Ένας αναγνώστης με πολλές εμπειρίες και επίσημος εκπαιδευτής στο Porsche Club of America βάζει στο χέρι τη νέα Toyota Supra. Αυτές είναι οι εντυπώσεις του από τη θέση του οδηγού
Καμπύλες, τιμή-πρόκληση στην αμερικανική αγορά με μόλις $47.535 και ένας οδηγός που ξέρει να πιέζει. Απευθείας ανταπόκριση από Νιου Τζέρσεϊ. Κύριε Παρτσινέβελε, έχετε το λόγο
Μέσα Οκτώβρη, Σάββατο πρωί και βρίσκομαι στο Thunderbolt Race Track, στα νότια του Νιου Τζέρσεϊ
Ο καιρός είναι ζεστός αλλά με σποραδικές βροχές – κάτι που δεν πολυθέλουμε. Μας αρέσει ο ήλιος. Μόνο έτσι έχουμε τα λάστιχα κολλημένα από grip στην πίστα.
Το πρόγραμμα της ημέρας είναι οργανωμένο από τη NASA, την αμερικανική οργανωτική Αρχή για τα μηχανοκίνητα και ένα απ’ τα μεγαλύτερα κλαμπς για αγώνες εδώ.
Το πρόγραμμα είναι χορταστικό
Ξεκινά από Παρασκευή, τελειώνει την Κυριακή και έχει τα πάντα, διά πάσαν νόσον και ασθένειαν.
Αγώνες, HPDE (μαθήματα οδήγησης υψηλής ταχύτητας) και ατέλειωτη ηδονοβλεψία. Πουθενά αλλού δε θα δεις Miata να ζυγίζουν 920 κιλά και να είναι πιο γρήγορα από Cayman S. Πολλά εξελιγμένα Honda S2000, Lamborghini, Cayman GT4 Club Sport, GT3 RS, GT3, Viper GTS-R, BMW, M3,M4, M5, Corvette. Η λίστα σταματά στα περίπου 320 συμμετέχοντα αυτοκίνητα
Ανάμεσά τους την πολυσυζητημένο Toyota GR Supra
Ειλικρινά περίμενα πώς και πώς να τη δοκιμάσω στην πίστα.
Από πού να αρχίσω; Στα μάτια μου δείχνει πανέμορφο. Ατέλειωτες καμπύλες που όλοι φαίνεται να γυρνούν και να κοιτάζουν.
Ως γνωστόν, η επίσημη απόδοση είναι 335 PS απ΄τον τρίλιτρο, εξακύλινδρο. Η ανεπίσημη λίγο παραπάνω, γύρω στους 382 ίππους. Όπως και να ‘χει, ως αίσθηση έχεις άφθονη δύναμη και ωραίο, πειστικό ήχο.
Η συγκεκριμένη Supra φορούσε τα Michelin Pilot Super Sport και το αυτοκίνητο ήταν τελείως factory stock, «μαμά», όπως το λέμε στα ελληνικά.
Παρότι έχω ύψος πάνω από 1,93, ομολογουμένως είχα αρκετό χώρο στη θέση του οδηγού παρότι φορούσα κράνος. Με τέτοιο πάντως πρέπει να σκύψεις για να μπεις μέσα. Τέλος πάντων, αφού μπεις, ρυθμίσεις κάθισμα και βολευτείς, βρίσκεσαι, ουσιαστικά, μέσα σε ένα BMW. Όπως ήδη ξέρετε, το Supra είναι στημένο στην κοινή πλατφόρμα της της νέας BMW Z4, όπως και τα βασικά μηχανολογικά
Το εσωτερικό είναι μελετημένο, με ωραίες γραμμές και προσοχή στην λεπτομέρεια. Ο γνώστης αντιλαμβάνεται ότι είναι μέσα σε ένα βαυαρικό κόκπιτ και όχι σε κάποιο βέρο ιαπωνικό.
Τα μόνα σημεία που λένε «είμαι Toyota» είναι το ταμπλό και το τιμόνι. Αλλά, για να λέμε την αλήθεια, προσωπικά δεν είναι στοιχείο που θα με χάλαγε σε πιθανή αγορά του αυτοκινήτου.
Με τη Supra στην πίστα
Ήδη απ’ τον πρώτο γύρο καταλαβαίνεις ότι είναι το νέο κουπέ της Toyota βρίσκεται στο στοιχείο του.
Αν δεν το οδηγήσεις, δεν θα καταλάβεις τις δυνατότητές του.
Μπαίνοντας απενεργοποίησα όλα τα nanny’s (σ.σ. τα ηλεκτρονικά βοηθήματα). Όταν οδηγώ στην πίστα θέλω να νιώθω τι μπορεί να κάνει το αυτοκίνητο και πόσο μπορώ να το πιέσω στα όριά του
Οι πρώτες εντυπώσεις δείχνουν ξεκάθαρα πως πρόκειται για ένα πραγματικά αξιόλογο αυτοκίνητο. Σταθερό, σου δίνει την εμπιστοσύνη να το οδηγήσεις στα 10/10 και έτοιμο να σου σου χαρίσει χαμόγελα σε κάθε στροφή
Τα υπέρ της Supra
Θα έλεγα πως είναι πολλά.
Σωστά ζυγισμένο, σφιχτοδεμένο ως κατασκευή, παιχνιδιάρικο κατά βούληση και με αίσθηση ταχύτητας αντίστοιχης των τυπικών επιδόσεων. Με 0-100 σε μόλις 4,3” το λες πραγματικά γρήγορο
Είναι στοιχεία που κάνουν ακόμα και κάποιον που τα τελευταία τριάντα χρόνια έχει αγοράσει 57 αυτοκίνητα και είναι φανατικός οδηγός αγωνιστικών Porsche, να το προσθέσει στη λίστα του.
Λέγεται πως αν μπεις στη διαδικασία κάποιου βασικού tuning, θα δεις εύκολα περί τους 440 ίππους.
Τα κατά;
Ομολογουμένως υπάρχει μία σχετική καθυστέρηση στο κατέβασμα των ταχυτήτων, ακόμα κι όταν έχεις επιλέξει το Sport Mode.
Δυστυχώς δεν είναι διπλού συμπλέκτη, όπως έχουμε μάθει στα Porsche. Ωστόσο, δεν υποστηρίζω ότι συνολικά θα σας χαλάσει. Και είμαι βέβαιος πως ο μέσος οδηγός ούτε καν θα αντιληφθεί τη διαφορά
Σε πρώτη επαφή δεν βρήκα κάτι άλλο ως μειονέκτημα.
Είναι το συνολικό πακέτο εκείνο που κατακτά της καρδιές των φίλων της εστιασμένης οδήγησης.
Η Supra είναι πολύ προσιτή για αυτά που συνολικά προσφέρει. Για την ακρίβεια, στα $47.535 (MSRP).
Photo: Αρχείο Μ. Παρτσινέβελου / 4Drivers.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.