Το τελευταίο Grand Prix στην Κούβα και η απαγωγή του Φάντζιο

Το GP στην Κούβα του ’57 ήταν όλα τα λεφτά. Μαζί και η μόνη απαγωγή οδηγού στην ιστορία των αγώνων

Το Grand Prix της Κούβας ήταν, ουσιαστικά, μια προσπάθεια της κυβέρνησης Μπατίστα να προσελκύσει πλούσιους τουρίστες στο νησί.

Μια φορά και έναν καιρό λοιπόν, το 1957, οργανώθηκε στην Melecon Avenue, στην πιο χαρακτηριστική λεωφόρο, η εκκίνηση του πρώτου Grand Prix.

- Διαφήμιση-

Οι εικόνες της εποχής μαρτυρούν μια άλλη Κούβα. Κόσμος στην παραλία,  «καθαρές» εικόνες και η αφρόκρεμα των οδηγών.

Ήταν μια εικόνα δυτικού τύπου, με φόντο τη θάλασσα που στο εξής θα χώριζε το νησί από τον υπόλοιπο κόσμο. Φάντζιο, Σέλμπι, ήταν όλοι εκεί.

Ο πρώτος αγώνας στέφτηκε με μεγάλη επιτυχία και με τον να παίρνει την καρό σημαία οδηγώντας την Maserati 300S σε μια δικαιολογημένα εορταστική ατμόσφαιρα.

cuban-grand-prix-1958-girl-4drivers.gr

To Grand Prix της Κούβας ήταν μια κλασσικού δυτικού τύπου προσπάθεια του δικτάτορα Μπατίστα προσέλκυσης εύπορου τουρισμού. Πολλοί αμερικανοί ταξίδεψαν από το Μαϊάμι για να παρακολουθήσουν τον αγώνα. Τα ωραία κορίτσια στάνταρ άσσος στη γραμμή της εκκίνησης

Με φόντο το υγρό στοιχείο που χωρίζει την Κούβα από την υπόλοιπη Δύση δόθηκε η εκκίνηση του αγώνα. Στον εναρκτήριο αγώνα όλα κύλισαν μια χαρά.

Όμως πίσω από την τετράχρωμη ρετρό εικόνα το καζάνι της επανάστασης είχε αρχίσει να βράζει. Λίγο πριν την εκκίνηση του αγώνα την επόμενη μέρα ένας άντρας χτύπησε την πόρτα του ξενοδοχείου όπου έμενε ο Αργεντινός πρωταθλητής.

Ήταν ένας οπλισμένος αντικαθεστωτικός που ανήκε στο κίνημα της 26ης Ιουλίου και διέταξε τον Φάντζιο να τον ακολουθήσει. Παρόλα αυτά ο Μπατίστα διέταξε να ξεκινήσει ο αγώνας. Μια όχι και τόσο έξυπνη κίνηση, δεδομένης της απαγωγής. Παραδόξως, ο Φάντζιο απελευθερώθηκε λίγο μετά και σύσσωμος ο Τύπος έπεσε πάνω του. 

Απευθείας σύνδεση με Αβάνα. Ο Φάντζιο δίνει συνέντευξη για την απαγωγή του. Αφέθηκε ελεύθερος μετά την έναρξη του αγώνα προφανώς σε μια προσπάθεια των ανθρώπων του κινήματος της 26ης Ιουλίου να τονίσουν την παρουσία τους. Στα ιδρυτικά της μέλη ήταν ο Κάστρο και ο Τσε Γκεβάρα

Αλλά σαν να μην έφτανε αυτό, λίγο αργότερα το μυαλό του πιλότου Αρμάντο Γκαρσία Σιφουέντες, άγνωστο γιατί, έχασε τον έλεγχο της Ferrari 860 και έπεσε πάνω στους θεατές σκοτώνοντας επτά από αυτούς. Ο αγώνας διακόπηκε στον έκτο γύρο σαν να ήταν το καρμικό που ο Μπατίστα ήθελε να αποφύγει.

Τον επόμενο χρόνο το Grand Prix ματαιώθηκε καθώς ο Κάστρο είχε αρχίσει να ανεβαίνει και οι συγκρούσεις δεν άφηναν περιθώρια για μπουρζουαζίες της ταχύτητας ενώ το 1960 έπεσε για τελευταία φορά η καρό σημαία καθώς η επανάσταση σνόμπαρε το υποπροϊόν της Δύσης που «λέγεται αγώνες αυτοκινήτων».

Μια άλλη εποχή ξεκινούσε για την Κούβα. Και παρέμεινε η ίδια τον τελευταίο μισό αιώνα.

Photos: Kurtis Grant

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει