Αυτοκίνητα που αγαπήσαμε: 190 E 2.3-16V vs Μ3 E30

Post date:

Author:

Category:

Δεν γίνεται να είσαι petrolhead και να μην έχεις φάει ένα κόλλημα με κάποιο απ΄ αυτά τα δύο εμβληματικά αυτοκίνητα. Ή και με τα δύο; H Mercedes 190E 2.3-16V του Senna και η BMW M3 E30, στην πρώτη τους μέγιστη αντιπαράθεση, κάποτε στα ’80s. Το αιώνιο ντέρμπι

Το «30άρι», σε M3 original εκδοχή και όχι με πολυεστερικούς «δράκους», ανήκει στο δικό μου hall of fame. Ίσως και στο δικό σας.

Πολύς λαός προσκήνυσε στην πρησμένη του εικόνα, στο καπάκι που ‘γραφε ”M Power”, στη dog-leg και στα υφασμάτινα εντός. Πιστεύω ακράδαντα πως είναι το αυτοκίνητο που πάνω του στηρίχτηκε η «bmwδολαγνεία».

Ωστόσο, συχνά όταν περνώ από το πατρικό μου δεν μπορώ παρά να μη καταριέμαι τη χοντρή κυρία που έρχεται στην πολυκατοικία απέναντι.

Η χοντρή (ναι, είναι ρατσιστική περιγραφή αλλά το πρόβλημα μου δεν είναι τα κιλά της αλλά η συμπεριφορά της) έρχεται με μια μαύρη E90. Όχι οποιαδήποτε Ε90. Τη σωστή. Τη 2.3-16, original, λέμε.

Το αυτοκίνητο που έχει στην ιδιοκτησία της θα ήταν ικανό, αυτό και μόνο, να με κάνει όλο αφέλεια να τη συμπαθήσω προκαταβολικά, αν δεν το πάρκαρε συστηματικά μισό πάνω, μισό κάτω στο πεζοδρόμιο. Μονίμως. Απεριποίητο. Τελείως χύμα.

Με τις ασπρόμαυρες, υπέροχες ταπετσαρίες φθαρμένες, γρατζουνισμένο και με σαφή ένδειξη άγνοιας. Το λογότυπο πίσω δεξιά πρέπει να έχει ιερογλυφική σημασία γι` αυτήν. «Δύο κόμμα Τρία Δεκαέξι», χριστιανή μου. Ήταν, βλέπεις, το αυτοκίνητο που κάποτε ο πανμέγιστος Ayrton έκανε την παρθενική του εμφάνιση στον αγώνα που διοργάνωσε η Mercedes. Όταν το λάνσαρε, το 1984

Ωραία πράγματα, ε; Τα υπόλοιπα τα ξέρετε. Η BMW, σιγά μην καθόταν να κοιτάζει την αιώνια αντίπαλο της.

Η Μ3, το 30άρι, ήρθε και θώπευσε την εφηβική μας ψυχή. Ήταν η συμπαγής αθλητική μορφή, το balance, η αίσθηση σε μια εποχή που τα περισσότερα αυτοκίνητα ήταν για απλά, αδιάφορα πήγαινε-έλα.

Στο μυαλό μας, τότε, δεν υπήρχε δίλημμα ”911 ή M3”. Θέλαμε το δεύτερο. Ήταν «πιο κοντά μας», συγγενής με μια απλή 316 που φανταζόμασταν ότι θα μπορούσε να γίνει κάποτε δική μας. Κάτι σαν θεά της διπλανής πόρτας.

Ακόμα και σήμερα, τριάντα χρόνια μετά, μια Μ3 ή μια Ε90 2.3-16 (που επειδή δεν υπέστη αναρίθμητες ασέλγειες μετατροπών και ανελέητης καγκουριάς μπορεί να είναι πιο cool από την πρώτη), συνεχίζουν να είναι στο πάνθεον

Πωλούνται πανάκριβα στο εξωτερικό, μπορείς να τις κοιτάς για ώρες, να τις οδηγείς για μέρες, γνωρίζοντας πως είσαι στο τιμόνι μιας ένδοξης μηχανολογίας.

Photo: Motor Trend

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει