Η Porsche χρησιμοποίησε μερικά Audi 100 Coupe S για την εξέλιξη της, επαναστατικής τότε, 928. Αυτή είναι η άγνωστη ιστορία τους
Γράφοντας χιλιόμετρα με μεταμφίεση Audi 100. True story
Το μακρινό 1972 η Porsche ήταν σε φάση κομβικής αλλαγής
Ήταν η εποχή που είχε αποφασίσει για τα καλά τη «στροφή» της προς την κλασική διάταξη (κινητήρας εμπρός – κίνηση πίσω) αφήνοντας πίσω την «ανορθοδοξία» της 911.
Η ναυαρχίδα της νέας της γκάμας θα ήταν η 928.
Όμως για την εξέλιξή της χρησιμοποιήθηκαν διάφορα «μουλάρια» (κατά την αυτοκινητική αργκό).
Όπως εξηγείται σε ένα ενδιαφέρον βιβλίο, η εξέλιξη του V8 κινητήρα της Porsche 928 ξεκίνησε με μία Mercedes SL.
Στη συνέχεια, προστέθηκε στο στόλο ένα Opel Admiral το οποίο διατηρούσε τον κινητήρα της Opel και το ήταν εφοδιασμένο με παθητική τετραδιεύθυνση -την οποία η Porsche αποκαλούσε «Weissach Axle- σε μία προσπάθεια να λύσει κάποια θέματα οδηγικής συμπεριφοράς.
Aργότερα προστέθηκαν τρία Audi 100 Coupe S για να παίξουν το ρόλο του καλά καμουφλαρισμένου «μουλαριού» που θα έκρυβε το νέο project της 928.
Για να χωρέσει ο V8 κινητήρας που η Porsche προόριζε για την 928 καθώς και τα φαρδύτερα μετατρόχια που θα απαιτούνταν, άλλαξαν τα σημεία έδρασης της ανάρτησης, των τροχών και, μεταξύ άλλων, πρόσθεσαν πιο φαρδείς θόλους.
Με το Audi που βλέπετε έγιναν εκτεταμένες δοκιμές σε ζεστό περιβάλλον, στην Αφρική, αλλά και σε υψόμετρο, στα βουνά της νότιας Γαλλίας. Το δε 1975 προστέθηκε αυτόματο κιβώτιο. O V8 κινητήρας της Porsche 928 ξεκίνησε από εδώ
Επίσης, υπήρχε άλλη μία παραλλαγή του Audi 100 Coupe S, ένα πιο κοντό και ακόμα πιο φαρδύ. Η κωδική του ονομασία στο μυστικό εγχείρημα ήταν V4.
Ουσιαστικά, ήταν μία Porsche 928 σε κοστούμι Audi. Με 5λιτρο V8 κινητήρα, ψεκασμό Bosch K-Jetronic, 5τάχυτο κιβώτιο «transaxle» (στον πίσω άξονα, δηλαδή) και σασί της αναμενόμενης 928
Δυστυχώς αυτό το τόσο ιδιαίτερο «μουλάρι» καταστράφηκε όταν ξέσπασε φωτιά σε μια αποθήκη, κοντά στο Αμβούργο, το 2011.
Το τελευταίο Audi 100 που χρησιμοποιήθηκε ήταν αυτό με τον κωδικό V5, παρόμοιο με το V4, το οποίο η Porsche χρησιμοποίησε για την εξέλιξη της πίσω ανάρτησης.
Με όλα αυτά τα αυτοκίνητα γράφτηκαν πολλά χιλιόμετρα. Εκτιμάται, σύμφωνα με το βιβλίο, περισσότερα από 900,000 km με όλα τα πρωτότυπα της Porsche 928 στις διάφορες μορφές τους.
Αν βρεθείτε ποτέ στην, όχι και τόσο μυστική πλέον, αποθήκη της Porsche, ίσως πάρει το μάτι σας δύο από τα εναπομείντα Audi 100 σε κάποια γωνία. Ήταν τα «μουλάρια».
Photo: Project 928: Development History of the Porsche 928 from First Sketch to Production
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.