Golf GTi. Η εμπειρία πριν και μετά. Γιατί οι καιροί αλλάζουν

Post date:

Author:

Category:

Golf GTi

Η VW λέει πως το Golf είναι ο διάδοχος του αρχετυπικού GTi του 1976. Sorry, διαφωνώ. Όταν οδήγησα το πρώτο GTi, θυμάμαι από το Χολαργό μέχρι τον Μαραθώνα, γύρισα πίσω έτοιμος να μπω να ληστέψω τράπεζα

Τότε, 110 άλογα φτάνανε και περίσσευαν στα εννιακόσια κιλά, πέρναγες σουβλάκι τα κινητά μαυσωλεία της Μεσογείων και αισθανόσουν ελεύθερος. Το πρώτο GTi που οδήγησα τότε ήταν ένα εκρηκτικό αυτοκίνητο. Διαφορετικό. Δεν είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε ένα μικρό, με «τρίτη» πόρτα να έχει τόσο τσγανό και οδηγικό ενδιαφέρον. Η αυτοκίνηση δεν είχε ανακαλύψει ακόμα τη φανερή γοητεία των hot hatch. Ή, μάλλον, μόλις την ανακάλυπτε. 

Κάποια σαράντα και πλέον χρόνια αργότερα, δεν ξέρω πόσοι νεαροί, όπως ήμουν τότε, είναι σήμερα διατεθειμένοι να μπουν με την καραμπίνα στην Eurobank για να ζήσουν το όνειρο τους.

Κι αυτό γιατί η ιπποδύναμη έχει θωπεύσει την παιδική τους ψυχή από μικρά. Όλα αυτά τα τουρμπάκια, τα OPC, οι after market εγκεφάλοι. Και, θεωρητικά, +15 ίπποι (από 2τα 30 στα 245 PS) στην τελευταία ανανέωση του Μk7.5 Golf GTi δεν κάνουν τρελή διαφορά.

Η πιο πρόσφατη έκδοση του δίλιτρου turbo GTi διαθέτει, επίσης, κάποια 370 Nm ροπής από τις 1.600 έως τις 4.300 σ.α.λ. Μάλλον, ο «λογαριασμός» είναι εδώ, στα νιουτόμετρα που σου επιτρέπουν να κινεσται με μια απολαυστική ελαστικότητα από το ρελαντί – και πάνω.

Να σας πω για το τεστ της Ηλιούπολης. Με 4η στο κιβώτιο να ανεβαίνεις με μόλις 2.500 στροφές την ανηφόρα για τον περιφερειακό. Και να μην ακούν τίποτα στην έξοχα μονωμένη καμπίνα. Στην ευθεία βάζεις και 5η από τις 1.700 σ.α.λ.

Η παραπάνω κίνηση έχει και ένα κοινωνικό μήνυμα: δώσ’ το, βρε αδερφέ, στη γυναίκα σου. Και να ξεχάσει η χριστιανή να αλλάξει ταχύτητα το software και η θαυμαστή ελαστικότητα θα τη συγχωρέσουν. Θα μου πεις, για τη γυναίκα θα το πάρω; Μην ορκίζεσαι. Γιατί η στατιστική της VW λέει πως σχεδόν τρία στα τέσσερα GTi που πουλιούνται τα τελευταία δέκα χρόνια είναι 5θυρα. Σπίτι- δουλειά, παιδικό καθισματάκι, ταξίδι, δυο στροφιλίκια, και δυνατή μεταπώληση στην μεταπώληση.

Όμως, όπως λένε ο διάβολος είναι στη λεπτομέρεια και επιπλέον στοιχεία του GTi του σήμερα είναι η άψογη απορροφητικότητα, αυτό το ‘’suppleness’’ που λένε και οι Aγγλούρες, που κάνει δηλαδή πιο εύπλαστες τις ανωμαλίες και σε αφήνει να σημαδεύεις χωρίς να αγχώνεσαι για το οδόστρωμα.

H ηλεκτρονική διαχείριση της ανάρτησης ελέγχει σε τρεις θέσεις  (comfort , normal, sport) την απόσβεση μειώνοντας αντίστοιχα την υποβοήθηση στην ηλεκτρουδραυλική κρεμαγιέρα.

Ακόμα και στη θέση Sport δεν είναι ενοχλητική μειώνοντας το roll αλλά το τιμόνι γίνεται συνθετικά βαρύ και χωρίς κάποια ζωντανή πληροφόρηση. Αλλά είναι ακριβές. Και εύκολο στο να σημαδεύεις. Γούστα.

Όμως, σε κάθε περίπτωση, έχεις ξεκάθαρα ένα πιο λειτουργικό σασί που σε βοηθά να πας απίστευτα γρήγορα και πρακτικά. Και κάθε φορά πιάνω τον εαυτό μου να ψάχνεται με ένα πιο αργό φρενάρισμα, τελευταία στιγμή, κι άλλο… και μια μικρή κοφτή τιμονιά με σταθερό γκάζι.

Η εξελιγμένη έκδοση του ηλεκτρονικού μπλοκέ «τσιμπάει» μέσω του ESP τον μπροστινό εσωτερικό τροχό όταν ολισθαίνει και αυτό θα σου δίνει μια επιπλέον αίσθηση ασφάλειας στο βρεγμένο.

Όμως, στο στεγνό είναι προτιμότερο να βρεις μια δική σου πιο έξυπνη φόρμουλα  για να μην νιώθεις το σύστημα ευστάθειας να σε κόβει. Να το πω αλλιώς.

Η αλητεία (βλ. σπάσιμο πρόσφυσης) είναι πολύ περιορισμένη. Όμως, η ευχαρίστηση στον αρχοντικό τρόπο που κινείται, δεδομένη.

Με τη λεπτή γραμμή στην γρίλια, το αγαπημένο καρό στα υφασμάτινα καθίσματα (μην κάνεις την ύψιστη γκέλα να βάλεις δερμάτινα γιατί το σκωτσέζικο ταρτάν είναι η ομορφότερη non leather ταπετσαρία της παγκόσμιας αυτοκινητικής haute couture) και ένα εσωτερικό που αποπνέει τρομερό class, νιώθεις βασιλιάς

Κάποια στιγμή, γράφοντας αυτό το κείμενο έκλαψα πάνω από τον τάφο του V6 με τα 3.2 λίτρα που φορούσε το επίσης αγαπημένο μου R32. Πάνε όμως αυτά…

Τα καυσαέρια και οι ντιρεκτίβες έχουν γίνει πανάκριβο «σπορ» για τους κατασκευαστές που, πραγματικά, πιέζονται, θα έλεγα ασφυκτικά όσο καμία άλλη βιομηχανική δραστηριότητα, από τις ευρωπαϊκές οδηγίες. 

Το Golf GTi παραμένει το gran turismo injection (όπως σημαίνει το αρκτικόλεξο »GTi) του σκεπτόμενου ανθρώπου. Δεν είναι bungee-jumping στην αδρεναλίνη, δεν θα σε κάνει να βιώσεις την οδηγική σου εξέλιξη, αλλά είναι η ώριμη σχέση για όσους θέλουν να πηγαίνουν πολύ, αλλά πραγματικά πολύ γρήγορα, μέσα σε ένα κόκπιτ που αποπνέει ποιότητα και ηρεμία. Oι καιροί αλλάζουν.

Photo: VW

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος έχει περισσότερες από δύο δεκαετίες στο χώρο των Media και του Ειδικού Τύπου (Car Magazine, Top Gear, Esquire, Porsche Magazine, Eurobanker κ.ά.). Τα τελευταία έξι χρόνια «οδηγεί» το 4Drivers με συμμετοχή αρθρογράφων που εκτιμούν την αντικειμενική ενημέρωση, την απόλαυση της οδήγησης και τη δημιουργική ματιά. Ταυτόχρονα, εκδίδει το Best of Cars και άλλες concept εκδόσεις. Οι φήμες λένε πως με τόση κατανάλωση βενζίνης, βαρύνεται για σημαντικό μέρος της τρύπας του όζοντος. Δηλώνει ένοχος.

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Citroën C5 Aircross. Το Citroën της δεκαετίας πάει «σφαίρα»

«Το Citroën C5 Aircross SUV μάλλον δικαιολογημένα μόλις έκανε επίδοση-ρεκόρ για τη μάρκα. Τολμηρό, άνετο, τόσο ποιοτικό όσο ποτέ και με χαρακήρα τυπικά Citroën»

Τρέχοντας με Radical. Η έξυπνη κίνηση της χαρντκορίλας

Η Radical θέλησε να μπει ως ένας άλλος ριζοσπάστης στο «χώρο» του εστιασμένου, πισταδόρικου motorsport