Οδηγώντας στην Κωνσταντινούπολη

Post date:

Author:

Category:

Και ξαφνικά, η αχαλίνωτη Αθήνα φαίνεται οργανωμένη Ελβετία 

‘Ενα άλλο κεμπάμπ δρόμου. Κίνηση, αποφασισμένοι ταξιτζήδες, μιναρέδες και μνήμες. Η οδήγηση «απέναντι», στην Κωνσταντινούπολη, σε κάνει να εκτιμήσεις το πηγμένο «ποτάμι»


Η Κωνσταντινούπολη δεν θυμίζει την κλασική ευρωπαϊκή μεγαλούπολη. Μπερδεύεται ανάμεσα στο οθωμανικό χθες και στο μιμητισμό της Δύσης, οι μιναρέδες κάνουν κόντρες με τους ουρανοξύστες, γυναίκες με μαντίλες ορέγονται τα Armani στις βιτρίνες

Γύρω σου πολλά αυτοκίνητα. Πάρα πολλά. Μία θάλασσα λαμαρίνας λικνίζεται, συνήθως άναρχα, γύρω απ’ το Βόσπορο. Με την ευκαιρία, ας λάβουμε υπόψιν πως η Τουρκία, χρόνια τώρα, είναι σταθερή έδρα συναρμολόγισης αυτοκινήτων μεγάλων πολυεθνικών, κυρίως στην περιοχή του Μαρμαρά.

Οι πολυεθνικές αυτοκινήτου και η Τουρκία

Οι Fiat, Renault, Hyundai, Toyota, Honda είναι μερικές, ενώ, αυτές τις μέρες, η είδηση της Hürriyet Daily News επιβεβαιώνει πως η VW σχεδιάζει να φτιάξει το δικό της εργοστάσιο. Ο Ταγίπ Ερντογάν το θέλει πολύ και πιέζει να προτιμηθεί έναντι της Βουλγαρίας – που είναι η δεύτερη επιλογή. Έχουν περάσει, άλλωστε, 22 χρόνια από τότε που έγινε μια τέτοια επένδυση στην έδρα του.

Για την ιστορία, η Τουρκία συναρμολογεί 1.000.000 μονάδες ετησίως, είναι η έβδομη χώρα παραγωγής αυτοκινήτων στον παγκόσμιο χάρτη.

Στον ελλληνικό αντίποδα; Ναι, σωστά. Υπήρχε, μια φορά κι έναν καιρό, ένα εργοστάσιο της Nissan, στο Βόλο. Εφυγε άψαλτο. Εμείς μόνο αγοράζουμε. Οι «δίπλα» (και) παράγουν. 


Κάποια 15,7 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν στην Πόλη. Βάλε μέσα και τους τουρίστες. Διαίρεσε με τα τροχοφόρα και εικόνες σαν κι αυτή είναι μέρος της Κωνσταντινουπολίτικης τυπικής ημέρας


Επανέρχομαι. Καθώς, λοιπόν, κυκλοφορείς στους δρόμους της Πόλης, συναντάς ορδές από παρακμιακά σεντάν με λευκά σεμεδάκια στο ταμπλό, καρακιτσαριά εικοσαετίας αλλά και Bentley. Εκανα 20 λεπτά να περάσω διόδια. Με e-pass, εννοείται. Αλλιώς θα ‘θελα καμιά εβδομάδα.

Ο κακός χαμός εξηγείται από ένα μυθικό αριθμό: ο πληθυσμός της Κωνσταντινούπολης εκτιμάται, πλέον, στα 15,7 εκατομμύρια. Είναι η πέμπτη πολυπληθέστερη πόλη στον κόσμο. Και το αυτοκίνητο, ο εγκλωβισμένος βασιλιάς .

Οδηγώντας στους δρόμους της, έμαθα να κολλάω 10 πόντους απ’ τον μπροστινό. Ετσι οδηγούν εκεί. Αλλιώς είσαι μέγα δαρβινικό κορόιδο. Δεν επιβιώνεις διαφορετικά

Οι ταξιτζήδες στην Πόλη

Οι οδηγοί γύρω σου περιμένουν, κυριολεκτικά κολλητά, στις μάλλον μπερδεμένες σειρές για τα διόδια και δεν υπάρχει η τυπική κεντροευρωπαϊκή τάξη. Κορνάρουν με την πρώτη ευκαιρία, φρενάρουν σαν τον Lewis Hamilton πριν την κλασική «φουρκέτα» στην πίστα του Spa-Francorchamps, οι ταξιτζήδες είναι ικανοί για τα πάντα. Αλλάζουν λωρίδες κατεύθυνσης λες και παίζουν Playstation και τσακώνονται στο «φτερό». Σε μία μόλις ημέρα είδα τρεις που είχαν ακουμπήσει ο ένας τον άλλον. Είναι μέρος του δικού τους Κώδικα.

Και στη δική μας, συχνά αχαλίνωτη Αθήνα, συμβαίνουν διάφορα. Εννοείται. Αλλά όχι με αυτή την αίσθηση σύγχυσης. Συγκριτικά, το αθηναϊκό κέντρο φαίνεται οργανωμένη Ελβετία.

Παρόλα αυτά, συλλαμβάνεις τον εαυτό σου να βυθίζεται σ’ αυτό το οριεντάλ περιβάλλον με μία ιδιότυπη ανοχή. Ισως γιατί οδηγώντας στα σύνορα Ανατολής και Δύσης παρατηρείς, θυμάμαι, ξέρεις ότι η απόσταση είναι πολύ μικρή. Μία ώρα και 12 λεπτά απ΄το Ελ. Βενιζέλος συν πολλή ιστορία ελληνισμού στη σούμα. 

Photo: Flickr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

DS 3 Crossback. Γενναιότητα σε ελληνική άσφαλτο

To DS 3 Crossback λέει πως «θέλει να αναδείξει τη δουλειά των καλύτερων τεχνιτών της βιομηχανίας». Δεν το ακούς συχνά αυτό στη σημερινή, παγκοσμιοποιημένη και πολλάκις κοπιαρισμένη αυτοκινητοβιομηχανία

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Η ελευθερία τού να μην ανήκεις

«Αυτές τις μέρες συμπληρώνονταιι 8 χρόνια 4Drivers. Και αν έπρεπε ένα μόνο κείμενο να χαρακτηρίσει τη φιλοσοφία του, είναι αυτό. Μόνο freedom - που θα ´λεγε και ο Braveheart»

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

«Βαρετό» Golf; Σηκώνει πολλή συζήτηση

Λίγο πριν την εμφάνιση του Golf Mk8, ας βάλουμε τα πράγματα σε μία ρεαλιστική τάξη

Μικρά αυτοκίνητα υπό απειλή. Ποια είναι;

«Ένα μικρό αυτοκίνητο οφείλει να είναι φτηνό. Αλλιώς δεν θα πουλήσει. Τα περιθώρια είναι πολύ στενά στα μίνι αυτοκίνητα. Μερικές φορές και στα υπερμίνι»

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»