Γιατί εξαφανίστηκαν τα pop-up φώτα;

Post date:

Author:

Category:

Ανασηκώνονταν μέσα απ΄το καπό. Φαίνονταν εξωτικά. Συνδέθηκαν με σπορ σημειολογία. Πού πήγαν τα pop-up φώτα;

Tα pop-up φωτιστικά σώματα συνόδευσαν μερικά εμβληματικά αυτοκίνητα. Τη Ferrari F40. Τη Lamborghini Miura. Τη Porsche 928, το Mazda RX-7, τη De Tomaso Pantera και τη Toyota Supra MKii. Η λίστα είναι ατέλειωτη. 

Την αρχή την είχε κάνει το Cord 810, του 1936. Ακολούθησε μια παλίρροια, αμερικανών κυρίως, σχεδιαστών που βρήκαν έναν μοντέρνο τρόπο να κρύψουν τις ογκώδεις «λάμπες» κάτω από τα στιλβωμένα στον καλιφορνέζικο ήλιο αμαξώματα.

Επίσης, σημαντικό ρόλο έπαιξε και η τάση για χαμηλά, εντυπωσιακά καπό.

cord-810-sothebys

Το Cord 810 έκανε την εντυπωσιακή αρχή με τα pop-up φώτα. Ακολούθησαν πολλοί και καλοί. Σήμερα, πλέον, τα pop-up φωτιστικά σώματα είναι είδος υπό εξαφάνιση

Μετά, μπήκαν και οι Ιάπωνες στα βαθιά της pop-up σκυτάλης.

Τα Nissan Silvia 200SX, Mitsubishi Eclipse, Mazda MX-5, Toyota Celica είναι ενδεικτικά όσων εκδημοκράτισαν την ιδέα σε πιο προσιτά αυτοκίνητα.

Ωστόσο, με τον καιρό ήρθε και μια επιδημία ηλεκτρικών προβλημάτων. Άνοιγαν τα μισά, άνοιγε το ένα ενώ το άλλο «μάτι» παρέμενε νυσταγμένο, άλλες φορές δεν άνοιγαν καθόλου.

Μαζί, φυσικά, ήρθαν και οι νεότερες νομοθεσίες για προστασία πεζών. Τα pop-up, βλέπεις, ήταν ικανά να εμβολίσουν νταλίκα, πόσο μάλλον σπλήνα και άλλα ζωτικά όργανα.

Το πιθανότερο είναι πως σήμερα θα είχε λυθεί κάθε τεχνικό ζήτημα. Όμως η διαδικασία θα παρέμενε πιο ακριβή και περίπλοκη για τους κατασκευαστές ακόμα κι αν δεν υπήρχε η πρόνοια των πεζών

Aκόμα και τώρα καθημερινοί enthusiasts, όπως ο αμερικάνος φίλος του 4D, Chris Ashworth, είναι ερωτευμένοι με την τσαχπινιά των ανακλινόμενων φωτιστικών. Δείτε το video που έφτιαξε με τα χεράκια του αποτίοντας φόρο τιμής στα pop-up φώτα.

Κάπως έτσι λοιπόν, τα pop-up παρέμειναν στη σφαίρα της παλιάς pop. Μαζί με τους Abba, το σεξ χωρίς προφυλακτικό και τη «Δυναστεία». R.I.P.

Photo:  Flickr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος έχει περισσότερες από δύο δεκαετίες στο χώρο των Media και του Ειδικού Τύπου (Car Magazine, Top Gear, Esquire, Porsche Magazine, Eurobanker κ.ά.). Τα τελευταία έξι χρόνια «οδηγεί» το 4Drivers με συμμετοχή αρθρογράφων που εκτιμούν την αντικειμενική ενημέρωση, την απόλαυση της οδήγησης και τη δημιουργική ματιά. Ταυτόχρονα, εκδίδει το Best of Cars και άλλες concept εκδόσεις. Οι φήμες λένε πως με τόση κατανάλωση βενζίνης, βαρύνεται για σημαντικό μέρος της τρύπας του όζοντος. Δηλώνει ένοχος.

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Υπερβολικά ηδονιστικό. Για το Miami του ’90

Αυτοκίνητα με γωνίες που μπορούσαν να σουβλίσουν αμνοερίφια, bodybuilders, ηδονισμός και ναρκωτικά. Το Miami της δεκαετίας του ’90 ξαναζεί μέσα από τις σελίδες ενός νέου βιβλίου

Έχουμε καύσωνα. Αλλά πόσους βαθμούς έχει μέσα το αυτοκίνητό σου;

Αν δεν έχετε κλειστό γκαράζ, ακόμα και μία απλή ηλιοπροστασία κάνει τη δουλειά της