Οδηγώντας στο βρεγμένο. Με όλα μέσα

Post date:

Author:

Category:

Στις παρυφές του Πάρνωνα με τα hot hatch που αγαπήσαμε. Μία γνωστή παρέα του 4Drivers πήρε αυτές τις μέρες τα βουνά και μοιράζεται μαζί μας την εμπειρία. Οδηγώντας στην άδεια επαρχία, Νοέμβρη μήνα. O συνήθης ύποπτος, Βαγγέλης Μαραγκός, έχει το λόγο

Eίπαμε. Ο παράδεισος είναι εκεί έξω. Just drive


Το θέμα είναι να βρεθεί η κατάλληλη παρέα. Με τα σωστά οχήματα

Το θέλαμε, το συζητούσαμε, το οργανώσαμε – έστω και αν μένει μακριά ο ένας από τον άλλον.

- Διαφήμιση-

Φθινόπωρο σε άδειους επαρχιακούς δρόμους και χωρίς μεταξύ μας ανταγωνισμό. Αυτή η μέρα του Νοέμβρη προδιαγραφόταν λαμπρή.

Ως συνήθως, αναζητούσαμε την επόμενη οδηγική μας εκδρομή στους χάρτες της Google. Ψάχνοντας ψιλοξεχασμένες διαδρομές στις παρυφές των βουνών.

Και, επίσης ως συνήθως, όσο πιο φιδίσιος ο τάπητας τόσο το καλύτερο.

Οι «συμμετοχές»

Αυτή τη φορά μία πολύ ενδιαφέρουσα παρέα. Όλα προσανατολισμένα στη «μαζοχιστική» αγάπη για την οδήγηση.

«Ατμόσφαιρες», τουρμπίνες, τετραδιεύθυνση, τετρακίνηση, τρίθυρα, πεντάθυρα, σύγχρονα και πιο old school. Και όλα χειροκίνητα. Όπως λένε, save the manual

Από τα αγαπημένα Clio RS και Megane RS με το PerfoHub στον μπροστινό άξονα, το σύγχρονο και επιτυχημένο διάδοχό του Clio, το Fiesta ST, την πανέμορφη (με τετραδιεύθυνση, παρακαλώ) Laguna Coupe, μέχρι τα απόλυτα «όπλα» τού χθες και τού σήμερα. Φυσικά, μιλάμε για το «καλό» και πολυπόθητο Evo «9-άρι» αλλά και το τελευταίο Focus RS



Φύγαμε για Πάρνωνα

Aυτή τη φορά οι γόμες θα δοκιμάζονταν στη βόρεια πλαγιά του Πάρνωνα. Ξεκινώντας από τη Ν. Κίο Αργολίδας.

Και τι καλύτερο από το να ανέβεις τον περιβόητο Αχλαδόκαμπο.

Στη συνέχεια, κάνοντας έναν κύκλο 150 περίπου χιλιομέτρων, θα καταλήγαμε εκεί απ’ όπου ξεκινήσαμε. 

Ο καιρός δε μας έκανε την χάρη να είναι στεγνός κι έτσι ο βροχερός Αχλαδόκαμπος βρήκε τα FWD να είναι «κυρίες» και τα τετρακίνητα να απολαμβάνουν τις φουρκέτες με χαμηλές ταχύτητες



Οι «Φορντάρες»

Το δε Focus RS, με τα σκασίματα της εξάτμισης και το φοβερό ζύγισμα, όντας αρκετά πιο φιλικό και ευέλικτο από το αιχμηρότερο Evo, φαίνεται σαν μπαλαρίνα στις φαρδιές φουρκέτες προσφέροντας θέαμα και χαμόγελα.

Το Ford Focus RS είναι αντικείμενο πόθου. Δικού μου σίγουρα.

Εξωτερικά θεωρώ πως «μιλάει» χωρίς να φωνάζει. Μπορείς να το εκμεταλλεύεσαι καθημερινά σε ό,τι και να κάνεις.

Μηχανική αρτιότητα σε όλα τα επιμέρους μέρη. Απ’ ό,τι φαίνεται, οι ειδικοί της Ford είχαν για τελευταία φορά την ευκαιρία παύλα δυνατότητα να το κάνουν. Τουλάχιστον με θερμικό κινητήρα

Εξελίσσεσαι σαν οδηγός μαζί του και κάνει τις αισθήσεις σου να απογειώνονται. Και όλα αυτά χωρίς να ξεπουλιέσαι για συντήρηση.

Το ίδιο και με το Fiesta ST. Χαιρόμαστε που έχουμε ακόμη επιλογή να αγοράσουμε τέτοια αυτοκίνητα σήμερα.

Σε σφιχτή διαδρομή και με καλά «χέρια» ακολουθείς ακόμα και τους μεγάλους αδελφούς (βλ. Megane, Focus, Evo). Aρκεί να μην πιάσει μακριά κατηφορική.

Καλή πάστα τακάκι, σωληνάκια και καλά υγρά θεωρούνται επιβεβλημένα, αν έχεις απαιτήσεις και δε θες να αυξήσεις τα κιλά στα άκρα σου με μεγαλύτερους δίσκους  


Αχλαδόκαμπος

Touring κατάσταση

Στα αξιοσημείωτα της διαδρομής; Τα πανέμορφα, ιστορικά, ορεινά χωριά της άγονης γραμμής της Αρκαδίας.

Καταπράσινο και μπόλικο κίτρινο τοπίο και μεγάλες πετρόχτιστες εκκλησίες.

Τα Δολιανά, ο Άγιος Πέτρος και το μοναστήρι της Μαλεβής ήταν απ’ αυτά που θυμάμαι.

Άνω Δολιανά
Άνω Δολιανά / Photo: Wikipedia
Εκτελεσθέντες Αγιοπετρίτες (Ιούνιος 1944)

Το Ηρώο στη μνήμη των εκτελεσθέντων Αγιοπετριτών (28-30 Ιουνίου 1944) / Photo: Wikipedia

Φήμες λένε πως το φυσικό αέριο ακρίβυνε. Βρήκαμε τη λύση


Η άσφαλτος ήταν εξαιρετική και σε πολλά σημεία φρέσκια.

Θέλει πολλή προσοχή στα πολύ κλειστά κομμάτια καθώς τα λεωφορεία της γραμμής είναι συχνά. Ιδίως τις Κυριακές.

Η μέρα έκλεισε στην ψαροταβέρνα του Βαλσαμή. Κακό πράμα να ‘σαι καλοφαγάς και «άρρωστος» με την οδήγηση. Έχεις ως πρόφαση το καλό φαγητό για να οδηγήσεις όσο πιο μακριά γίνεται.  

Ας είναι. Είπαμε. Ο παράδεισος είναι εκεί έξω και χωρίς καραντίνες και μαλακίες. Bρες την παρέα σου και οδήγα


Hyundai i20 N δοκιμή

Photo: Αρχείο Β. Μαραγκού / 4Drivers.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει