Μετά από τριάμισυ χρόνια συμβίωσής μου με το Hyundai Bayon 1.0T 100 PS, έχω αποκρυσταλλωμένη άποψη για το B-SUV της Hyundai. Ιδού τα συμπεράσματα
Το φουτουριστικό σχήμα του Hyundai Bayon γενικώς αρέσει. Το αποκαλώ «διαστημόπλοιο»
Η απόκτηση του Hyundai Bayon ήταν απόλυτα συνειδητή επιλογή. Έπειτα από περίπου 10 χρόνια συμβίωσής μου με μία Alfa Romeo 75, με την οποία έζησα τα πάντα και σχεδόν παντού, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για αλλαγή πλεύσης. Και, ναι. Κατέληξα στην πιο αντιπαθητική στα μάτια μου κατηγορία αυτοκινήτων. Αυτή των SUV και Crossover
Από μία πισωκίνητη, κλασική πλέον, μπερλίνα των ’80s σε ένα crossover; Γιατί όχι;
Θεωρώ ότι οι αλλαγές στη ζωή είναι απαραίτητο κριτήριο για να προχωράμε μπροστά. ‘Οπως είχε πει και ο Τσώρτσιλ, «το να βελτιώνεσαι σημαίνει να αλλάζεις»
Τα κριτήρια
Τα κριτήρια αναζήτησης ήταν συγκεκριμένα. Πρακτικότητα, οικονομία, αξιοπιστία και κίνηση σε ήπια χωμάτινη διαδρομή. Ει δυνατόν, και κάποια μικρά έστω ψήγματα σπορτίφ χαρακτήρα. Ανταποκρίνεται το Hyundai Bayon σε όλα; Κι όμως, ναι. Σε μεγάλο ποσοστό και τίμια.
Από τις εκδόσεις Exclusive, Premium και Distinctive, επιλέχθηκε η μεσαία, σε συνδυασμό με τον τρικύλινδρο 1.0T 100 PS και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Η έκδοση 48V Hybrid, στα μάτια μου τουλάχιστον, μοιάζει ανώφελη μιας και δεν κερδίζεις κάτι σημαντικό σε αυτονομία.
Πέραν αυτού αυξάνεται το βάρος και μειώνεται ο χώρος αποσκευών.
Το εσωτερικό
Η θέση οδήγησης είναι άκρως ικανοποιητική, προσφέροντας πολύ καλή ορατότητα ενώ όλα τα χειριστήρια είναι στο σημείο που τα περιμένεις.
Τα μπάκετ καθίσματα αν και φαίνονται σκληρά στην όψη δεν θα κουράσουν, ενώ σου επιτρέπουν να «κουμπώσεις» μέσα τους. Έχουν δοκιμαστεί ενδελεχώς ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια.
Η θέση του οδηγού ρυθμίζεται ώστε να κάθεσαι σχετικά χαμηλά, για τα δεδομένα του ύψους του αυτοκινήτου, αλλά προσωπικά πιστεύω ότι θα μπορούσε να κατεβαίνει ένα κλικ χαμηλότερα για ακόμα καλύτερη αίσθηση. Γνώμη.
Το τιμόνι θα γίνει η προέκτασή σου, καθώς ρυθμίζεται τόσο σε απόσταση όσο και σε ύψος.
Η υφή της δερματίνης του τιμονιού ικανοποιεί πολύ ευχάριστα την αφή. Το χουφτώνεις για τα καλά στην θέση «εννιά και τέταρτο» και σε προτρέπει για οδήγηση. Δεν με έχει κουράσει ποτέ, ενώ τα χειριστήρια του τιμονίου είναι εργονομικά και πρακτικά
Τα πεντάλ έχουν ισορροπημένη αίσθηση, που δεν κουράζει αλλά δεν είναι και ανιαρή. Η σπορτίφ αλουμινένια επένδυση πεντάλ και footrest, που περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό, εκτός από όμορφη είναι και εργονομική καθώς προσφέρει ωραία αίσθηση στο πάτημα.
Μοναδική διαφωνία, ο μοχλός ταχυτήτων. Όχι σαν αίσθηση, καθώς έχει «γλυκό» κούμπωμα όταν αλλάζεις ταχύτητες και δεν θα πει όχι ακόμα και σε γρήγορα κατεβάσματα. Η θέση είναι το θέμα.
Όταν το δεξί χέρι φεύγει από το τιμόνι για αλλαγή ταχύτητας περιμένει ασυναίσθητα να συναντηθεί με τον μοχλό ένα κλικ πιο ψηλά και πιο κοντά στο ταμπλό. Ίσως εδώ ταιριάζει και αυτό που γράφω παραπάνω για τη λίγο χαμηλότερη θέση οδήγησης
Αποδέχεσαι απλά ότι ο αγκώνας βρίσκει στο πλαϊνό του καθίσματος. Με τον καιρό συνηθίζεται, αλλά δεν παύει να ενοχλεί.
Στη σχεδίαση της οθόνης των οργάνων, έχει γίνει ωραία δουλειά από τη Hyundai, προσφέροντας τις απαραίτητες πληροφορίες χωρίς να χάνεται το μάτι ενώ ταυτόχρονα δεν κουράζει με το χρόνο.
Η οθόνη οργάνων δίνει την επιλογή ανάμεσα σε τέσσερα μοτίβα. Αγαπημένο και μόνιμο, το κόκκινο με τα γραφικά ανθρακονήματος
Oι λεπτομέρειες
Eίναι εργονομικό και λιτό με τα υλικά να είναι όμορφα στη αφή και στην αίσθηση. Προσωπικά μου αρέσουν τα «νεύρα» που διατρέχουν το ταμπλό, ενώ ο φωτισμός είναι διακριτικός τη νύχτα και δεν ενοχλεί καθόλου.
Ίσως κουράζει με τον καιρό το μονότονο μαύρο χρώμα του εσωτερικού, αλλά οk, κανείς δεν είναι τέλειος.
Ένα μπράβο στην Hyundai για τους δύο διακόπτες του κλιματισμού. Προσφέρουν ευκολία στη χρήση ενω με τον καιρό μαθαίνεις να μην παίρνεις τα μάτια σου από το δρόμο καθώς ενεργοποιείς και απενεργοποιείς με ένα πάτημα και με ελάχιστους χειρισμούς.
Ευτυχώς η Hyundai δεν έχει κάνει το λάθος άλλων εταιρειών που έχουν ενσωματώσει τον κλιματισμό στην οθόνη του infotainment. Μεγάλος μπελάς
Τι θα ήθελα διαφορετικό;
Τα πλαστικά στις πόρτες.
Δείχνουν φθηνά ως υλικό και ίσως με τον καιρό αποδειχθούν επιρρεπή σε τριγμούς. Μέχρι στιγμής ωστόσο, δεν έχουν εμφανίσει τέτοια σημάδια.
Ο κινητήρας
Ο τρικύλινδρος 1.0Τ με τους 100 ίππους έχει αποδειχθεί αρκούντως ικανοποιητικός σε όλες τις συνθήκες και κινεί με μεγάλη άνεση το αμάξωμα των περίπου 1.200 κιλών.
Οι χαρτογραφήσεις είναι δύο: Comfort & Sport
Αν δεν έχεις σκοπό να κινηθείς εντός πόλης με κίνηση και χαμηλές ταχύτητες, δεν έχει νόημα να επιλέγεις την χαρτογράφηση Comfort. Στην επιλογή Sport έχεις πιο άμεσα διαθέσιμη τη ροπή, η αίσθηση του τιμονιού είναι η ιδανικά σφιχτή που θέλεις, ενώ μετά από καιρό συνειδητοποιείς ότι είναι και η πιο οικονομική επιλογή, τουλάχιστον σε ανοιχτό δρόμο και σε ταξίδι
Μιλώντας για ροπή, την έχεις διαθέσιμη από τις 1.500 έως τις 4.000 σ.α.λ., με τον τρικύλινδρο χιλιάρι να τραβά αρκετά πρόθυμα και ευχάριστα χάρη στο σύστημα CVVD, το οποίο μεταβάλει διαρκώς τη διάρκεια βύθισης των βαλβίδων προσαρμοζόμενο κάθε φορά στις οδηγικές συνθήκες.
Είναι οικονομικό; η συνολική μέση κατανάλωση στα 41.000 χλμ που έχουμε διανύσει έως τώρα κυμαίνεται κοντά στα 6.0 lt/100km. Η συνήθης στις καθημερινές μετακινήσεις, κοντά στα 5 lt/100km και χαμηλότερα κάποιες φορές.
Είναι σβέλτο; σίγουρα.
Προσπερνάς εύκολα, ενώ μπορείς να κινείσαι και με μια ταχύτητα πάνω, εκμεταλλευόμενος τη διαθέσιμη ροπή.
Οδηγώντας το Hyundai Bayon
Τριάμισυ χρόνια τώρα, το «διαστημόπλοιο», έχει ανταποκριθεί επάξια σε όλες τις απαιτήσεις.
Καθημερινότητα, ταξίδια με πλήρες φορτίο, μετακομίσεις, χαλαρές και γρήγορες διαδρομές.
Στρίβει ουδέτερα, ενώ όταν αρχίζεις να πιέζεις θα πάρει κλίσεις, χωρίς όμως να σε τρομάξει.
Θα πρέπει να το παρακάνεις για έρθει η υποστροφή, αλλά και τότε, η σταθερή πίεση στο πεντάλ του γκαζιού ή και ένα ανεπαίσθητο «άσε» θα φέρει το αυτοκίνητο σε ευθεία.
Κι αν θες να κινηθείς πιο σβέλτα;
Πιστέψτε με, το Hyundai Bayon δεν θα πει όχι. Και αυτό είναι και το στοιχείο που με εντυπωσίασε περισσότερο.
Όσες φορές έχουμε κάνει τη διαδρομή Λαμία-Δομοκός, το Bayon δεν έκανε «κιχ» την περισσότερη ώρα με 5η στο κιβώτιο και φλερτάρωντας με τριψήφια νούμερα στο ταχύμετρο. Μέχρι τα 6-7/10 κινείσαι «αέρα», ο ψυχωμένος 1.0Τ δε λέει όχι, ενώ ο εμπρός άξονας θα ακολοθήσει την τροχιά που θα επιλέξεις
Πάνω από αυτούς τους ρυθμούς, απλά το Bayon σου λέει ότι δεν είναι μοντέλο “Ν” της Hyundai. Απορίας άξιο γιατί δεν επένδυσε η Hyundai σε τέτοια έκδοση. Ποιος ξέρει, ίσως στην πρόσφατη έκδοση F/L ή στην επόμενη.
Σημείο προσοχής. Οι εγκάρσιες ανωμαλίες σε σχέση με τον άξονα κίνησης, εντός της στροφής με μικρές ταχύτητες. Ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας θα κάνει ένα στιγμιαίο «χορευτικό», που σου δίνει την αίσθηση ότι ο πίσω άξονας πάει να χάσει την πρόσφυσή του.
Ίσως τρομάξει τον αμύητο μέσο οδηγό.
Συμπέρασμα
Ξεκάθαρα και με απλά λόγια, value for money επιλογή στην κατηγορία.
Όταν ξεπεράσεις το prestige της μπράντας (που ισχύει για πολλούς) και συνειδητοποιήσεις τι έχει πετύχει η Hyundai τα τελευταία χρόνια και πόσο ψηλά έχει βάλει τον πήχυ (βλέπε εκδόσεις “N”) πλέον καταλαβαίνεις ότι τα 5 χρόνια εγγύησης με απεριόριστα χιλιόμετρα που υπόσχεται για τα οχήματά της, δεν είναι παιχνίδι εντυπώσεων
Σημειωτέον, ότι είναι η μόνη εταιρεία που συμπεριλαμβάνει και χρήση πίστας στην εγγύηση, κάτι που αποδεικνύει πόσο σίγουροι είναι οι Νοτιοκορεάτες για τα προϊόντα τους.
Μένει να φανεί η αντοχή στο χρόνο.
Photo: Αρχείο Γ. Δημόπουλου / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.