Ένας αναγνώστης του 4Drivers, ο Γιάννης Μ. γράφει στο σύντομο πώς έχει η μέχρι τώρα εμπειρία του με το Polo GTI. Υπέρ, κατά και γενικώς

To VW Polo GTI παραμένει ακόμη αισθητικά ακμαίο
Ως γνωστόν, η VW λάνσαρε το 5ης γενιάς Polo το 2009. Μάλιστα βραβεύτηκε το 2010 ως Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς, κάτι που είχε συμβεί για πρώτη φορά στην ιστορία του Polo που, ειρήσθω εν παρόδω, ξεκίνησε από το μακρινό 1975, όταν ουσιαστικά ήταν ένα Audi 50 με σήματα της Volkswagen


Περνάει ο καιρός αλλά, τουλάχιστον στα μάτια των περισσοτέρων, το Polo με τον κωδικό 6R νομίζω ότι αισθητικά «κρατάει» ακόμη και δε φανερώνει ότι έχουν περάσει περισσότερα από δεκαπέντε χρόνια από την παρουσίασή του.
Το Polo GTI ήταν αυτοκίνητο που μ’ άρεσε από μικρός και θυμάμαι πως όταν παρουσιάστηκε ήταν πανέμορφο συγκριτικά με τις προηγούμενες γενιές.
Η VW το ΄χε προσπαθήσει σχεδιαστικά, είχε μεγαλώσει σε διαστάσεις και έδειχνε ολοκληρωμένο για την κατηγορία των υπερμίνι, η οποία άκμαζε εκείνα τα χρόνια.
Συγκεκριμένα, το Polo 5ης γενιάς έμοιαζε με λίγο πιο μικρό Golf. Πλέον, 44 χιλιοστά μεγαλύτερο σε μήκος, 32 σε πλάτος και 13 πιο χαμηλό σε σχέση με την προηγούμενη γενιά ενώ κάτι που ίσως πέρασε στα ψιλά ήταν και 7,5% ελαφρύτερο

Στο άλλο άκρο της κατηγορίας, σ’ αυτή των δυνατών SUV, στην πορεία, μετά από ψάξιμο και λίγη τύχη, απέκτησα και ένα Porsche Cayenne Turbo S. Κάποιοι 550 ίπποι, με περίπου 90 κιλά ροπής, παρέα με 1ο στάδιο και εξαγωγές.

Θεώρησα πως το Polo GTI θα πλαισίωνε ωραία τη λογική ενός pocket rocket και έτσι προχώρησα στην αγορά του λευκού που βλέπτετε στις φωτό. Το συγκεκριμένο είναι με DSG που το βοηθά πολύ, είναι γρήγορο και, πλέον, σε 2ο στάδιο, φτιαγμένο από το μηδέν με προσωπική εργασία

Το σύνολο ολοκληρώνεται με φρένα της Brembo, ανάρτηση, μπρονζέ τροχούς Ultraleggera της ΟΖ σε διάσταση 18×8 και πολλά ακόμα που έχουν προστεθεί στο αυτοκίνητο.
Υπέρ και Κατά
Συνοπτικά, στα υπέρ του θα έλεγα πως κατ’ αρχάς παρά τη δύναμή του, είναι οικονομικό.
Το λευκό Polo είναι γρήγορο για χρήση δρόμου, με φιλικό στήσιμο, εργονομικό εσωτερικό και, τουλάχιστον στα δικά μου μάτια, όμορφο.
Μειονεκτήματα; Γενικά μιλώντας, ακούγεται πως το μοτέρ βγάζει κάποια προβλήματα όταν το πιέζεις συνέχεια.
Το δικό μου, ίσως επειδή είναι 1.4, δεν έχει παρουσιάσει κάτι. Βέβαια, το προσέχω αρκετά και είμαι πολύ τυπικός στα σέρβις του.

Άλλο ένα θέμα που συζητιέται στα fora είναι και ο εγκέφαλος σαζμάν Megatronic, είτε με δυσλειτουργίες είτε με ενδείξεις. Επίσης δεν έχω να προσθέσω κάτι από προσωπική εμπειρία καθώς και πάλι δε μου έχει εμφανίσει κάτι. Σκεφτείτε, το αγαπημένο μου Polo GTI δεν καίει ούτε επιπλέον λάδι, κάτι που γενικώς ισχύει
Συμπερασματικά, είμαι πολύ ευχαριστημένος, ειδικά για αυτοκίνητο πρώτης χρήσης με χαμηλά τέλη κυκλοφορίας και ασφάλισης.
Και μένει και το Cayenne για τα ταξίδια.
Photo: Αρχείο Γιάννη Μ.
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.