Καραντίνα στην Κρήτη με Alfa Giulia και Porsche 911; Ζόρι και true story

Post date:

Author:

Category:

Πώς να αντέξεις τόσο λοκντάουν όταν στο γκαράζ σου συνυπάρχουν μία Giulia και μία Porsche Carrera 911; Least but not last και μία αγαπημένη Alfa 147, μ’ ένα CD-player που ΄χει να παίξει καμιά δεκαετία. Αυτό είναι το ζόρι και true story (κάνει και ρίμα) ενός αναγνώστη που καταγράφει τις σκέψεις του εν μέσω καραντίνας

Κρήτη Alfa Giulia Porsche 911

Έχουμε σύνδεση με Κρήτη. Κύριε Γαράκη, έχετε το λόγο


Ξεκινώντας το 2020 οι βλέψεις μου ήταν κάτι παραπάνω από αισιόδοξες. Γεμάτες χιλιόμετρα

Έχοντας ήδη γράψει το «Στη χιονισμένη Κρήτη με Alfa Romeo Giulia Veloce» ήμουν έτοιμος.

Σε κάθε ανάφλεξη έγραφα, έσβηνα και σχεδίαζα τον πρόλογο και επίλογο κάθε κειμένου που ήλπιζα να ακολουθήσει. Συνοδευόμενου από αντίστοιχα κλικς.

Εν μέσω πανδημίας, λοιπόν, κάθε αποθηκευμένη τοποθεσία, κάθε Κυριακή και κάθε επίσκεψη -παραθαλάσσια ή βουνίσια- μπήκε στην αναμονή.


Για όσους πονάνε τα σίδερα

Για εμάς, δηλαδή, που πιστεύουμε ότι τα κουρέλια τραγουδάνε ακόμη, για εμάς που θεωρούμε επίπονο να σκονίζονται στα γκαράζ ή να φθείρονται σε διαδρομές ρουτίνας. 

Επιζητώντας σε κάθε διαδρομή την ψυχική ηρεμία, τη σβέλτη κίνηση, να πλυμμηριζει η καμπίνα από ήχους κυλίνδρων, σκέψεις και αισθήσεις. Ξέμεινα με εικόνες απ΄τις βουνίσιες διαδρομές στη θεά-Κρήτη.

Αρκέστηκα, λοιπόν. σε «χαζές» βόλτες. Μέσ’ την πόλη, κάνα κοντινό παραθαλάσσιο, ζέσταμα εντός γκαράζ και κάτι μικροεπισκευές για να κρατιέμαι σε φόρμα


Porsche 911 Carrera S 997

Καθώς τα μέταλλα της 911 ζεσταίνονται και κρυώναν, αντιλαλούσαν στο κλειστό γκαράζ. Χόρευαν οι αισθήσεις στο ρελαντί. Έκλεινα τα μάτια και φανταζόμουν εξόδους από κλειστές καμπές

Porsche 911 γκαράζ

Με τον flat-6 να γουργουρίζει και να αναζητάς εκείνες τις βόλτες στο Αστεροσκοπείο να δεις την Κρήτη από ψηλά. Με μυρωδιές από θυμάρι και καταλύτη. Το δικό μου κοκτέιλ. Ανέκαθεν με συνάρπαζε η διαφυγή από την πραγματικότητα στα παγωμένα βουνά. Ήταν κάτι παραπάνω από απόδραση


Ναι, πιέστηκα στην καραντίνα. Αλλά…

Η Giulia με συντροφεύει στο Ηράκλειο-Ρέθυμνο. Πάντα με μέτρο και προσοχή.

Alfa Romeo Giulia
Βράδυ στην 25ης Αυγούστου, στο Ηράκλειο Κρήτης

Κινούμενη γρήγορα, εκθαμβωτικά ίσως, και διατηρώντας το χαρακτήρα της. Το αυτοκίνητο που ξέρει να με φροντίζει, να με κρατά τις μια οδηγοκεντρική, ιταλικής φύσεως επαφή. Είναι η αγάπη μου στο σταυρόφιδο, βλέπεις

Η νύχτα της πάει. Το λοκντάουν;

Το απόλυτό της σπρώξιμο με τα τέσσερα στην έξοδο της στροφής ικανοποιεί την ανάγκη μιας παρόμοιας απόδρασης στην οποία αποβλέπω ξανά. Έξω απ’ το καλούπι του λοκντάουν


Αλλά και η αγαπημένη μου 147. Με τα καλά της και τα στραβά της

Συνήθως σε βραδινές εξόδους, στον εγκαταλελειμμένο, σχεδόν επαρχιακό, δρόμο προς το χωριό.

Φτιαγμένη κάποτε στα γούστα μου. Από ‘μένα για ‘μένα.

Με το δίλιτρο Twin Spark να βαράει επιθετικά στο ρελαντί. Το δικό μου, προσωποποιημένο αυτοκίνητο.

Alfa 147 Κρήτη
Για τις παλιές αγάπες μη μιλάς

Μακριά από ταμπού, καλούπια, στερεότυπα. Με κάθε βύθισμα του εκκεντροφόρου και κάθε αλλαγή στις υψηλές rpm μού φέρνει εικόνες παιδικής ηλικίας. Άλλου τύπου ελευθερία μέσα σ’ ένα παλιό «σκάφος». Δίχως αξεσουάρ και μ’ ένα ξεχασμένο CD-player που ‘χει να παίξει καμιά δεκαετία

Alfa 147 Κρήτη
Ερημικές πόζες στην ευρύτερη περιοχή Αρχάνων

Κάθε ένα είναι διαφορετικό. Και για μένα όλα εξίσου λατρεμένα

Αποδίδουν στον όρο ελευθερία διαφορετικές οπτικές γωνιές.

Δεν μπαίνω και δεν μπήκα ποτέ στον κόπο να σκεφτώ λογικά μέσα σε οδηγοκεντρικα αυτοκίνητα.

Απ’ την πισωκίνητη, ξερή, «απλησίαστη» και ιδιαίτερη 911, μέχρι τη στημένη με γεωμετρική ακρίβεια Giulia, κι απ΄αυτήν μέχρι την παρτενέρ των νεανικών μου χρόνων, την 147, τα συναισθήματα και ο στόχος είναι ένας: Να γράφουμε χιλιόμετρα, να τα μεταφράζω σε λέξεις και να αφήνω πίσω μου αναμνήσεις και εικόνες. Μέχρι τότε καραντίνα στις φυλλωσιές

Alfa Romeo Κρήτη Giulia
Ελληνοϊταλική φύση: η Giulia στον επαρχιακό δρόμο Ηρακλείου-Καστελίου

Alfa Romeo Giulia δοκιμή

Photo: Αρχείο Γιώργου Γαράκη / 4Drivers.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει