Ένας αναγνώστης, πιστός στα ιταλικά, παραμένει εξίσου πιστός στα διθέσια. Και η κόκκινη Alfa Romeο Spider που βλέπετε είναι το αυτοκίνητο που βρήκε, φρόντισε και χαίρεται οδηγώντας το. Κύριε Κωσταρά, ο λόγος σε εσάς
Η τελευταία πισωκίνητη Alfa Romeo Spider. Κούκλα τριάντα πέντε ετών
Ήταν καλοκαίρι του 2014 όταν απέκτησα το πρώτο μου αυτοκίνητο: μία Alfa Romeo Spider 916 του ’98. Μετά από πέντε χρόνια συμβίωσης «πήγα» στην επόμενη γενιά, τη Spider 939 του 2007
Ιανουάριος του ’25, μία δεκαετία μετά, παραμένω πιστός στα ιταλικά διθέσια. Αυτήν τη φορά με Alfa Romeo Spider του ’90, συγκεκριμένα την έκδοση 1.6 με τα δύο διπλά 45άρια της Weber.
Aπό τη GTV στη Spider. Η «διαδρομή»
Έχω πουλήσει τη Spider 939 και είμαι προς αναζήτηση «καινούργιου» αυτοκινήτου.
Για πρώτη φορά είμαι έτοιμος να προχωρήσω στην αγορά ενός μη διθέσιου αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα, μίας GTV 3.2 λίτρων.
Κλείνω ραντεβού και η πρώτη εντύπωση θετικότατη. Δε γίνεται να πω όχι στη πρόταση του ιδιοκτήτη να το βάλει μπροστά για να ακούσω το εξακύλινδρο ατμοσφαιρικό μοτέρ.
Για καλή μου τύχη είχε μείνει από μπαταρία, οπότε θα ανανεώναμε το ραντεβού για τις τυπικές διαδικασίες της μεταβίβασης.
Η αλήθεια είναι πως εάν το άκουγα εκείνη την μέρα, δύσκολα δεν θα έδινα προκαταβολή να το «κλείσω» επι τόπου. Βλέπετε, ήταν ανέκαθεν αυτός ο ήχος του V6 πoυ με γοήτευε
Μεσολαβεί σαββατοκύριακο και ανυπομονώ για τη Δευτέρα ώστε να προχωρήσει η διαδικασία της GTV.
Όμως την Κυριακή τυγχάνει να δω μία νέα αγγελία, για μία κόκκινη Spider του ’90. Το αυτοκίνητο βρισκόταν στην Αθήνα, ήταν οριακά στα χρήματα που είχα διαθέσιμα και, εξ όσων φαινόταν από τις λίγες φωτογραφίες, σε καλή κατάσταση
Τηλεφωνώ αμέσως, ραντεβού την ίδια μέρα και μαζί με τον μηχανικό και φίλο, Νίκο, πηγαίνουμε παρέα να τη δούμε. Μαζί και τα απαραίτητα δικαιολογητικά μιας και βρισκόμασταν ακόμη σε καραντίνα
Η Spider ήταν παρκαρισμένη σε κλειστό γκαράζ για αρκετό καιρό, με λάστιχα δεκαετίας. Ομολογώ πως από κοντά ήταν ακόμα πιο ωραία. Η έκφραση ικανοποίησης δεν κρυβόταν.
Τελικά, αφού ελευθερώθηκε το φίλτρο αέρα, καταφέραμε να ακούσουμε τα δύο διπλά 45άρια να «τραγουδούν» και μένω να χαμογελώ ακούγοντας τον ήχο που θα με σημάδευε. Τέλος. Προκαταβολή και την επόμενη μέρα μεταβίβαση
Η τελετουργία
Σταδιακά έγιναν πολλές εργασίες για να σταματήσουν διαρροές λαδιών απ’ το μηχανοστάσιο και το διαφορικό.
«Άνοιγμα» διαφορικού, σασμάν και αλλαγή αμορτισέρ. Με τον καιρό όλα ελέγχθηκαν, λύθηκαν ή αλλάχτηκαν – εκτός από το μοτέρ.
Αφού ολοκληρώθηκαν οι εργασίες και τα πρώτα δέκα χιλιαδες χιλιόμετρα, ήρθε η ώρα για την εξωτερική ανανέωση του χρώματος. Η όλη διαδικασία, σα να βλέπεις Lego, με όλο το λύσιμο, απαιτούσε αρκετή υπομονή και πίστη ότι σε λίγους μήνες η κόκκινη Alfa Romeo Spider θα είναι λειτουργικό αυτοκίνητο
Το αποτέλεσμα ήταν παραπάνω από ικανοποιητικό. Πλέον είχε φτάσει στο σημείο που ήθελα εξ αρχής.
Πώς είναι στην πράξη
Η Spider χρησιμοποιείται ως αυτοκίνητο βόλτας.
Χωρίς ηλεκτρονικά, χωρίς αερόσακους, με ζώνες ασφαλείας και τέσσερα δισκόφρενα – μιλώντας για «μέτρα ασφάλειας».
Η 4η γενιά Spider, μεταξύ 1990-1994, ήταν η τελευταία με τη κίνηση στους πίσω τροχούς. Το μπλοκέ ήταν διαθέσιμο στην έκδοση 2.0 Injection. To αυτοκίνητο με κάποια 120 χιλιόμετρα στο ταχύμετρο και 3500 στο στροφόμετρο μετακινείται αξιοπρεπώς για την ηλικία του.
Το υδραυλικό τιμόνι κάνει πιο εύκολη την οδήγηση ενώ, αντίθετα, η απουσία air condition δυσκολεύει την κατάσταση τις ζεστές ημέρες.
Πληροφοριακά ήταν διαθέσιμο ως εργοστασιακός εξοπλισμός στις ΗΠΑ, με τον δίλιτρο κινητήρα αλλά χωρίς υδραυλικό.
Κοντολογίς, όλα ξεκίνησαν από την επιθυμία για την αγορά ενός διθέσιου αυτοκινήτου. Πότε δεν φαντάστηκα ότι θα εξελισσόταν σε ιδιαίτερη σχέση που θα με ακολουθούσε μέχρι σήμερα
Προς το παρόν, λοιπόν, δεν μπορώ να με φανταστώ χωρίς Spider. Mαζί και χωρίς να αναρωτιούνται οι περισσότεροι φίλοι μου για το πώς επιμένω ακόμα στα «παλιά ιταλικά»
Photo: Αρχείο Βασίλη Κωσταρά
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.