Ο άγραφος εγκέφαλος. Τι ζόρι κι αυτό

Post date:

Author:

Category:

Άγραφος εγκέφαλος είναι του μωρού που μόλις γεννήθηκε και είναι έτοιμος για καταγραφές. Υπάρχει όμως και ένας άλλος στη ζωή του petrolhead. Ένας τέτοιος, αναγνώστης του 4Drivers, γράφει για το μαζοχισμό που συχνά τον συνοδεύει

ABT-Tuning Audi

Βουτιά στην ψηφιακή άβυσσο του άγραφου. Όχι, για να ξέρεις τι σε περιμένει


Tabula rasa έλεγαν οι Λατίνοι. Έτσι περιέγραφαν την επιστημολογική θεωρία που ορίζει ότι ο άνθρωπος δεν γεννιέται με προϋπάρχουσες, έμφυτες γνώσεις, αλλά η γνώση του αποκτάται μέσω της εμπειρίας και αντίληψής του

Για τον εγκέφαλο μιλούσαν οι άνθρωποι, τον κανονικό. Αμ έλα που υπάρχει κι ο άλλος στη ζωή του petrolhead, ο εγκέφαλος της ECU.

Κι είναι απ’ αυτόν που συχνά ξεκινά η οδύσσεια της ταλαιπωρίας.

Κατ΄αρχήν υπάρχουν δύο τινά. Ο άγραφος εγκέφαλος τοποθετείται παράλληλα με τον εργοστασιακό ή και μόνος του (stand alone) καταργώντας τον «μαμά».

Τι σημαίνει το τελευταίο; Ότι με μία κίνηση πετάς στα σκουπίδια άπειρες ώρες εξέλιξης και R&D του κατασκευαστή. Μαζί και ένα κάρο δικλείδες ασφαλείας. Δηλαδή, πιθανά σενάρια που μπορούν να προστατέψουν το μοτέρ από το Bing Bang, τη Μεγάλη Έκρηξη εντός του καπό

Παιδί σχολείο άγραφος

Γράψον στον άγραφο. Το μάθημα της ταλαιπωρίας του petrolhead


«Και γιατί να γίνει το μπαμ», θα μου πεις

Ναι, ok. Για πολλούς και διάφορους λόγους μπορεί να γίνει. Η εμπειρία λέει πως μπορεί να συμβεί και στις καλύτερες οικογένειες.

Τελικά δηλαδή πετάς το εξάρτημα που ‘βαλε με ευθύνη του ο κατασκευαστής και που σου είπε, εγγράφως και καρατσεκαρισμένα, πως δεν παθαίνει τίποτα.

Εντάξει, σχετικό κι αυτό αλλά σαφώς με ελάχιστες πιθανότητες για γκρέμλινς και malfunctions.

Οπότε το επόμενο βήμα είναι να βρεις τον σωστό και άξιο εμπιστοσύνης προγραμματιστή. Αυτόν που θα φτιάξει χάρτες ψεκασμού, μείγματα, αναλογίες και όλα τα πιθανά σενάρια για το δικό σου μοτέρ.Υπάρχουν μερικοί πολύ χαρισματικοί τύποι εκεί έξω. Παθιασμένοι, με καλωδιωμένο τον εγκέφαλό τους και ευρηματικοί στο να προσφέρουν τις δικές τους λύσεις


Λάστιχα BMW M4 Ιωάννης Ιωάννου

Υπάρχουν και έτοιμα προγράμματα. Γνωστό

Συνήθως έρχονται από το εξωτερικό και είναι δοκιμασμένες λύσεις από επώνυμες εταιρείες του tuning.

Σ’ αυτήν την περίπτωση τοποθετούνται παράλληλα με τη «μαμά» ECU του αυτοκινήτου και επεμβαίνουν λιγότερο, δίνοντάς σου ταυτόχρονα και τη σιγουριά του εργοστασιακού εγκεφάλου.


Fiesta ST Ford

Όμως για κάποιους η μαγεία βρίσκεται στον άγραφο

Είναι αυτός που χρειάζεται για να αποκομίσεις τη μέγιστη δυνατή απόδοση από το μοτέρ σου. Με κάποιο ρίσκο, ίσως.

Άπειρες λειτουργίες, όπως το πού πρέπει να σταθεί το ρελαντί όταν είναι κρύο, πού όταν ζεσταθεί. Ή φώτα, κλιματισμός. Τα πάντα πρέπει να ρυθμιστούν ένα προς ένα απ’ την αρχή.

Ο προγραμματιστής θα ορίσει το πρόγραμμα ώστε στις τάδε στροφές του κινητήρα, μ’ αυτή τη σχέση στο κιβώτιο και με δείνα φορτίο, τα μπεκ να ψεκάζουν τόσο καύσιμο για να έχουμε ένα σωστό μείγμα παίρνοντας ταυτόχρονα το μέγιστο έργο από τον κινητήρα.

Από τους βαθμούς που πρέπει να ανοίξει το βεντιλατέρ μέχρι όλες τις λειτουργίες της καμπίνας. Ψηφιακή άβυσσος.

Είναι δουλειά σοβαρή, όχι αστεία.

Αν μου επιτρέπετε, να σημειώσω ότι συχνά είναι αναπόφευκτη και η τοποθέτηση έξτρα οργάνων για την παρακολούθηση του κινητήρα. Και κάπως έτσι καταλήγεις με ένα κόκπιτ-τσιρκολίνο. Μετά συγχωρήσεως, δηλαδή


αυτοκίνητο νύχτα Ελλάδα

Όμως, για κάποιους του συναφιού μας, από ‘δω αρχίζει και το ωραίο

Ναι, με τον άγραφο εγκέφαλο βάζεις ένα νταλκά στο κεφάλι σου. Και ίσως πηγαίνεις συχνά, ξανά-μανά για μικρορυθμίσεις.

Ρύθμιση στο δρόμο, μετά σε δυναμόμετρο, ξανά στο δρόμο. Κρύο, με ζέστη, σε λίγο θα βγάλουμε και δελτίο καιρού.

Πρέπει να καλύψουμε κάθε πιθανό σενάριο λειτουργίας, αδερφέ.

Κι όλος αυτός ο μαζοχισμός γιατί; Αναρωτιέσαι και ‘χεις τα δίκια σου. Η απάντηση είναι ότι το tuning είναι μια μορφή εθισμού

Ως γνωστόν, όλα τα μεγάλα αγόρια παίζουν με τα ενήλικα παιχνίδια τους.

Και μερικές φορές το μόνο που θέλουν είναι απλώς να βρίσκονται σε δουλειά και να ασχολούνται με το αγαπημένο τους αυτοκίνητο. 

Βοήθειά μας.


Honda Civic Type R (EP3)

Photo: flickr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει