Ο άρχοντας του detailing

Post date:

Author:

Category:

Ενυδάτωση, βαθύς καθαρισμός, λάμψη και ομορφιά. Σόρι, αλλά η εμμονή με την αισθητική λεπτομέρεια λέγεται detailing. Και αφορά τη νέα τάση που βγάζει χρήμα

Detailing

Από χρηματιστής σε πλυντήριο αυτοκινήτων. Η επαγγελματική μετάβαση ενός 23χρονου Αμερικανού, του Larry Kosilla, ακούγεται υποτιμητική. Όμως αυτός ο τύπος που βλέπετε, κατέληξε να έχει σχεδόν δύο εκατομμύρια ακολούθους στο κανάλι του στο YouTube και τη δική του σειρά προϊόντων detailing


Τι είναι δαύτο; Σωστά, θέλει διευκρίνιση. Τουλάχιστον για τους αμύητους

Με δυο κουβέντες είναι ο εξονυχιστικός καθαρισμός ενός αυτοκινήτου. Προκύπτει και από το όνομά του – «λεπτομέρεια».

- Διαφήμιση-

Ξεκινά από τη μπουγάδα -όχι την κλασική με τριψίματα και «τραυματισμούς» του χρώματος- και καταλήγει να χώνεται στην παραμικρή εσοχή, στο τελευταίο πτερύγιο των αεραγωγών, στους θόλους ή την πιο μικρή βίδα στον κινητήρα.

Ο στόχος; Η απόλυτη περιποίηση. Να ‘ναι σα να βγήκε μόλις απ΄τη γραμμή παραγωγής, βρε αδερφέ.

Το επαγγελματικό detailing δεν είναι «γυάλισμα-κέρωμα-τελειώσαμε» αλλά απαιτεί σοβαρή εξειδίκευση.

Πολλές ώρες προσωπικής εργασίας και εκπαίδευσης απαιτούνται μαζί με ένα ζευγάρι απαλά χέρια που μετρούν το βαθμό πίεσης του αλοιφαδόρου στη λαμαρίνα με ακρίβεια λέϊζερ. Εξελίσσεται σε επάγγελμα ακριβό και ιδιαίτερο.

Για να έχετε μία εικόνα μία πλήρης περιποίηση, τύπου «βάλ’ τα όλα μέσα, μάστορα», μπορεί να ξεπερνά και τα €1.500

Detailing
Larry Kosilla / Photo: AMMO NYC

Στην Αμερική, τη μέκκα των detailers, το επάγγελμα πάει σφαίρα

Υπάρχει μια τεράστια αγορά, το κράτος δε σε εκτελεί φορολογικά αν έχεις ένα ή πενήντα αυτοκίνητα στο γκαράζ και βέβαια υπάρχουν αναρίθμητα club αλλά και διαγωνισμοί τύπου Concours για να δείξεις το αψεγάδιαστο τετράτροχο κόσμημά σου.

Είναι μια ολόκληρη αλυσίδα εργασιών και ευκαιριών. Η Ευρώπη ακολούθησε.



Αυτά φαίνεται να είδε ο Larry Kosilla που πήρε τη βαλίτσα του από τη Νέα Υόρκη και κατέληξε να στήνει τη δική του επιχείρηση detailing.

Mαζί πήρε και το πελατολόγιο της Wall Street.

Δικηγόροι, γιατροί, επιχειρηματίες και άνθρωποι του χρήματος που έχουν υπεραυτοκίνητα στα γκαράζ τους και τα θέλουν πιο καθαρά κι απ’ την τουαλέτα τους. Είναι υποχονδριακό; Ίσως. Αλλά είναι εντυπωσιακό οπτικά


Λαμπίκο Πλύνε το μόνος σου

Στη δε Ελλάδα;

Στην ψωροκώσταινα των μνημονίων και της αυτοκινητικής αφαίμαξης;

Ήδη, τα πρόσφατα χρόνια, ξεπετάγεται ο ένας detailer μετά τον άλλον. Υπάρχουν κάποιοι, λίγοι, ούλτρα εξειδικευμένοι αλλά, ταυτόχρονα, υπάρχουν και κάποιοι που μαθαίνουν στου κασίδη το κεφάλι

Άσε που ακούγεται και ωραία για κάποιους: άλλο να λες ότι έχεις πλυντήριο αυτοκινήτων και άλλο να λες «διατηρώ επιχείρηση detailing».

Είναι σα να ‘σουν πλασιέ και τώρα να ‘χεις τυπώσει κάρτα που να λέει «Σύμβουλος Πωλήσεων» – με πεζοκεφαλαία και ωραία γραμματοσειρά, παρακαλώ. 

Detailing
Larry Kosilla / Photo: AMMO NYC

Από χρηματιστής, detailer με κάνα δυο εκατομμύρια ακολούθους. Η περιποίηση «δέρματος» πέρασε στα αυτοκίνητα και βγάζει χρήμα


Παράλληλα με το αναδυόμενο επάγγελμα ανθεί και μία ολόκληρη βιομηχανία προϊόντων, χημικών, αλοιφών και ό,τι βάλει ο νους σας.

Προστασία χρώματος, κεραμικές επιστρώσεις, σφράγισμα με νανοτεχνολογία, προστασία από τον καιρό, ενυδάτωση.

Ούτε η γαζέλα που λέγεται Ναόμι δε θα φρόντισε τόσο το αλαβάστρινο δέρμα της. Όμως, ακόμα και εδώ, σε μια μικρή ελληνική αγορά, μαθαίνω και ακούω ότι ο κόσμος ψάχνει την περιποίηση και το βαθύ καθαρισμό του μονάκριβου αυτοκινήτου του.

Και ίσως το detailing να αναφύεται ακριβώς λόγω του παραπάνω χαρακτηρισμού. 

Το «μονάκριβό» σου, είτε είναι ένα απλό Φιατάκι είτε μία κλασική Ferari, φαίνεται να ‘ναι για κάποιους το τελευταίο οχυρό ευχαρίστησης

Και ακριβώς επειδή «κόπηκαν» πολλά άλλα είδη πολυτελούς διαβίωσης απ’ τα χρόνια της πασοκιικής ευφορίας, θες, κατά κάποιο τρόπο, να μπορείς να αντλείς αυτή τη χαρά του να το βλέπεις κούκλα. Η Ναόμι στο γκαράζ. 


Κτίριο Renault Νέα Φιλαδέλφεια

Photo: AMMO NYC

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει