Βρήκαμε το ομορφότερο MX-5 που κυκλοφορεί

Post date:

Author:

Category:

mazda mx-5 tuning

 

Ο ιδιοκτήτης ενός MX-5 που, τουλάχιστον στα δικά μας μάτια, φάνηκε ως ένα case study για το πώς να φτιάξεις μια από τις πιο όμορφες εκδοχές του Miata, εξηγεί άψογα τη διαδικασία μιας beauty queen. Μαζί, και τι στοιχίζει.

Σημείωση: ο Νότης δεν επαίρεται. Εμείς τον »πιέσαμε» να βγει, να μιλήσει. Φαίνεται και στο κείμενό του.

Όταν υπάρχει η »βάση» μια λεωφόρος παρεμβάσεων έχει ανοίξει. Το Mazda MX-5 είναι τέτοια. »Βάση».

 

»Για να φτάσει στην κατάσταση που είναι τώρα το MX-5, πέρασε από αρκετά »κύματα», αλλά απ’ την αρχή είχα στόχο να φτιάξω κάτι όμορφο που να πλησιάζει κάπως στα πρότυπα των low riders στο εξωτερικό.

Έχοντας περάσει τη φάση του γρήγορου αυτοκινήτου, με αυτό ήθελα να κάνω κάτι δημιουργικό και πιο easy going, αν και τελικά απλώς αλλάζουν οι παραχωρήσεις και οι υποχωρήσεις που κάνεις, ζώντας καθημερινά με ένα χαμηλωμένο roadster.

 

Από το 2011 είμαι μέλος του ελληνικού forum mymx5.gr και έχοντας γνωρίσει παιδιά με τους οποίους έχουμε γίνει φίλοι. Στάθηκα τυχερός.

Γιατί από τις εποχές που μεσουρανούσαν οι πολυεστερικές κατασκευές, τα φώτα neon και τα οι νίκελ ζάντες, μια παρέα ανθρώπων, με μεράκι για το Μiata και κουλτούρα πολύ διαφορετική απ’ τα ελληνικά πρότυπα της εποχής, παρουσίαζαν αυτοκίνητα με πραγματικά low lifestyle στοιχεία.

 

Και, προφανώς, εμφάνιση επηρεασμένη ξεκάθαρα από Ιαπωνία και Αμερική, μιας και εκεί, από το λανσάρισμα σχεδόν του πρώτου ΜΚ1, γεννήθηκαν και οι ιδέες για μια τελείως διαφορετική προσέγγιση σχετικά με την εμφάνιση του θρυλικού roadster. 

 

Υιοθέτησα κάποια πρότυπα που ταίριαζαν στην ιδέα που είχα για το Μiata μου.

Μαζί με τις ιδέες, είχα και την υποστήριξη πολλών εξ’ αυτών που συμπλήρωναν το concept, όπως ανάρτηση, ζάντες, εμφανισιακά και ουσιαστικά extras.

Το απρόσωπο των »μαγαζιών» έδωσε τη θέση του στο παρεΐστικο και πιστεύω πως σε κάθε τι που βάζεις, όταν είναι κομμάτι του εαυτού σου και ανθρώπων που συνδέεσαι φιλικά, έχει πάντα πιο όμορφο και ολοκληρωμένο αποτέλεσμα. 

Πανέμορφα MX-5 στην πόλη. Μερικές αισθητικές ιδέες για το πώς θα μπορούσε να είναι και το δικό σου. Όπως και να ΄χει το παρεΐστικο στοιχείο είναι μέρος της ιστορίας. Ίσως, και το σημαντικότερο

#Ο εξοπλισμός

Οι επιλογές μου ακολούθησαν το κλίμα της εποχής, δηλαδή την, ει δυνατόν, περισσότερο value for money επιλογή.

 

Σημειώνω ενδεικτικά κόστη με τρέχουσες τιμές εγχώριας αγοράς και εξωτερικού.

Ανάρτηση για το ΜΚ3, φυσικά coilover, με επιλογές από €500 για τις πιο απλές έως και €1200 για τις καλές, επώνυμες.

Για κάποιον που απλώς θέλει να χαμηλώσει, λόγω του ότι το ΜΚ3 έβγαινε σε τραγικά μεγάλο ύψος απ’ το εργοστάσιο, με αποτέλεσμα να χαρακτηρίζεται εύκολα ως »τζιποειδές roadster», λύσεις με ελατήρια προκρίνονται με πολύ χαμηλό κόστος.

Όταν όμως κάποιος επιθυμεί να χαμηλώσει αρκετά, όπως εγώ, η coilover είναι μονόδρομος. 

 

Να σημειώσω εδώ πως δε φτάνει μόνο η τοποθέτηση της ανάρτησης και η ρύθμιση της σε χαμηλή θέση, ώστε να πετύχουμε ένα χαμήλωμα του αυτοκινήτου, όπως, πολλοί λανθασμένα, πιστεύουν. Ειδικά το «πάντρεμα» ενός χαμηλώματος με μια μεγάλη σε διάσταση ζάντα, προϋποθέτει και το ανάλογο κάμπερ στην ευθυγράμμιση, ώστε να μην έχουμε πρόβλημα με τους θόλους του αυτοκινήτου.

Στο δικό μου έχουμε επέμβει και στα εργοστασιακά φτερά, ανοίγοντάς τα, ώστε να χωρέσουν χωρίς πρόβλημα οι τροχοί και το αυτοκίνητο να είναι οδηγήσιμο.

Δυστυχώς, για να φτάσουμε σε επίπεδα πραγματικού stanced project, απαιτείται η τοποθέτηση αερανάρτησης, που ναι μεν υπάρχουν στην αγορά του εξωτερικού, αλλά το κόστος του κρίνεται απαγορευτικό, ακόμα για τα γερά πορτοφόλια. Ίδωμεν…

 

Για τροχούς, η γκάμα είναι ανεξάντλητη και φυσικά αναλόγως budget, μπορεί κάποιος να κινηθεί από πολύ χαμηλά έως πολύ υψηλά επίπεδα.

Προσωπικά, θεωρώ πως λόγω σχεδιασμού των θόλων του ΜΚ3, αν κάποιος θέλει να το «ενισχύσει» εμφανισιακά, η επιλογή 18″ ζάντας, είναι μονόδρομος, ώστε να μη χρειάζονται ακρότητες με το χαμήλωμα και την μείωση του arch gap.

Κάτι, δηλαδή, που με 16″ και 17″ τροχούς, είναι δύσκολο να επιτευχθεί, ακόμα κι αν η »κοιλιά» του αυτοκινήτου φτάσει στα 6 -7 εκατοστά απ’ το έδαφος.

 

Κάτι που είναι πολύ ουσιαστικό και παράλληλα προσθέτει πόντους και στην εμφάνιση, είναι η τοποθέτηση ενός rollbarΠαρόλο που το λάθος της μη ύπαρξής του στις 2 πρώτες γενιές (NA και NB) διορθώθηκε στην 3η (NC) με την τοποθέτηση από το εργοστάσιο, το υπάρχον είναι σε πολύ χαμηλό ύψος και, προσωπικά, επέλεξα την τοποθέτηση ενός custom aftermarket, με μεγαλύτερο πάχος δοκών και φυσικά σε μεγαλύτερο ύψος, θεωρητικά για την καλύτερη προστασία των επιβατών σε περίπτωση ανατροπής. Το κόστος του rollbar ξεκινά απ’ τα €250 και φτάνει ως και τα €600 περίπου, επώνυμων απ’ το εξωτερικό. 

 

Εμφανισιακά, οι δικές μου επιλογές συμπληρώθηκαν από ένα εμπρός σπόιλερ Garage Vary style και πλαϊνά skirts – τα συγκεκριμένα είναι feed style.

Διατίθενται αντίστοιχα και άλλα σετς και μεμονωμένα, όπως είναι το γνωστό πλέον airdam kit και κάποια ακόμα. Ένα ολοκληρωμένο πακέτο μπορεί να κοστίσει ως και €600 με βάψιμο και τοποθέτηση και σίγουρα προσθέτει πόντους διαφοροποίησης απ’ την εργοστασιακή εμφάνιση.

 

Τέλος, επειδή ήθελα να διαφοροποιήσω και το εσωτερικό του αυτοκινήτου, στην πορεία, πρόσθεσα δύο καθίσματα Bride Low Max replica, μαζί με ζώνες 4 σημείων με homologation. Είναι όμως κάτι που δεν προτείνω σε κάποιον να κάνει, καθώς αυτό προϋποθέτει την αφαίρεση των εργοστασιακών καθισμάτων, άρα και των πλαϊνών αερόσακων. Προσωπικά, τα καθίσματα αυτά με εξυπηρετούν μόνο όταν χαίρομαι το αυτοκίνητο μόνος μου, ενώ έχω κάνει εύκολη την εναλλαγή τους με τα εργοστασιακά, σε περίπτωση που έχω συνοδηγό.

 

Η πιο εμφανής αλλαγή που έγινε στο αυτοκίνητο είναι, φυσικά, η αλλαγή του εργοστασιακού χρώματος, κάτι το οποίο είναι πιο εξεζητημένο ως επιλογή.

Προσωπικά προχώρησα σε αυτή την αλλαγή γιατί ήθελα να πετύχω τη διαφοροποίηση από τα υπόλοιπα χρώματα της γκάμας της Mazda και αφού μου δόθηκε η ευκαιρία, επέλεξα μια απόχρωση που ταίριαζε στο προσωπικό μου γούστο.

 

Εδώ, να επισημάνω το εξής: μιας και πρόκειται για μια ριζική αλλαγή, πιστεύω πως η επιλογή φανοποιού για μια τέτοια εργασία, σχετίζεται με τη σχέση που έχει ο καθένας μας με τον φανοποιό που εμπιστεύεται.

Γι’ αυτό το λόγο, και επειδή η επιλογή μου στηρίχθηκε και σε δουλειές που είχα ξανακάνει στο παρελθόν στο συγκεκριμένο φανοποιείο, όπως επίσης και για ιδιαιτερότητες που κατάφερνε πάντα να πετυχαίνει σε ό,τι ζητούσα, τον επέλεξα ξανά και πιστεύω πως δικαιώθηκα. Είναι αυτό που λέμε, «πρέπει αυτός που συνεργάζεσαι, να σου κάνει «κλικ», να σου δίνει κίνητρο να τον επιλέξεις.

Θεωρώ πως αυτή τη στιγμή το αυτοκίνητο βρίσκεται σε ένα επιθυμητό επίπεδο όσον αφορά το θέμα της εμφάνισης και με ικανοποιεί ως υλοποίηση και αποτέλεσμα.

 

Θεωρώ πως ο επόμενός μου στόχος πρέπει να είναι η εύρεση, τοποθέτηση και ρύθμιση μιας αερανάρτησης, στόχος δύσκολος να επιτευχθεί. Ευτυχώς, τα όνειρα είναι δωρεάν και πάντα αποτελούν κίνητρο για όσους αγαπάμε να ασχολούμαστε με το αυτοκίνητο και δεν το βλέπουμε μόνο ως μέσο μετακίνησης.

 

Ειδικά όταν έχουμε δίπλα μας ανθρώπους να μας ενθαρρύνουν και να μας βοηθούν με κάθε τρόπο, όπως εγώ, με τον Option-D που με «κουράρει» και φωτογραφικά, τον Nmwisima, τον Μάνο και τους hairdresser’s μου, τα όνειρα δείχνουν πάντα πιο εύκολα να τα πραγματοποιήσεις.

 

Τους ευχαριστώ όλους από καρδιάς. Το αυτοκίνητό μου είναι και δικό τους δημιούργημα.

Photo: Naughty’s / Option D / G. Antonakis Photography / Iβάν Κιζ

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει