,8 λίτρα, απέκτησε τον εσωτερικό κωδικό Μ130 και οι 250 S / 250 SE μετονομάστηκαν σε 280 S / 280 SE, απ’ το Noέμβριο του ’67.

Με χειροκίνητο κιβώτιο η Mercedes 280 SE επιτάχυνε στα 0-100 χλμ/ώ. σε 12,5” και είχε τελική 185 χλμ/ώ.

Η 280 SE, αντίστοιχα, ολοκλήρωνε τις διαδικασίες σε 10,5′‘ και 193 χλμ/ώ.

Mε το αυτόματο, όπως η συγκεκριμένη, όλα τα παραπάνω εκτελούνταν λίγο πιο αργά. Μικρής σημασίας, όμως.

Το δυνατό στοιχείο των W108 και των παραλλαγών τους ήταν αυτή η παροιμιώδης γεροδεμένη αίσθηση. Σα να ‘ταν ικανές να επιβιώσουν από παγκόσμιο πόλεμο, μαζί με μια μείξη από απτή ποιότητα και αριστοκρατική κύλιση. Το δε ταξίδι; Πρώτη θέση με θέα και λεπτές «κολώνες». Έκλεινες με εκείνο το βαρύγδουπο «γκουπ» τις πόρτες και αρκούσε το άκουσμά τους για να αισθανθείς ασφαλής

Για τη μόνη σαν το λεμόνι Mercedes 280 SE (W108)

Η κυρία του παρελθόντος εντοπίστηκε τυχαία. Χωρίς καν κουκούλα, ντάλα ήλιος να τρώει τσιμούχες, βαφή και σωθικά.

A time to remember.

Photo: 4Drivers


Mercedes-Benz 300 SL Κώστας Δημητρέλης

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει