Το ιταλικό σύμβολο της ομορφιάς στα ’50s και ’60s, η Σοφία Λόρεν, είχε πάθος με τα ζυμαρικά. Αλλά και με ένα πολύ συγκεκριμένο αυτοκίνητο
Η Σοφία Λόρεν, το Mercedes 300SL και πολλές ασπρόμαυρες φωτό μιας ιστορίας μεταξύ τους αγάπης
«Οτιδήποτε βλέπετε, το οφείλω στα σπαγκέτι», ήταν η φράση που έμεινε στην ιστορία διά στόματος Σοφίας Λόρεν
Προφανώς εννοούσε τις καμπύλες, το αβυσσαλέο ντεκολτέ και τη σημειολογία μιας ιταλίδας που εξέφραζε τη μεσογειακή, ποπ αντιληψη της κινηματογραφικής τέχνης.
Ο συνδυασμός ήταν όλα τα λεφτά.
Και σα να μην ήταν αρκετό το παραπάνω κοκτέιλ, σα να μη γινόταν η χλαπαταγή απ΄όπου κι αν περνούσε, κυκλοφορούσε και μ΄ αυτό το αυτοκίνητο.
Ήταν ένα ασημί Mercedes-Benz 300SL του ’55, το υπεραυτοκίνητο της εποχής, το ταχύτερο τότε σε παγκόσμια παραγωγή, το Gullwing. Το παρατσούκλι προερχόταν από τον τρόπο που άνοιγαν προς τα πάνω οι πόρτες της – σα φτερά γλάρου
Σε μια εποχή πιο απελευθερωμένη σχεδιαστικά, τότε που δεν υπήρχε ένα κατεβατό από ντιρεκτίβες και νόρμες, η Mercedes είχε αρχίσει να συμμερίζεται το πιστεύω του γλάρου Ιωνάθαν: μη φοβάσαι να είσαι διαφορετικός
Λέγεται πως της άρεσαν πολύ τα αυτοκίνητα
Στο γκαράζ της υπήρχαν ήδη, μεταξύ άλλων, τα Alfa Romeo Giulietta, Ferrari 275 GTS και Rolls Royce Silver Cloud II.
Όμως το Gullwing ήταν αυτό που ήθελε περισσότερο. Αλλά κι αυτό με το οποίο φρόντιζε να φωτογραφίζεται περισσότερο. Για την ιστορία, ήταν δώρο του συζύγου της, Κάρλο Πόντι, ο οποίος ήθελε το αυτοκίνητο με το οποίο θα κυκλοφορούσε η εκθαμβωτική Λόρεν να έχει ανάλογο με εκείνη γκλαμ
Σήμερα κυκλοφορούν μερικά, λίγα μόνο Gullwing σε δημοπρασίες και υπόγεια γκαράζ συλλεκτών.
Η τιμή τους κυμαίνεται, σύμφωνα με το χρηματιστήριο των κλασικών αυτοκινήτων, γύρω στο €1,000,000. Για παράδειγμα, ο γνωστός οίκος Sotheby’s πούλησε ένα τέτοιο, επίσης μοντέλο του 1955, έναντι $1,270,000.
Οι διάσημοι ιδιοκτήτες
Οδηγώντας το 300SL η ιταλίδα σταρ εισήλθε στο άτυπο κλαμπ διάσημων ιδιοκτητών με ίδιο αυτοκίνητο.
Η λίστα της εποχής περιελάμβανε ονόματα όπως των Ζα Ζα Γκαμπόρ, Τόνι Κέρτις, Κλαρκ Γκέιμπλ, Γκρέις Κέλι, Έλβις Πρίσλεϊ. Αλλά και του «δικού» μας Γρηγόρη Λαμπράκη
Φανταστείτε τη σκηνή: η θεά-Λόρεν, το 300SL και οι παπαράτσι να μάχονται για το στιγμιότυπο στους δρόμους γύρω από τη Ρώμη.
”Strike a pose, Sophia”, ήταν η συνήθης πρόσκληση. Και η Λόρεν τους έκανε το χατήρι. Ευτυχώς για εμάς, υπήρξαν αρκετά τέτοια για να τα χαζεύουμε μαζί μ’ όλον τον ασπρόμαυρο ρομαντισμό της εποχής
Αργότερα, η Λόρεν πούλησε το Gullwing. Τα ίχνη του δεν έχουν εντοπιστεί και αγνοείται η τύχη του
Και σιγά μην κόστιζε «μόνο» €1.000.000 αν τυχόν βρισκόταν. Το τίμημα τού να ‘χουν καθίσει διάσημα οπίσθια στο αριστερό κάθισμα, πόσο μάλλον της Λόρεν, θα ήταν αβυσσαλέα υψηλό. Όπως και το ντεκολτέ της.
Photo: mercedes-benz.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.