Το τελευταίο Grand Prix στην Κούβα και η απαγωγή του Φάντζιο

Το GP στην Κούβα του ’57 ήταν όλα τα λεφτά. Μαζί και η μόνη απαγωγή οδηγού στην ιστορία των αγώνων

Το Grand Prix της Κούβας ήταν, ουσιαστικά, μια προσπάθεια της κυβέρνησης Μπατίστα να προσελκύσει πλούσιους τουρίστες στο νησί.

Μια φορά και έναν καιρό λοιπόν, το 1957, οργανώθηκε στην Melecon Avenue, στην πιο χαρακτηριστική λεωφόρο, η εκκίνηση του πρώτου Grand Prix.

- Διαφήμιση-

Οι εικόνες της εποχής μαρτυρούν μια άλλη Κούβα. Κόσμος στην παραλία,  «καθαρές» εικόνες και η αφρόκρεμα των οδηγών.

Ήταν μια εικόνα δυτικού τύπου, με φόντο τη θάλασσα που στο εξής θα χώριζε το νησί από τον υπόλοιπο κόσμο. Φάντζιο, Σέλμπι, ήταν όλοι εκεί.

Ο πρώτος αγώνας στέφτηκε με μεγάλη επιτυχία και με τον να παίρνει την καρό σημαία οδηγώντας την Maserati 300S σε μια δικαιολογημένα εορταστική ατμόσφαιρα.

cuban-grand-prix-1958-girl-4drivers.gr

To Grand Prix της Κούβας ήταν μια κλασσικού δυτικού τύπου προσπάθεια του δικτάτορα Μπατίστα προσέλκυσης εύπορου τουρισμού. Πολλοί αμερικανοί ταξίδεψαν από το Μαϊάμι για να παρακολουθήσουν τον αγώνα. Τα ωραία κορίτσια στάνταρ άσσος στη γραμμή της εκκίνησης

Με φόντο το υγρό στοιχείο που χωρίζει την Κούβα από την υπόλοιπη Δύση δόθηκε η εκκίνηση του αγώνα. Στον εναρκτήριο αγώνα όλα κύλισαν μια χαρά.

Όμως πίσω από την τετράχρωμη ρετρό εικόνα το καζάνι της επανάστασης είχε αρχίσει να βράζει. Λίγο πριν την εκκίνηση του αγώνα την επόμενη μέρα ένας άντρας χτύπησε την πόρτα του ξενοδοχείου όπου έμενε ο Αργεντινός πρωταθλητής.

Ήταν ένας οπλισμένος αντικαθεστωτικός που ανήκε στο κίνημα της 26ης Ιουλίου και διέταξε τον Φάντζιο να τον ακολουθήσει. Παρόλα αυτά ο Μπατίστα διέταξε να ξεκινήσει ο αγώνας. Μια όχι και τόσο έξυπνη κίνηση, δεδομένης της απαγωγής. Παραδόξως, ο Φάντζιο απελευθερώθηκε λίγο μετά και σύσσωμος ο Τύπος έπεσε πάνω του. 

Απευθείας σύνδεση με Αβάνα. Ο Φάντζιο δίνει συνέντευξη για την απαγωγή του. Αφέθηκε ελεύθερος μετά την έναρξη του αγώνα προφανώς σε μια προσπάθεια των ανθρώπων του κινήματος της 26ης Ιουλίου να τονίσουν την παρουσία τους. Στα ιδρυτικά της μέλη ήταν ο Κάστρο και ο Τσε Γκεβάρα

Αλλά σαν να μην έφτανε αυτό, λίγο αργότερα το μυαλό του πιλότου Αρμάντο Γκαρσία Σιφουέντες, άγνωστο γιατί, έχασε τον έλεγχο της Ferrari 860 και έπεσε πάνω στους θεατές σκοτώνοντας επτά από αυτούς. Ο αγώνας διακόπηκε στον έκτο γύρο σαν να ήταν το καρμικό που ο Μπατίστα ήθελε να αποφύγει.

Τον επόμενο χρόνο το Grand Prix ματαιώθηκε καθώς ο Κάστρο είχε αρχίσει να ανεβαίνει και οι συγκρούσεις δεν άφηναν περιθώρια για μπουρζουαζίες της ταχύτητας ενώ το 1960 έπεσε για τελευταία φορά η καρό σημαία καθώς η επανάσταση σνόμπαρε το υποπροϊόν της Δύσης που «λέγεται αγώνες αυτοκινήτων».

Μια άλλη εποχή ξεκινούσε για την Κούβα. Και παρέμεινε η ίδια τον τελευταίο μισό αιώνα.

Photos: Kurtis Grant

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Peugeot 508 Sport Engineered με 360 PS. Η επιστροφή των Γάλλων

Μετά από χρόνια απουσίας, το Peugeot 508 Sport σηματοδοτεί την εμπλοκή της γαλλικής εταιρείας σε μια κατηγορία με δυνατούς αντιπάλους, μεγάλες προσδοκίες και μια υβριδική απόπειρα ερωτοτροπίας με τον Πραγματικό Οδηγό. Θα τα καταφέρει;

Η καλλονή που γλίτωσε από το σκραπ. Για τη Jaguar E-Type

Η καλλονή που γλίτωσε από το σκραπ. Για τη Jaguar E-Type

Ford Puma ST με 200 ίππους και μπλοκέ. Το SUV του σκεπτόμενου petrolead

Το οδηγήσαμε στην απλή έκδοσή του και μας φάνηκε πολύ ενδιαφέρον. Και τώρα η Ford Performance βγάζει το Puma ST, την έκδοση τη σωστή. Αυτήν που μπορεί να κάνει ακόμα και κάποιον που του αρέσει η οδήγηση να μην αντέξει άλλο τη γκρίνια απ' το σπίτι και να ενδώσει σε ένα SUV

Διαρροή: Αυτές είναι οι νέες BMW M3 και M4

Μένει να φανεί σε πόσους εν δυνάμει ιδιοκτήτες η νέα σχεδιαστική τάση της BMW θα αποθαρρύνει τυχόν αγορά - και ειδικά επί ευρωπαϊκού εδάφους. Το βασικό, ωστόσο, ζήτημα είναι οι Μ3 και Μ4 με όλα τα υπόλοιπα υπερθετικά τους. Ως προσωπικότητα, οδηγική εμπλοκή, συνολική ποιότητα

Οδηγώντας σωστά. Από τη θεωρία στην πράξη του track day

Αν δε θες να πάρεις τα ψαλίδια στο χέρι και να ψαχτείς στο τι σημαίνει Πραγματική Οδήγηση, καλό είναι να ψαχτείς με τα βασικά. Αυτή ήταν η εμπειρία ενός αναγνώστη από το track day που έζησε στην Αμερική

Το Mazda MX-30 έρχεται Ελλάδα. Οι τιμές και το τελευταίο οχυρό

Η Mazda δεν μπήκε νωρίς στην ηλεκτροκίνηση. Ίσως και να άργησε. Πρόκειται για μια εταιρεία που επενδύει ακόμα στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, στη Mazda πράττουν ορθώς. Δεν ξέρω πώς θα τους βγει εμπορικά αλλά τουλάχιστον ως εταιρική φιλοσοφία, οι άνθρωποι δεν τα ξεπουλάνε όλα στο βωμό του trend

Πόσο καλό μπορεί να είναι το νέο VW Golf GTi;

Ως πιο άμεσο ανταγωνιστή του νέου Golf GTI θα έβλεπα λιγότερο τα πιο εστιασμένα hot hatch και περισσότερο μία νέα «ποσότητα» στην κατηγορία, τη BMW 128ti. Για πρώτη φορά προσθιοκίνητη, επίσης με δίλιτρο τούρμπο, ελαφρώς ισχυρότερη αλλά και κατά τι βαρύτερη, στα 1,520 kg σε σχέση με τα 1,425 του Golf

Το Nissan Z Proto και ο σοφός Katayama

Ένα σπορ πισωκίνητο που περιμέναμε χρόνια. Ο αντικαταστάτης του 370Z, το νέο Nissan Z Proto είναι η σκυτάλη στην κληρονομιά ενός ανθρώπου που είχε δει το μέλλον

Ποιο είναι το καλύτερο FWD hot hatch όλων των εποχών;

Ιστορικά, οι Γάλλοι παραμένουν σταθερά στις κορυφαίες εκδόσεις των hot hatch, η Opel δείχνει ότι το προσπαθεί συνειδητά (αν και δεν έχει ακόμα την ωριμότητα στο σασί με τους πρώτους), η Ford παραδοσιακά ξέρει να φτιάχνει εξαιρετικά δείγματα. United colors of hot hatches

Ιερό τοτέμ. Επίσκεψη στα άδυτα της Autodelta

Για πρώτη φορά ένας alfista μοιράζεται ό,τι έζησε και φωτογράφισε το καλοκαίρι του 1972 πίσω απ΄ τους τοίχους του αγωνιστικού τμήματος της Alfa Romeo, της θρυλικής Autodelta