Οδηγώντας τη νέα Toyota Supra. Η εμπειρία στην πίστα

Post date:

Author:

Category:

Ένας αναγνώστης με πολλές εμπειρίες και επίσημος εκπαιδευτής στο Porsche Club of America βάζει στο χέρι τη νέα Toyota Supra. Αυτές είναι οι εντυπώσεις του από τη θέση του οδηγού

Toyota Supra δοκιμή

Καμπύλες, τιμή-πρόκληση στην αμερικανική αγορά με μόλις $42,990 και ένας οδηγός που ξέρει να πιέζει. Απευθείας ανταπόκριση από Νιου Τζέρσεϊ. Κύριε Παρτσινέβελε, έχετε το λόγο


Μέσα Οκτώβρη, Σάββατο πρωί και βρίσκομαι στο Thunderbolt Race Track, στα νότια του Νιου Τζέρσεϊ

Ο καιρός είναι ζεστός αλλά με σποραδικές βροχές – κάτι που δεν πολυθέλουμε. Μας αρέσει ο ήλιος. Μόνο έτσι έχουμε τα λάστιχα κολλημένα από grip στην πίστα.

- Διαφήμιση-

Το πρόγραμμα της ημέρας είναι οργανωμένο από τη NASA, την αμερικανική οργανωτική Αρχή για τα μηχανοκίνητα και ένα απ’ τα μεγαλύτερα κλαμπς για αγώνες εδώ.

Το πρόγραμμα είναι χορταστικό

Ξεκινά από Παρασκευή, τελειώνει την Κυριακή και έχει τα πάντα, διά πάσαν νόσον και ασθένειαν.

Αγώνες, HPDE (μαθήματα οδήγησης υψηλής ταχύτητας) και ατέλειωτη ηδονοβλεψία. Πουθενά αλλού δε θα δεις Miata να ζυγίζουν 920 κιλά και να είναι πιο γρήγορα από Cayman S. Πολλά εξελιγμένα Honda S2000, Lamborghini, Cayman GT4 Club Sport, GT3 RS, GT3, Viper GTS-R, BMW, M3,M4, M5, Corvette. Η λίστα σταματά στα περίπου 320 συμμετέχοντα αυτοκίνητα

Ανάμεσά τους η πολυσυζητημένη Toyota GR Supra

Ειλικρινά περίμενα πώς και πώς να τη δοκιμάσω στην πίστα.

Από πού να αρχίσω; Στα μάτια μου δείχνει πανέμορφο. Ατέλειωτες καμπύλες που όλοι φαίνεται να γυρνούν και να κοιτάζουν.

Ως γνωστόν, η επίσημη απόδοση είναι 335 PS απ΄τον τρίλιτρο, εξακύλινδρο. Η ανεπίσημη λίγο παραπάνω, γύρω στους 382 ίππους. Όπως και να ‘χει, ως αίσθηση έχεις άφθονη δύναμη και ωραίο, πειστικό ήχο.

Η συγκεκριμένη Supra φορούσε τα Michelin Pilot Super Sport και το αυτοκίνητο ήταν τελείως factory stock, «μαμά», όπως το λέμε στα ελληνικά.


Toyota Supra δοκιμή

Παρότι έχω ύψος πάνω από 1,93, ομολογουμένως είχα αρκετό χώρο στη θέση του οδηγού παρότι φορούσα κράνος. Με τέτοιο πάντως πρέπει να σκύψεις για να μπεις μέσα. Τέλος πάντων, αφού μπεις, ρυθμίσεις κάθισμα και βολευτείς, βρίσκεσαι, ουσιαστικά, μέσα σε ένα BMW. Όπως ήδη ξέρετε, το Supra είναι στημένο στην κοινή πλατφόρμα της της νέας BMW Z4, όπως και τα βασικά μηχανολογικά


Το εσωτερικό είναι μελετημένο, με ωραίες γραμμές και προσοχή στην λεπτομέρεια. Ο γνώστης αντιλαμβάνεται ότι είναι μέσα σε ένα βαυαρικό κόκπιτ και όχι σε κάποιο βέρο ιαπωνικό.

Τα μόνα σημεία που λένε «είμαι Toyota» είναι το ταμπλό και το τιμόνι.  Αλλά, για να λέμε την αλήθεια, προσωπικά δεν είναι στοιχείο που θα με χάλαγε σε πιθανή αγορά του αυτοκινήτου.

Με τη Supra στην πίστα

Ήδη απ’ τον πρώτο γύρο καταλαβαίνεις ότι είναι το νέο κουπέ της Toyota βρίσκεται στο στοιχείο του

Αν δεν το οδηγήσεις, δεν θα καταλάβεις τις δυνατότητές του.

Μπαίνοντας απενεργοποίησα όλα τα nanny’s (σ.σ. τα ηλεκτρονικά βοηθήματα). Όταν οδηγώ στην πίστα θέλω να νιώθω τι μπορεί να κάνει το αυτοκίνητο και πόσο μπορώ να το πιέσω στα όριά του 

Οι πρώτες εντυπώσεις δείχνουν ξεκάθαρα πως πρόκειται για ένα πραγματικά αξιόλογο αυτοκίνητο. Σταθερό, σου δίνει την εμπιστοσύνη να το οδηγήσεις στα 10/10 και έτοιμο να σου σου χαρίσει χαμόγελα σε κάθε στροφή


Porsche 911 Porsche Club or America

Τα υπέρ της Supra

Θα έλεγα πως είναι πολλά.

Σωστά ζυγισμένο, σφιχτοδεμένο ως κατασκευή, παιχνιδιάρικο κατά βούληση και με αίσθηση ταχύτητας αντίστοιχης των τυπικών επιδόσεων. Με 0-100 σε μόλις 4,3” το λες πραγματικά γρήγορο

Είναι στοιχεία που κάνουν ακόμα και κάποιον που τα τελευταία τριάντα χρόνια έχει αγοράσει 57 αυτοκίνητα και είναι φανατικός  οδηγός αγωνιστικών Porsche, να το προσθέσει στη λίστα του. 

Εδώ, στις ΗΠΑ, η Toyota Supra model year 2021 έρχεται με λίγη περισσότερη ισχύ, στους 382 ίππους και 500 Nm.

Πάντα σε συνδυασμό με αυτόματο 8άρι. Λέγεται επίσης πως αν του κάνεις κάποιο βασικό tuning, θα σου βγάλει ακούραστα 440 ίππους

Τα κατά;

Ομολογουμένως υπάρχει μία σχετική καθυστέρηση στο κατέβασμα των ταχυτήτων – ακόμα κι όταν έχεις επιλέξει το Sport Mode.

Δυστυχώς δεν είναι διπλού συμπλέκτη, όπως έχουμε μάθει στα Porsche. Ωστόσο, δεν υποστηρίζω ότι συνολικά θα σας χαλάσει. Και είμαι βέβαιος πως ο μέσος οδηγός ούτε καν θα αντιληφθεί τη διαφορά


Supra vs Z4

Σε πρώτη επαφή δεν βρήκα κάτι άλλο ως μειονέκτημα. Και είναι το συνολικό του πακέτο εκείνο που κατακτά της καρδιές των φίλων της εστιασμένης οδήγησης.

Ολοκληρώνοντας νομίζω ότι η Toyota θα ακούσει της προσευχές των πολυάριθμων θαυμαστών της Supra εδώ, στην Αμερική, και θα την προσφέρει και με χειροκίνητο.

Γιατί αυτό ακριβώς περιμένουμε με ανυπομονησία. Να βγει με manual και να πάρουμε ένα, καθώς, πολύ απλά, η Supra είναι πολύ προσιτή για αυτά που συνολικά προσφέρει. Για την ακρίβεια, ξεκινά από τα $42,990.


Toyota Supra yellow

Photo: Αρχείο Μ. Παρτσινέβελου / 4Drivers.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει