Επ’ αυτοφώρω: η Lotus Elise με τα εσώρουχα

Post date:

Author:

Category:

Lotus Elise

 

Συμβαίνει τώρα στο Βέλγιο: το δικό μου winter project 

Κεντρική Ευρώπη, Μάρτιος.

Σταδιακά, η θερμοκρασία πλησιάζει διψήφια νούμερα και τα αλάτια εχουν πλέον ξεπλυθεί απ’ τις συνεχείς βροχές του Φεβρουαρίου. Δειλά-δειλά, κάποιοι ανοίγουν τα γκαράζ και τα weekend toy-cars βγαίνουν απ’ την χειμέρια νάρκη ξεκλέβοντας λίγες στιγμές οδηγικής απόλαυσης στις πρώτες ηλιόλουστες ημέρες. 

Δεν είναι τυχαίο ότι στο Βέλγιο κυκλοφορούν ίσως περισσότερα roadsters σε σχέση με την Ελλάδα. Η ηλιοφάνεια δεν θεωρείται δεδομένη και με την πρώτη ευκαιρία οι επαρχιακοί δρόμοι πλημυρρίζουν με γνωστά classics, oldtimes και youngtimers ανοιχτά διθέσια.

Ειναι συνήθης πρακτική κατα τη διάρκεια του χειμώνα για πολλούς enthousiasts να αναλαμβάνουν τα λεγόμενα “winter projects”, όπου στην ουσία κάνουν κάποιες εργασίες στα ”παιχνίδια” τους.

Αυτές περιλαμβάνουν από τυπικό σέρβις, φρεσκάρισμα του σασί μέχρι και ανακατασκευή κινητήρα ώστε να ΄ναι έτοιμα για τα πρώτα club events που ξεκινούν αρχές Μαρτίου.

Φέτος, για πρώτη φορά αποφάσισα να μπω κι εγώ στη διαδικασία. Το δικό μου γκαράζ είναι τύπου κλειστού box αλλα δεν υπάρχει αρκετός χώρος να κινηθείς γύρω απ’ το αυτοκίνητο. Αυτό, σε συνδιασμό με το ότι δεν έχω αρκετά εργαλεία (υδραυλικό γρύλο, ράμπα κλπ), με ανάγκασε να ζητήσω λύση σε εξοπλισμένα γκαράζ που νοικιάζουν με την ώρα το χώρο τους σε ιδιώτες.

Vasilis Kopelas Lotus

Η Elise εντός. Μάλλον χρειάζεται περισσότερος χώρος για τις εργασίες ενός winter project

Αυτό, όμως, που με κέρδισε τελικά ήταν η ευγενική πρόταση ενός Lotus specialist ο οποίος, ουσιαστικά, μου παραχώρησε ολόκληρο το γκαράζ του (εργαλεία, καθαριστικά) για μια μέρα καθώς και τις πολύτιμες συμβουλές του.

Δεν συμβαίνει και κάθε μέρα απο άτομα που δεν γνωρίζεις αλλά είναι υπέροχο το συναίσθημα να αναπτύσεις φιλίες με άτομα που μοιράζονται το ίδιο πάθος με σένα. Ενα μεγάλο ευχαριστώ, λοιπόν, στον Xavier. Ο Xavier είναι ιδιοκτήτης μιας πολιτικής έκδοσης Elise S1 160 sport αλλά και μιας αγωνιστικής Elise S, οπότε είχε να προσφέρει πολλές χρήσιμες πληροφορίες.

Το ραντεβού δίνεται για Σάββατο πρωί. Ξύπνημα νωρίς, πρωινό και ξεκίνημα απο Βρυξέλλες για Λιέγη. Ο Xavier περιμένει χαμογελαστός. Ανοίγει το γκαράζ και μπροστά μου βλέπω να ξεκουράζονται ένα 340R, δύο S1 160 Sport, ένα S1, ένα S2 και ένα Caterham 7. Τώρα ξέρω γιατί χαμογελάει ο Xavier.

Lotus garage

Το γκαράζ του Xavier μοιάζει με τον παράδεισο των Lotus. Σε πρώτο πλάνο η δικιά μου ”γυμνή” μπροστά απ΄τα άλλα κορίτσια

Περάσαμε τουλάχιστον μια ώρα πάνω απ’ τα αυτοκίνητα όπου ο Xavier μου έλεγε την ιστορία τους και το λόγο που βρίσκονται τώρα στο γκαράζ.  Είχε σχεδόν μεσημεριάσει όταν αποφασίσαμε να κάνουμε και λίγη δουλειά. 

Στο κέντρο του γκαράζ μπαίνει η δικιά μου Lisa. Βγαίνει το μπροστινό clam και η Lisa μένει με τα εσώρουχα αποκαλύπτωντας τα σημάδια που έχουν αφήσει στο “κορμί” της τα 17 χρόνια που έχουν περάσει απ’ τη στιγμή που βγήκε απ’ τη γραμμή παραγωγής στο Hethel.

Προς έκπληξή μας, η Lisa είναι μόνο σκονισμένη κάτω απ’ το πολυεστερικό body της βαμμένο στο, old time classic, ”Mustard Yellow code”. Είναι μια διαπίστωση που δικαιώνει την απόφασή μου να την αγοράσω κάτι λιγότερο από ένα χρόνο πριν και δικαιολογεί το πλούσιο ιστορικό συντήρησης καθώς και την υψηλή τιμή κτήσης της. 

Στόχος της ημέρας ήταν να αντικατασταθεί για προληπτικούς λόγους το εργοστασιακό ψυγείο με ένα racing spec αλουμινιένο (μιας και έχει διαπιστωθεί ότι αποτελεί ένα προβληματικό στοιχείο για τις S1 Elise μετά από χρήση 10-15ετίας). Το γεγονός ότι για να αντικατασταθεί το ψυγείο πρέπει να βγεί το μπροστινό clam αποτελεί, λοιπόν, ιδανική ευκαιρία για να καθαριστεί και το σασί. 

Lotus Elise wheel

Lotus Elise specs

Καθαρίζοντας τα σωθικά της ”Lisa”. Κάτι σαν τη δικιά μου Mona Lisa

Τα χημκά είναι έτοιμα και ο καθαρισμός του πολυεστερικού crash structure και της αλουμινένιας μπανιέρας γίνεται αργά και σχολαστικά. Ο Xavier περνάει συχνά πυκνά πίσω μου, ελέγχει και δίνει tips.

Το τελικό αποτέλεσμα μετά απο τέσσερις ώρες ήταν κάτι παραπάνω από ικανοποιητικό, φέρνοντας το σασί, όπως είπε ο Xavier, σε κατάσταση όπου μπορείς να δειπνήσεις πάνω του. 

Είχε φτάσει απόγευμα, το μπροστινό clam έντυσε και πάλι τη Lisa. Ο Xavier και εγώ με τις δύο S1 Elise πήγαμε για μία Βέλγικη μπύρα σε μια Brasserie στη Λιέγη πριν γυρίσω με ένα μαγάλο χαμόγελο ικανοποίησης το βράδυ πίσω στις Βρυξέλλες. 

Lotus Elise Mk1

 Και μ’ αυτά και μ΄αυτά, ο καιρός καλυτερεύει και η Lisa είναι έτοιμη για τη νέα σεζόν.

* Ο Βασίλης Κόπελας είναι Senior Product Planer στη Toyota Europe

Photo: Bασίλης Κόπελας

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει