Καλοκαίρι, ντάλα ήλιος, χαλάρωση και τσακίρ κέφι. O συνδυασμός μπορεί να ακούγεται ιδανικός για πάρτι, όχι όμως και για οδήγηση. Αυτά είναι μερικά tips που προστατεύουν από τα «εγκαύματα»
Οι ζέστες έπιασαν νωρίς φέτος. Οδηγώντας στο ελληνικό καλοκαίρι
Πρώτες μέρες του Ιούνη και τα «37άρια» δίνουν και παίρνουν. Οι δρόμοι στους παραλιακούς άξονες της πόλης ήδη γεμάτοι, ειδικά τα «Σου-Κου». Τι αξίζει να θυμάσαι εν μέσω κάψας;
Σαγιονάρα, αυτή η αμαρτωλή
Κανονικά, αυτό το αθώο, φτηνό και ευκολοφόρετο πατούμενο είναι ό,τι πιο άνετο για τα σουλάτσα σε πόλη και παραλίες. Όχι όμως και για τα ποδωστήρια – κοινώς, πεντάλ.
Η αίσθηση της οδήγησης περνά απ’ το πέλμα και με τις σαγιονάρες, που μετακινούνται για πλάκα και δεν προσφέρουν σταθερό πάτημα, εύκολα μπορείς να πατήσεις περισσότερο ή λιγότερο απ΄ όσο πρέπει γκάζι, φρένο κλπ. Ομοίως αμαρτωλή και η ξυπολησιά καθώς δεν έχεις πάντα την αναγκαία ακρίβεια ή δύναμη για πίεση. Επίσης, κανονικά, πρέπει να ‘χεις ένα ζευγάρι παπούτσια για οδήγηση. Θα ‘χεις;
Και το φουκαριάρικο το ζωντανό τι φταίει;
Αν ήδη η καμπίνα του αυτοκινήτου γίνεται φούρνος το καλοκαίρι, μετατρέπεται σε υψικάμινο με κλειστό το σύστημα κλιματισμού και κλειστά παράθυρα. Δηλαδή, παρκαρισμένο.
Ποτέ, μα ποτέ δεν αφήνουμε το ζωάκι μας υπό τον ήλιο, κλειδωμένο στο αμάξι και χωρίς αέρα να κυκλοφορεί εντός. Φυσικά κυκλοφορούν πολλά «ζώα» ανάμεσά μας που όσα και να γράψεις μπορεί να είναι περιττό
Α ναι, επίσης, πριν μπούμε μέσα, ανοίγουμε πόρτες και παράθυρα για να εκτονωθεί το κύμα καύσωνα απ’ το εσωτερικό.
Κάνα δυο λεπτά είναι αρκετά για να κάνει τη δουλειά του πιο εύκολα στη συνέχεια και το air-condition.
Μεταφοραί – Εκδρομαί ο Μήτσος
Το τραγουδούσε μετά την πτώση της Χούντας ο Πουλικάκος και μάλλον ήταν το πιο παράδοξο άλμπουμ της τότε ελληνικής ροκ σκηνής.
Ομοίως ροκ σκηνές λαμβάνουν χώρα εν μέσω ελληνικού θέρους όπου αι μεταφοραί και εκδρομαί δίνουν και παίρνουν. Μπαγκαζιέρες, τιγκαρισμένα πορτ-μπαγκάζ, λάδια και τυρόγαλα απ΄ το χωριό, υπερφορτωμένες σχάρες και σύσσωμη η οικογένεια. Τι χρειάζεται να θυμόμαστε; Ας πούμε, ότι στο χώρο αποσκευών βάζουμε τα βαριά αντικείμενα προς το βάθος, όχι προς τα άκρα του αμαξώματος, ώστε να μην μετακινείται δραστικά το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου
Επίσης, στις αποσκευές που βρίσκονται σε σχάρα, αν είναι ογκώδεις, να θυμόμαστε ότι αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου μέχρι και 39%, αν κινείστε, για παράδειγμα, με κάποια 120 χλμ/ω. Τέλος, σαφώς και πρέπει να ‘χουμε υπόψιν ότι και μόνο με όλους τους επιβάτες μέσα, αλλάζει θεαματικά η συμπεριφορά του αυτοκινήτου – σε στροφές, φρενάρισμα, αλλαγή κατεύθυνσης. Προς το χειρότερο, εννοείται
Άρα πηγαίνουμε πιο αργά, υπολογίζουμε σε άλλη κλίμακα τις αποστάσεις και οδηγούμε ακόμα πιο απαλά ώστε να μην διαταράσσουμε έντονα την κινητική του αυτοκινήτου.
Οδηγούμε γλυκά, τρυφερά, απαλά. Το λένε και ”TLC” – Tender, Love & Care.
Drink and drive. Μιλάμε για νερό
Σύμφωνα με έρευνα του βρετανικού πανεπιστημίου του Λάφμπορο σε συνεργασία με τη Nissan, ένας οδηγός που είναι αφυδατωμένος έχει ανάλογα καθυστερημένες αντιδράσεις και ταχύτητα αντίληψης με κάποιον που είναι τσακίρ κέφι έχοντας καταναλώσει οκτώ ποτήρια κρασί.
Οπότε, νερό. Πολύ νερό. Και, εννοείται, όχι αλκοόλ.
Δεν είναι απορίας άξιον ότι πολλά ατυχήματα συμβαίνουν στην επιστροφή από τα μπάνια του λαού, μετά από ένα δεκάωρο στην παραλία, σφηνάκια στο μπιτσόμπαρο, σεκλετιασμένοι απ’ το επαναληπτικό «ντάπα-ντούπα», ιδρώτα στο κορμί, με τη ζώνη ασφαλείας να γδέρνει το δασύτριχο στήθος και ίσως σαγιονάρα (άντε πάλι αυτή) ή και δίχαλο στο πεντάλ. Νερό, λοιπόν, και νηφαλιότητα
Μέσα ο αγκώνας
Μπορεί να είναι ξεκούραστο, μπορεί επίσης να «προσφέρει» ταξιτζίδικο μαύρισμα, μπορεί να δείχνεις και-καλά άνετος, όμως, το τιμόνι το κρατάμε με τα δύο χεράκια. Και με τα δύο μέσα.
Με τις παλάμες σε θέση τρία παρά τέταρτο με δύο παρά δέκα -αν φανταστούμε τη στεφάνη του τιμονιού ως ένα ρολόι- και όχι, φυσικά, τα χέρια τεντωμένα, λες και βλέπεις Φόρμουλα 1 απ΄τη δεκαετία του ’70.
Σχετικά κοντά στο τιμόνι, επίσης σχεδόν κάθετα τον κορμό και τον ποπό όσο πιο πολύ στουμπωμένο στη βάση του καθίσματος.
Όπως το περιέγραφε χαρακτηστικά ο μεγάλος Χανς-Γιόαχιμ Στουκ, ο γερμανός πρωταθλητής σε διάφορους αγώνες του διεθνούς motorsport, αυτό είναι το «popometer». Οχι, δεν είναι σεξουαλικό υπονοούμενο αλλά από αυτό το μέρος της ανατομίας σου αντιλαμβάνεσαι πιο γρήγορα την κινητική του αυτοκινήτου. Και όσο πιο χωστά κάθεσαι τόσο πιο άμεσες οι αντιδράσεις σου
Το 4Drivers σάς εύχεται καλό, ασφαλές και σέξι καλοκαίρι.
Photo: Γ. Σεφέρος / Χ. Καραγιωργάκης / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.