Ένας αναγνώστης γράφει για τη συμβίωσή του με το Mazda CX-30. Απλά, κατανοητά και απροκατάλυπτα. Η αφιλτράριστη προσέγγιση των ιδιοκτητών μάς ενδιαφέρει στο 4Drivers. Ίσως και εσάς ως αναγνώστες. Κύριε Διονύση Σίμο, έχετε το λόγο
Τέλη 2020, εν μέσω Covid, ήμουν σε διαδικασία αντικατάστασης του πιστού Qashqai dCi 4WD. Κατόπιν ωρίμου σκέψης, κατέληξα στο Mazda CX-30 που βλέπετε
Οι προϋποθέσεις που είχα ορίσει ήταν να ‘ναι καλοτάξιδο, με χώρους για τέσσερα άτομα, compact, οικονομικό σε κατανάλωση, καλοφτιαγμένο και ιδανικά τετρακίνητο. Δεν πήγαινα πλέον τόσο εκτός δρόμου, όμως αγαπάμε τα χιόνια
Όντας ολίγον τι «gadgetάκιας», ήθελα εργοστασιακό πλοηγό, συστήματα ADAS και οπωσδήποτε φώτα LED καθώς μου αρέσει η νυχτερινή οδήγηση.
Διαβάζοντας στον ειδικό Τύπο θετικά σχόλια για τη νέα εποχή της Mazda, έκανα μια βόλτα από το εξουσιοδοτημένο κατάστημα στη Γλυφάδα. Οδήγησα, λοιπόν, το Mazda CX-30, από Λ. Βουλιαγμένης μέχρι Λουμπάρδα Αγίας Μαρίνας και επιστροφή
Έχοντας δοκιμάσει σχεδόν όλο τον ανταγωνισμό με παρόμοιες τιμές αγοράς, αισθάνθηκα ότι το Mazda CX-30 ήταν περισσότερο στιβαρό και ταυτόχρονα «βελούδινο» σε σχέση με τις άλλες προτάσεις.
Επιπλέον, το συνολικά χαμηλότερο ύψος από τον αντίστοιχο μέσο όρο της κατηγορίας μάλλον ευνοεί ότι είναι απολαυστικό και σε στιφτερές διαδρομές.
Μάλιστα, καθώς το test drive έγινε ώρα που είχε νυχτώσεις, τα στάνταρ φώτα LED Martix ήταν αποκάλυψη. Το δε χειροκίνητο κιβώτιο ό,τι καλύτερο έχω οδηγήσει, τουλάχιστον στην κατηγορία έως €35.000, πλησιάζοντας πολύ αυτό του αγαπημένου MX-5. Με την ευκαιρία, δοκίμασα το Mazda CX-30 και με αυτόματο κιβώτιο. Το βρήκα νωχελικό
Παραλαβή εμπορεύματος και εντυπώσεις
Σε έξι μήνες είχα στα χέρια μου το Mazda CX-30, σ’ αυτό το ιδιαίτερο Polymetal Grey.
Πρόκειται για χρώμα-«χαμαιλέοντα», ανάλογα με το φως της μέρας. Μάλιστα, θυμάμαι ένα πρωινό, στο δρόμο για Πειραιά, όταν πέτυχα ένα Mazda 3 στο ίδιο χρώμα. Γυάλιζε τόσο ωραία που ‘ταν αρκετό για να το λατρέψω.
Το επίσης ιδιαίτερο Soul Red της Mazda απορρίφθηκε. Αφενός δε μου πολυαρέσει σε συνδυασμό με μαύρα πλαστικά και αφετέρου λόγω της ευαισθησίας του σε πετραδάκια κλπ.
Ο κινητήρας e-Skyactiv X δεν εντυπωσιάζει με τη ροπή του. Διαθέτει όμως μεταξένια λειτουργία και γραμμική απόδοση. Έως τις 3.500σ.α.λ. δεν είναι κάτι σπουδαίο. Ωστόσο οδηγώντας σ’ όλο το φάσμα τον στροφών, εισπράττεις δύναμη χωρίς να «κρεμάει» πουθενά. Σε συνδυασμό με το «βουτυρένιο» κιβώτιο και τη συμμετοχική τετρακίνηση που είναι παρούσα παντού, μπορείς να κινηθείς σε πολύ σβέλτους ρυθμούς
Το Mazda CX-30 έχει ακριβέστατο τιμόνι, δεν εμφανίζει έντονες κλίσεις στις καμπές και η ανάρτησή του είναι σωστά ρυθμισμένη μεταξύ άνεσης και «κρατήματος». Μικρή παρατήρηση ότι στην πόλη ίσως να ‘θελα λίγο καλύτερη απόσβεση πίσω
Αν κινείσαι σε χιόνι ή χώμα, η τετρακίνηση αξίζει, χωρίς μάλιστα να επιβαρύνει την κατανάλωση. Μάλιστα, για τις ανάγκες μου, είναι ανώτερη του Nissan Qashqai καθώς σε συνδυασμό με τo ήπια υβριδικό σύστημα έχεις ροπή από το ρελαντί και μηδενικό σπινάρισμα. Πληροφοριακά, σύμφωνα με την εταιρεία, η κατανομή ροπής μεταδίδεται σε αναλογία 95:5 εμπρός-πίσω για ευθυβολία
Δοκιμή: Mazda CX-5 2.5 e-Skyactive 2.5 AWD. Το διαφορετικό SUV
Tαξιδεύοντας
Όσα περιέγραψα παραπάνω συνθέτουν ένα απολαυστικό στο δρόμο σύνολο.
Συνεπικουρείται από άνετα με σωστή πλευρική στήριξη καθίσματα, αθόρυβη και ποιοτική καμπίνα, απολαυστικό ηχοσύστημα BOSE – στα θετικά ότι μπορείς μέσα να ακούς πολύ δυνατά και καθαρά χωρίς έξω να ακούγεται τίποτα.
Ο συνδυασμός δημιουργεί ένα, τηρουμένων των αναλογιών, σχεδόν GT χαρακτήρα που σε προ(σ)καλεί να το οδηγήσεις.
Έτσι, καλοκαίρι του ’23, κάναμε ένα μεγάλο ταξίδι περίπου 5.000 χιλιομέτρων στα Βαλκάνια. Παρότι ολοκληρώθηκε μέσα σε λίγες μέρες είμασταν πραγματικά ατσαλάκωτοι.
Οι μη κορυφαίοι χώροι του Mazda CX-30 δεν μας προβλημάτισαν ενώ κινούμενοι σύννομοι επιστρέψαμε στη βάση μας με μία μέση συνολική κατανάλωση της τάξης των 6,2 λτ/100 χλμ. Ενδεικτικά, έχω δει Αθήνα-Κύμη με τις ίδιες συνθήκες στα 5,5 λτ/100 χλμ. Το δε μέγιστο σε εξαιρετικά γρήγορο ταξίδι έφτασε τα 9,9 λίτρα. Κοντολογίς, τα 6,5 λίτρα, «βαριά» 7, σε κίνηση μέσα σε πόλη και επαρχιακό, για δίλιτρο μοτέρ 186 ίππων και τετρακίνηση είναι τιμές που με ικανοποιούν
Τι με «χάλασε»
Δυστυχώς η φήμη της αξιοπιστίας της Mazda δεν επαληθεύτηκε απόλυτα καθώς το πρόβλημα ενός θορύβου που υπάρχει από την πρώτη μέρα, υπό συγκεκριμένες συνθήκες (στροφή, χαμηλή ταχύτητα και αρκετή κλίση), δεν έχει λυθεί.
Μεσολάβησαν αλλεπάλληλα πήγαινε–έλα στη Γλυφάδα, αμέτρητα email μέχρι και στα κεντρικά, στην Ευρώπη, και ουδέποτε αντιμετωπίστηκε, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες.
Έχοντας αντικαταστήσει έως σήμερα και άλλα «χαζά» ανταλλακτικά, δεν είμαι πεπεισμένος για την παροιμιώδη αξιοπιστία της Mazda. Eπίσης είμαι απογοητευμένος από την εταιρεία καθώς μετά από όλα αυτά δεν έκανε παράταση της εργοστασιακής εγγύησης
Άτυχος; Μπορεί
Πάντως είναι βέβαιο πως το Mazda CX-30 είναι ένα πραγματικά ποιοτικό αυτοκίνητο που απολαμβάνεις να το οδηγείς, να ταξιδεύεις, να στρίβεις, να μην προβληματίζεσαι με την οικονομία και, μόλις το παρκάρεις, να συνειδητοποιείς ότι αυτή η σχεδίαση θα μπορούσε να ήταν και της παλιάς καλής Lancia.
Αν θα ήθελα κάτι διαφορετικό, μάλλον θα ήταν ένα καλό 8άρι αυτόματο κιβώτιο ώστε να «απλώνει» καλύτερα το μοτέρ και, έχοντας μια κοντή 1η, θα το βοηθούσε αρκετά εκτός δρόμου.
Ιδανικά; Με μετατροπέα ροπής και όχι διπλού συμπλέκτη, όπως του Mazda CX-60 καθώς σε μία σύντομη βόλτα ένιωθα όλες τις «αλλαγές» και ηχητικά.
Συμπέρασμα
Νομίζω πως και σήμερα, 2024, το Mazda CX-3 παραμένει ένα ολοκληρωμένο SUV.
Όσο για την τροχοπέδη του δίλιτρου κυβισμού κυρίως λόγω φόρου πολυτελείας, έχεις ως αντιστάθμισμα πολύ χαμηλά τέλη κυκλοφορίας και χαμηλή κατανάλωση. Ενώ, τέλος, καθώς το μοτέρ δεν είναι πιεσμένο μάλλον σε βάθος χρόνου θα είναι απροβλημάτιστο #FingersCrossed
Photo: Αρχείο Δ. Σίμου / mazda.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.