Με MΙΝΙ Countryman στας εξοχάς και τας πόλεις. Μερικές παραδοχές

Post date:

Author:

Category:

MINI Cooper D Countryman ALL4

 

Το Mini των ’50s μεγάλωσε. Ακόμα κι ο τρόπος που γράφεται άλλαξε και είναι, πλέον, ”ΜΙΝΙ”. Με κεφαλαία, όπως επιμένει η BMW. Τα οποία κεφαλαία, μάλλον, συμβολίζουν και την απόσταση που χωρίζει τις δεκαετίες που πέρασαν

Ο όρος ”boutique car”, μάλλον, εδώ έχει το φυσικό του λήμμα. Εξατομίκευση, αίσθηση διαφορετικού, σύνδεση με το ”χθες” και οδηγικός χαρακτήρας. Κάπως έτσι, το ΜΙΝΙ έγινε η μελέτη αναφοράς για άλλους ανταγωνιστές (βλ. Fiat 500, Opel Adam, VW Beetle κ.α.) αλλά και ένα πετυχημένο succes story για τη BMW

Το ΜΙΝΙ Cooper D Countryman ALL4 είναι το μεγαλύτερο αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ αυτή η μπράντα και μέσα στους μεγαλύτερους χώρους του κουβαλά ποιότητα και πρακτικότητα – αφ’ υψηλού.

 

Αλλά πόσο Mini είναι, τελικά; Στη ζωή υπάρχουν πολλά σχετικά ερωτήματα, τα οποία -τις περισσότερες φορές- δεν γεννοβολούν μόνο μία απάντηση. Το εάν «το Countryman είναι Mini;» -εάν, δηλαδή, ακολουθεί τη φιλοσοφία που θεμελίωσε ο Άλεκ Ισιγόνης– είναι παρόμοιο με το ερώτημα «υπάρχει Θεός;». Πώς; Είναι ύβρις να συγκρίνεις τον Θεό με ένα μάτσο λαμαρίνες;

 

Ο καθείς με τους θεούς και τα εμβληματικά τοτέμ μου, αγάπη μου. Άλλωστε, το θέμα «ύβρις» έχει τεθεί ήδη από πολλούς petrolheads…

«Πώς είναι δυνατόν η Mini να κατασκευάσει ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο και, μάλιστα, SUV; – θα τρίζουν τα κόκαλα του Σερ Άλεκ…» υποστηρίζουν πολλοί, οι οποίοι προφανώς έχουν κάποια μεταφυσική επαφή με τον έλληνα σχεδιαστή, αλλά -ταυτόχρονα- θέλουν να παραμείνουν ως γραφικοί ρομαντικοί με παρωπίδες, Και, βασικά, μάλλον δεν έχουν οδηγήσει το νέο Countryman

Το πώς έχουν καταφέρει να γνωρίζουν ότι ο Αλεκ θα είχε τις ενστάσεις του, είναι πολύ εύκολο να το αντιληφθείς χωρίς να στο εξηγήσουν, εάν δεις -δίπλα δίπλα- μία φωτογραφία με ένα Morris Mini-Minor ή ένα Austin Seven, του 1959 και ένα Countryman τού σήμερα.

 

Μπορεί να διαβαστεί ως ρηχή κι ανούσια «υπερανάλυση», αλλά άλλες εκείνες οι εποχές, άλλες οι σημερινές – οι οποίες φιλτράρονται και μέσα από το πρίσμα της παθητικής και της ενεργητικής ασφάλειας.    

 

Ταυτόχρονα, οι εποχές άλλαξαν και ως προς τα «θέλω» των σύγχρονων οδηγών. Εάν μια εταιρεία που κατασκευάζει αυτοκίνητα δεν έχει στο γκαράζ της ένα -τουλάχιστον- κόμπακτ SUV, crossover ή, έστω, ένα κρος_κάτι_κάντρι_κάντριμαν_SAV, όπως και να λέγεται, είναι εκτός του παγκόσμιου τρεντ: ο λαός θέλει οχήματα ελευθέρου χρόνου, πιο ψηλά από τα συνηθισμένα, όχι απαραιτήτως τετρακίνητα, για να κινείται στη ζούγκλα των πόλεων και -εάν έχει ελεύθερο χρόνο- να μπορεί να πάει στα εξοχάς, εκμεταλλευόμενος και τους χώρους τους.

Οι σύγχρονοι οδηγοί απαιτούν ψηλή θέση οδήγησης, να μην καίει το μοτόρι, να είναι της μόδας, να του φτιάχνει ένα πιο περιπετειώδες προφίλ, αποξαίνοντας από πάνω του την ξενέρα που τον κερνά η καθημερινότητα

Όποιος οδηγήσει, λοιπόν, το νέο MINI Cooper D Countryman ALL4 -ακόμα και για λιγότερο διάστημα από τη μια εβδομάδα που συμβίωσε μαζί μου – θα διαπιστώσει πολύ εύκολα ότι όλα τα παραπάνω τα έχει – και με το παραπάνω. Για αυτό και κοστολογούνται €40.850.

 

Το νέο Countryman, αναφορικά με το προηγούμενο μοντέλο, απέκτησε παραπάνω 20 επιπλέον εκατοστά και έτσι έγινε το MΙΝΙ το μακρύτερο που έχει κατασκευαστεί ποτέ.

 

Αλλά η ευελιξία του μέσα στην πόλη παρέμεινε, παρά τα 4,3 μέτρα του. Πώς το έκανε αυτό η MΙΝΙ; Με το ακριβές τιμόνι του – τελεία. Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος έφτασε στα 16,5 εκατοστά (από τα 13,5) και η ορατότητα που έχεις όταν βγαίνεις από στενά όπου στις γωνίες υπάρχουν παρκαρισμένα αυτοκίνητα, σου παίρνει ένα μεγάλο κομμάτι άγχους μέσα στην κίνηση. Επειδή, τώρα, βλέπεις τι έρχεται.

 

Η αύξηση των υπολοίπων διαστάσεων, σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο κατά 75 χιλιοστά μεταξόνιο, έκαναν το εσωτερικό του ακόμα πιο άνετο για τους επιβάτες. Οι οποίοι έχουν άπλετο χώρο, «αέρα» για τα κεφάλια, αλλά και για τα πόδια όσων κάθονται πίσω, όπου το κάθισμά τους μετακινείται μέχρι και 13 εκατοστά κατά μήκος. Ο χώρος αποσκευών έχει ελάχιστη χωρητικότητα 450 λίτρων και φτάνει και 1.309 εάν αναδιπλωθεί η πλάτη του πίσω καθίσματος. Πάρτι…

Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται αρκετά συστήματα υποβοήθησης, καθώς και οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, ενώ η οθόνη στο χαρακτηριστικό κεντρικό όργανο είναι αφής και, στην κορυφαία της εκδοχή, 8,8 ιντσών – υπέροχη. Το ταμπλό είναι αυτό που αγαπήσαμε, εάν έχεις οδηγήσει κάποτε ένα MΙΝΙ των ημερών μας δεν θα δυσκολευτείς πουθενά. 

Δυσκολία δεν υπάρχει και στην κίνησή του, αφενός είναι πολύ εύκολο να μάθεις να διαχειρίζεσαι τον όγκο του στους δρόμους της πόλης, αφετέρου σε βοηθά το 2λιτρο ντίζελ μοτέρ με τους 150 ίππους και τα 33,6 kgm, στις 1.750 rpm. Έχεις γκάζι, γραμμική απόδοση και ελαστικότητα από τις 1.600 rpm. Έχεις και ένα 8άρι αυτόματο κιβώτιο που σου ξεκουράζει το αριστερό πόδι, έχει σωστή λειτουργία και άριστη κλιμάκωση. 

Η δωρεάν συμβουλή της ημέρας: Μη χρησιμοποιείτε τη λειτουργία «Green» – βρίσκεται στη βάση του κιβωτίου ταχυτήτων. Δεν θα δείτε τρελή διαφορά στην κατανάλωση – ενώ, αντίστοιχα, θα αντιληφθείτε ότι το αυτοκίνητο σέρνεται με τη χάρη ενός ανακόντα που έχει καταβροχθίσει ένα κοπάδι πρόβατα

Εάν, όμως, «καρφώσετε» το sport mode, θα δείτε 0-100 km/h σε κάνα 9”, 80-110 km/h σε κάνα 5”, το οποίο σημαίνει ότι τα 1.620 kg που ζυγίζει το όχημα δεν είναι, τελικά, πρόβλημα – όπως θα πίστευαν πολλοί, ειδικά στο κομμάτι της κατανάλωσης. Μια εβδομάδα τώρα, με μεικτή οδήγηση – σε όλα τα driving modes – έδειξε κατανάλωση στα 6,6 lt/100 km. Υπόκλιση, χειροκρότημα.

 

Με αυτό το MΙΝΙ προσπερνάς χωρίς δεύτερη σκέψη στην Κηφισίας, όπως και στην Αθηνών-Λαμίας και γνωρίζεις ότι μπορείς να φρενάρεις – και να σταματήσεις – όποτε χρειαστεί, θα μπεις στις στροφές χωρίς να γείρει το αμάξωμα και να σε τρομάξει.

 

Θα νιώσεις το πολύ σταθερό πάτημα υπό τον συνδυασμό τετρακούνας και ανάρτησης που διαχειρίζονται σωστά τις στροφές, αλλά και τις ανωμαλίες του δρόμου. Ναι, ρε φίλε, ακόμα και με τους 19άρηδες τροχούς που φορούσε το «Μπλε Μωρό» που οδηγούσα τις προηγούμενες ημέρες.

 

Εννοείται ότι θα ήθελα μικρότερη διάμετρο ελαστικών, όχι επειδή πόνεσε η μέση μου – το οδόστρωμα φιλτράρεται από το Countryman, που μάλλον έχει αδιόρατο mode «μαγικό χαλί» – αλλά «κουράστηκαν» τα… αφτιά μου: ο θόρυβος κύλισης διαπερνά την προσεγμένη ηχομόνωση, ενώ μεταδίδονται περισσότεροι κραδασμοί – από όσους θα ήθελες ως πληροφόρηση στο τιμόνι – ειδικά εάν πάρεις τα βουνά και τους χωματόδρομους.

ΜΙΝΙ Cooper D Countryman ALL4

Εάν κινηθείς off road, σε ένα μέρος που δεν συχνάζουν μόνο κατσίκια, το αυτοκίνητο είναι απόλυτα διασκεδαστικό, ενώ η τετρακίνηση – με τον πολύδισκο συμπλέκτη – λειτουργεί δίχως υστέρηση. Αρκεί να θυμάσαι ότι με τη μικρή διαδρομή τής ανάρτησης και τα 16,5 cm απόστασης από το έδαφος, καλύτερα να ξεχάσεις ότι θα ήθελες να διαβείς τον Ρουβίκωνα

Εστίασε, λοιπόν, στη ζυγισμένη οδική συμπεριφορά και στα μεγάλα περιθώρια ασφαλείας που σου προσφέρει. Μαζί με εκείνη τη λαχτάρα «δεν περνά η ώρα στη δουλειά, να μπω μέσα του, να το οδηγήσω, να χαθώ σε δρόμους που δεν ξέρω και να με ξελασπώσει το εξαιρετικό GPS στην οθόνη του».

 

Έπειτα από όλα αυτά, λοιπόν, ναι, είναι MΙΝΙ – η απάντηση, αφού το οδηγήσεις, δίνεται χωρίς περιστροφές. Είναι ένα Cooper που ψήλωσε σε σχέση με τα υπόλοιπα, «έχτισε» με καμπύλες και μύες το κορμί του, αλλά κουβαλά μέσα του την ίδια καρδιά, την ίδια ευφυΐα, το ίδιο πνεύμα που διαπερνά τα αδέρφια του, μεταφέροντας στο σασί του την εξελικτική διάθεση της φίρμας.

MINI δοκιμη

Εάν η MΙΝΙ, ακολουθώντας τη μόδα, έπρεπε να φτιάξει ένα SUV, έτσι ακριβώς θα έπρεπε να είναι. Μόνο που θα λεγόταν SAV, αλλά θα απέπνεε για πάντα την ίδια αύρα που έχει δημιουργήσει η μπράντα, από τότε, από την πρώτη φορά που κυκλοφόρησε, με την ίδια ταχύτητα που διογκώθηκε ο θρύλος της. Όπως και οι διαστάσεις του Countryman

Αξίζει τα λεφτά του; Μπορείς να το πάρεις δικίνητο – με 26 χιλιάρικα κάτι – και να θυμάσαι ότι όσα εξτρά προσθέτεις, τόσο μεγαλώνει και η τελική αξία του αυτοκινήτου που θα έχεις. 

 

Σε κάθε περίπτωση, αυτό το status symbol, αυτή η stylish κατασκευή αξίζει κάθε ευρώ που κοστίζει. Μπορείς – με πολύ λιγότερα χρήματα και με καλύτερο βασικό εξοπλισμό – να αγοράσεις οποιοδήποτε άλλο μοντέλο, άλλης μάρκας, το οποίο θα είναι εξαιρετικό. Αλλά τίποτε άλλο στον καταγεγραμμένο κόσμο δεν μπορεί να είναι MΙΝΙ.

 

Αν ο Σερ Αλεκ θα ήταν περήφανος για αυτό; ρωτήστε εκείνους που λένε ότι ξέρουν και προβλέπουν ότι θα έτριζαν τα κόκαλά του! Μόνο, πείτε τους με τρόπο ότι, πια – έπειτα από τις 2 Οκτωβρίου 1988, που απεβίωσε ο σχεδιαστής – δεν έχουν μείνει τα κόκαλά του, μόνο dust in the wind. Και σίγουρα αυτό δεν είναι πιο κυνική και αληθινή παραδοχή από το ότι μια free mind εταιρεία τροποποιεί έναν θρύλο της για να προσελκύσει κι άλλο αγοραστικό κοινό.

 

Προσωπικά, πιστεύω ότι ο Sir Issigonis θα της έβγαζε την τραγιάσκα του, θα υποκλινόταν στην εταιρεία που πήρε το όραμά του με τις τέσσερις στενές ρόδες και το μικροσκοπικό σασί και το οδήγησε στο παρόν, με φόντο το μέλλον.

Αν και ο Σερ Άλεκ, μεταξύ μας, σιχαινόταν τα τσιτάτα…   

Info: mini.com.gr / Photo: BMW / Σ. Σεραφείμ

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει