Η ζωή μου με το Honda Civic Type R (FL5)

Post date:

Author:

Category:

Ένας αναγνώστης του 4Drivers δεν μπορούσε να περιμένει μέχρι να έρθει το νέο Type R (FL5) στην Ελλάδα και το παρήγγειλε από Γερμανία. Πλέον κυκλοφορεί ανάμεσά μας με ελληνικές πινακίδες και περιγράφει τη σχέση του μαζί του. Κύριε Γελπασίδη, έχετε το λόγο

Η ζωή μου με το Honda Type R (FL5)

Όπως λέει ο ίδιος, «το Type R (FL5) είναι η καθημερινή δόση αδρεναλίνης»


Τι είχα στο μυαλό μου λίγο καιρό πριν αγοράσω το Honda Type R (FL5), στα μέσα Ιουλίου του ’23; Μα τι άλλο από ένα αυτοκίνητο ικανό να προκαλέσει οδηγικά συναισθήματα

Μάλιστα στις αρχικές υποψηφιότητες ήταν και η προηγούμενη γενιά, αυτή με τον κωδικό FK8.

Ωστόσο, τουλάχιστον στα δικά μου μάτια, φαινόταν ακραία σχεδιαστικά.

Στα υπόψιν είχα επίσης και το BMW 230i καθώς και το Toyota Supra καθώς αμφότερα έχουν τον ίδιο κινητήρα (B48), όμως δεν τα έβρισκα ιδιαίτερα πρακτικά για καθημερινή χρήση.

Ο κύριος ανταγωνιστής του Type R (FL5) ήταν το GR Yaris. Το χάζευα, το έκανα και βόλτα. Ωστόσο, επίσης θεώρησα ότι είναι περισσότερο ένα ακριβό παιχνίδι για το σαββατοκύριακο. Τελικά κατέληξα στο FL5 γιατί με κέρδισε η εμφάνισή του και η πρακτικότητά του


4Driver's cars: Οδηγώντας Delta HF Integrale και GR Yaris

Η παραγγελία στο εξωτερικό

Την περίοδο εκείνη δεν υπήρχε ακόμη το αυτοκίνητο στην Ελλάδα και δεν μπορούσα να περιμένω.

Μάλιστα, εκεί μέσα του 2023, δεν ήταν καν διαθέσιμο για παραγγελία από Ελλάδα. Μου ‘λεγαν να περιμένω αλλά δεν είχα υπομονή.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήρθε με φουλ έξτρα από το εργοστάσιο για την ευρωπαϊκή αγορά.

Η ημερομηνία που έχω σημειώσει είναι η 21η Ιουλίου του 2023. Εκείνη την ημέρα παρέλαβα το αγαπημένο μου Honda, με μηδέν χιλιόμετρα, «κούτα» και με τις ζελατίνες, από αντιπροσωπεία στη Γερμανία

Η ζωή μου με το Honda Type R (FL5)

Η τελευταία έκανε το τυπικό τσεκάρισμα για περίπου τρία χιλιόμετρα για να επιβεβαιώσει ότι όλα λειτουργούν άψογα και χωρίς κάποιο πρόβλημα από τη μεταφορά του και στη συνέχεια έδωσε το τελικό ”ΟΚ”.

Ποια ήταν τα τρία στοιχεία που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο; Ο σχεδιασμός, το εντυπωσιακό και ευρύχωρο κόκπιτ και το μοτέρ των 330 PS υπό τον κωδικό ”K20C1”

Μέχρ στιγμής έχω διανύσει μαζί του περίπου 20.000 χιλιλόμετρα και η μέση κατανάλωση είναι στα 9,5 λτ/100 χλμ.

Η εμπειρία οδήγησης

Από τη στιγμή που θα καθίσω πίσω από το τιμόνι, η σύνδεση με το δρόμο είναι ακαριαία.

Κάθε φορά που ξεκινώ, η αίσθηση της επιτάχυνσης με γοητεύει, ενώ η ακρίβεια του τιμονιού προσφέρει απόλυτο έλεγχο.

Στις καθημερινές διαδρομές, η άνεση και η υποστήριξη των καθισμάτων το κάνουν ξεκούραστο, είτε βγω από την πόλη είτε σέρνομαι στην κίνηση.

Μία από τις πρώτες αναβαθμίσεις που έκανα ήταν να αλλάξω την εργοστασιακή εξάτμιση με τη νόμιμη έκδοση της Remus και το front pipe της PRL Motorsports.

Για τα προσωπικά μου δεδομένα, το εργοστασιακό set-up ήταν σχετικά αθόρυβο, κάτι που για ένα αυτοκίνητο όπως το Type R μου φάνηκε ως το μοναδικό του «ελάττωμα». Τώρα ο ήχος είναι πιο δυνατός και αναδεικνύει το σπορ χαρακτήρα του χωρίς υπερβολές — ακριβώς όπως του αξίζει

Η ζωή μου με το Honda Type R (FL5)

Η κάθε μου καθημερινή μετακίνηση με το Type R (FL5) γίνεται εμπειρία. Ακόμα και η παραμικρή διαδρομή προσφέρει αυτή την ένταση και τον ενθουσιασμό που μόνο ένα καλορυθμισμένο Type R μπορεί να σου δώσει. Όπως το ζω καθημερινά, είναι το αυτοκίνητο που δε θες να αφήσεις, είτε για δουλειά είτε για νυχτερινές βόλτες στην πόλη

Photo: Αρχείο Αλέξανδρου Γελπασίδη / 4Drivers


Honda NSX Σαρακάκης

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει