Τι πρέπει να κάνουμε και τι όχι όταν αλλάζουμε υγρά φρένων

Post date:

Author:

Category:

Υγρά φρένων: Τι αξίζει να θυμάσαι όταν έρθει η ώρα της αλλαγής

Υγρά φρένων

Must read. Ό,τι αυτοκίνητο και αν οδηγείς


Το πιο βασικό είναι να ελέγξουμε τις προδιαγραφές που δίνει ο κατασκευαστής. αναλόγως του αυτοκινήτου και της χρήσης.

Βασικά, κοιτάζουμε το DOT (συνήθως είναι 3 ή, ακόμα πιο συνήθως, 4).

- Διαφήμιση-

Από αυτό το σημείο ή μένουμε υπάκουοι στο ΟΕΜ (original equipment) ανταλλακτικό που δίνει το εργοστάσιο ή, αν ψαχνόμαστε και αναλόγως της χρήσης, ανεβαίνουμε κατηγορία.

Πρακτικά το στοιχείο του DOT που μας ενδιαφέρει είναι τα σημεία ξηρού καιι υγρού βρασμού. 

Όσο πιο μεγαλύτερη η «βεντάλια» και υψηλό το σημείο, κυρίως, υγρού βρασμού τόσο πιο ανθεκτικά θα είναι τα φρένα μας στην καταπόνηση.

Ελέγχουμε τα υγρά που θα βάλουμε. Ή, όπως μερικές φορές συνηθίζεται, αυτά που θα μας βάλουν σε μια αντιπροσωπεία όπου καθόμαστε στο σαλονάκι 100 μέτρα μακριά. Πρέπει να είναι από σφραγισμένο κουτί και το τελευταίο που θέλουμε είναι υγρασίες εκεί μέσα

Αν τυχόν ψάχνεται κάποιος για κάτι καλύτερο από τα τυπικά εργοστασιακά, μερικές εξαιρετικές προτάσεις είναι οι εξής:

  • AP 600
  • ATE Super Blue Racing (τα οποία και οποθετήθηκαν σε προσωπικό αυτοκίνητο καθώς πέραν των καλών κριτικών, λόγω του μπλε χρώματος, κάνουν πιο εύκολη τη διαδικασία της αλλαγής καθώς φαίνεται πότε στραγγίζουν τα παλιά) 
  • Motul RBF 600
  • Castrol React SRF

Mazda MX-5 μπούκα πάρκινγκ

Τι δεν πρέπει να κάνεις

Δεν συμπληρώνουμε υγρά φρένων. Το κύκλωμα είναι κλειστό. Αν έχει πέσει η στάθμη, μπορεί να οφείλεται σε φθαρμένα τακάκια ή σε διαρροή. Τσεκάρουμε.

Σε περίπτωση που τα υγρά μας βράσουν λόγω σκληρής χρήσης, ναι μεν θα επανέλθουν αλλά η αντοχή τους θα έχει μειωθεί. Μην αμελήσετε να τα αλλάξετε με την πρώτη ευκαιρία.

Μετά από πραγματικά πιεστική οδήγηση ή, ακόμα περισσότερο, οδήγηση σε πίστα δε σταματάμε άμεσα.Όπως επίσης δεν παρκάρουμε με χειρόφρενο. Αντιθέτως, τα κρυώνουμε πηγαίνοντας ήρεμα για μερικά λεπτά και με όσο γίνεται λιγότερη χρήση τους

Δεν ξεχνάμε πως όσο πιο αγωνιστικής χρήσης είναι το υγρό τόσο πιο συχνή αλλαγή χρειάζτεαι. Συνήθως κάθε χρόνο.

Τα υγρά DOT 5, συχνά, λόγω της σιλικονούχας σύστασής τους δε μαζεύουν νερό και έχουν υψηλό σημείο βρασμού. Μαζί όμως παίρνετε και μια σπογγώδη αίσθηση του πεντάλ.

Προσέχουμε όταν γεμίζουμε το δοχείο να μη χυθούν υγρά έξω από αυτό. Καθώς είναι ιδιαίτερα τοξικά, μπορεί να προκαλέσουν φθορά σε σωληνώσεις.


Nissan Skyline

Photo: Porsche

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει