Γιατί η Bugatti Veyron έπρεπε να έχει ακριβώς 407 χλμ/ώ. τελική;

Post date:

Author:

Category:

Σχεδόν μία εικοσαετία πριν η Bugatti Veyron τάραξε τον κόσμο των επιδόσεων και της τελικής ταχύτητας. Γιατί όμως το υπεραυτοκίνητο του γκρουπ της VW «όφειλε» να έχει τουλάχιστον 407 χλμ/ώ. τελικής ταχύτητας

Bugatti Veyron τελική ταχύτητα

Οι λεπτομέρειες πίσω από τον «μαγικό» αριθμό «407» ως επιζητούμενη ταχύτητα της Veyron αποτέλεσε στόχο ενός συγκεκριμένου ανθρώπου


Ο ιθύνων νους πίσω από τη Bugatti Veyron ήταν ο Φέρντιναντ Πιεχ. Εγγονός του Φέρντιναντ Πόρσε, ο άνθρωπος που έκανε τη VW υπερδύναμη και πατέρας 12 παιδιών από 4 γυναίκες. Απεβίωσε σε ηλικία 82 ετών, το 2019

Ήταν αυτός που είχε δώσει το «πράσινο φως» για την κατασκευή της Veyron, ενός πρωτάκουστου σε κοστολόγιο και επιδόσεις υπεραυτοκινήτου το οποίο, πέραν όλων των άλλων, θα συμβόλιζε και την εικόνα ισχύος του γκρουπ της VW

Ο μακαρίτης ο Πίεχ ήταν ο επίσης ο ίδιος άνθρωπος πίσω από την Porsche 917, ένα από τα σημαντικότερα αυτοκίνητα των αγώνων αντοχής.

Η 917 φημιζόταν για την πολύ υψηλή τελική της ταχύτητα. Για την ακρίβεια, τα 406 χλμ/ώ. που έπιανε στη μεγάλη, τότε, ευθεία του Le Mans. Η ρηξικέλευθη Bugatti Veyron «έπρεπε» να μπορεί να ξεπεράσει την ικανότητα της 917 – έστω για ένα χιλιόμετρο

Aριστερά, η Porsche 917. Δεξιά, ο Πίεχ, το1997, ως διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, με το εικοστό εκατομμυριοστό Golf που βγήκε από το εργοστάσιο της VW


Στην πράξη, στην ιδιωτική πίστα της VW, στην Κάτω Σαξωνία, στις 15 Απριλίου 2005, η Veyron άγγιξε λίγο παραπάνω από το ζητούμενο. Συγκεκριμένα, τα 408,46 χλμ/ώ.

Ο στόχος είχε επιτευχθεί.

Η Veyron είχε ξεπεράσει την Porsche και ο Πίεχ μπορούσε να είναι ήσυχος ότι το δημιούργημά του, ίσως μαζί με μια δόση σαρκασμού, ήταν πλέον το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο.


Bugatti Veyron Βαρυμπόμπη

Κρατήσου, πλησιάζουμε τελική

Για την ιστορία, προκειμένου να ενεργοποιηθούν τα συστήματα που θα επέτρεπαν στη Veyron να πιάσει την τελική της ταχύτητα ή έστω να υπερβεί τα 343 χλμ/ώ. που ήταν η «επιτρεπόμενη», έπρεπε πρώτα να είναι εν στάσει.

Μετά ο οδηγός έπρεπε να γυρίσει ένα ειδικό διακόπτη αριστερά του καθίσματος ο οποίος ενεργοποιούσε μία λίστα ελέγχου των υποσυστημάτων.

Για παράδειγμα, σε αυτή τη ρύθμιση ανασηκωνόταν η πίσω αεροτομή, έκλειναν τα μπροστινά αεροδυναμικά πτερύγια και η απόσταση από το έδαφος μειωνόταν από τα 12,5 στα 6,5 εκατοστά. Και μετά «απογείωση»

Photo: bugatti.com


Ζελένσκι Bugati

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει