Αυτοκίνητα που αγαπήσαμε: 190 E 2.3-16V vs Μ3 E30

Post date:

Author:

Category:

Δεν γίνεται να είσαι petrolhead και να μην έχεις φάει ένα κόλλημα με κάποιο απ΄ αυτά τα δύο εμβληματικά αυτοκίνητα. Ή και με τα δύο; H Mercedes 190E 2.3-16V του Senna και η BMW M3 E30, στην πρώτη τους μέγιστη αντιπαράθεση, κάποτε στα ’80s. Το αιώνιο ντέρμπι

Το «30άρι», σε M3 original εκδοχή και όχι με πολυεστερικούς «δράκους», ανήκει στο δικό μου hall of fame. Ίσως και στο δικό σας.

Πολύς λαός προσκήνυσε στην πρησμένη του εικόνα, στο καπάκι που ‘γραφε »M Power», στη dog-leg και στα υφασμάτινα εντός. Πιστεύω ακράδαντα πως είναι το αυτοκίνητο που πάνω του στηρίχτηκε η «bmwδολαγνεία».

Ωστόσο, συχνά όταν περνώ από το πατρικό μου δεν μπορώ παρά να μη καταριέμαι τη χοντρή κυρία που έρχεται στην πολυκατοικία απέναντι.

Η χοντρή (ναι, είναι ρατσιστική περιγραφή αλλά το πρόβλημα μου δεν είναι τα κιλά της αλλά η συμπεριφορά της) έρχεται με μια μαύρη E90. Όχι οποιαδήποτε Ε90. Τη σωστή. Τη 2.3-16, original, λέμε.

Το αυτοκίνητο που έχει στην ιδιοκτησία της θα ήταν ικανό, αυτό και μόνο, να με κάνει όλο αφέλεια να τη συμπαθήσω προκαταβολικά, αν δεν το πάρκαρε συστηματικά μισό πάνω, μισό κάτω στο πεζοδρόμιο. Μονίμως. Απεριποίητο. Τελείως χύμα.

Με τις ασπρόμαυρες, υπέροχες ταπετσαρίες φθαρμένες, γρατζουνισμένο και με σαφή ένδειξη άγνοιας. Το λογότυπο πίσω δεξιά πρέπει να έχει ιερογλυφική σημασία γι` αυτήν. «Δύο κόμμα Τρία Δεκαέξι», χριστιανή μου. Ήταν, βλέπεις, το αυτοκίνητο που κάποτε ο πανμέγιστος Ayrton έκανε την παρθενική του εμφάνιση στον αγώνα που διοργάνωσε η Mercedes. Όταν το λάνσαρε, το 1984

Στη γραμμή της εκκίνησης, μαζί με τον άσημο τότε Senna, βρισκόταν όλη η αφρόκρεμα των πιλότων της F1: Lauda, Prost, Surtees, Hunt, Brabham, όλος ο καλός ο κόσμος. Η στιγμή έμοιαζε μοναδική για τη Mercedes.

Το βόρειο τμήμα του Ring, το θρυλικό και άκρως επικίνδυνο Nordschleife (που σας τα έχουμε ζαλίσει, είναι η αλήθεια…) δεν είχε καμία τύχη να ενταχθεί ξανά στο ασφαλές, και όχι «ζω-δεν ζω», καλεντάρι της F1 και οι Γερμανοί είχαν φτιάξει τότε την πίστα του GP που γνωρίζουμε σήμερα.

Εκεί, λοιπόν, στην καρδιά του γερμανικού automotive σπλάχνου, σε μια νέα πίστα, με ένα νέο καταπληκτικό και πολλά υποσχόμενο αυτοκίνητο που είχε σκοπό να αλλάξει τη συντηρητική της εικόνα, με όλο το αβάντ γκατέ της F1 να οδηγεί μια νέα, διαφορετική Mercedes.

Δείτε το vid με τον John Surtees να εξηγεί το τι συνέβη και εδώ είμαστε.

Ωραία πράγματα, ε; Τα υπόλοιπα τα ξέρετε. Η BMW, σιγά μην καθόταν να κοιτάζει την αιώνια αντίπαλο της.

Η Μ3, το 30άρι, ήρθε και θώπευσε την εφηβική μας ψυχή. Ήταν η συμπαγής αθλητική μορφή, το balance, η αίσθηση σε μια εποχή που τα περισσότερα αυτοκίνητα ήταν για απλά, αδιάφορα πήγαινε-έλα.

Στο μυαλό μας, τότε, δεν υπήρχε δίλημμα »911 ή M3». Θέλαμε το δεύτερο. Ήταν «πιο κοντά μας», συγγενής με μια απλή 316 που φανταζόμασταν ότι θα μπορούσε να γίνει κάποτε δική μας. Κάτι σαν θεά της διπλανής πόρτας.

Ακόμα και σήμερα, τριάντα χρόνια μετά, μια Μ3 ή μια Ε90 2.3-16 (που επειδή δεν υπέστη αναρίθμητες ασέλγειες μετατροπών και ανελέητης καγκουριάς μπορεί να είναι πιο cool από την πρώτη), συνεχίζουν να είναι στο πάνθεον

Πωλούνται πανάκριβα στο εξωτερικό, μπορείς να τις κοιτάς για ώρες, να τις οδηγείς για μέρες, γνωρίζοντας πως είσαι στο τιμόνι μιας ένδοξης μηχανολογίας.

Photo: Motor Trend

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Ford Ranger Raptor. Bad ass με καρότσα

«Η εμπειρία με το Ford Ranger Raptor ήταν ικανή να σε κάνει να βλέπεις ένα pick-up ως κύριο αυτοκίνητο. Αδρεναλίνη με καρότσα. Δεν σου τυχαίνει και κάθε μέρα»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»