Τρόπος του λέγειν το «κυνηγούσε». Όμως για ένα μεγάλο, υπερυψωμένο SUV σαν το BMW X5 4.8is, ήταν κατόρθωμα που δε βρισκόταν και τόσο μακριά από όσο θα περίμενε κάποιος. Κάποτε στο χιονισμένο Δομοκό. Επαρχία και πάσης Ελλάδος

Μηδέν κίνηση, χιόνι στην άκρη του δρόμου, πάλη των τάξεων
Η συνάντηση ήταν προγραμματισμένη. Φεύγοντας από Αθήνα με το δημοσιογραφικό BMW X5 4.8is και ραντεβού έξω από το Δομοκό με το 996 Turbo κάποιου κοινού γνωστού μου
Το συγκεκριμένο το είχα οδηγήσει και κάποιο διάστημα προγενέστερα, στην Αττική. Το 996 Turbo ήταν τρομερό αυτοκίνητο.
Κάποιοι έμεναν στα λεγόμενα «αυγά μάτια» – όρος που αναφερόταν στη σχεδίαση των μπροστινών προβολέων- και έχαναν την ουσία.

To Turbo S με το δυνατότερο «πακέτο» αναβάθμισης στα 450 PS και τις κίτρινες δαγκάνες.
Με viscous coupling, 420 ίππους και μαζεμένες (ακόμη) διαστάσεις ήταν όπλο. Ταχύτατο, με τεράστια περιθώρια πρόσφυσης και σαφώς λιγότερο αισθητό το bobbing nose των πισωκίνητων 911, δηλαδή αυτής της γνωστής σχετικής αναπήδησης που εμφάνιζαν στον εμπρόσθιο άξονα
Οι επιδόσεις; Killer
Κάποια στιγμή, εν μέσω τη φωτογράφισης, επιχειρώ ένα γρήγορο κατηφορικό κατέβασμα με κατεύθυνση Λαμία.
Τα χιλιόμετρα ανέβαιναν τρελά αλλά υπήρχε μία αίσθηση συμπαγής. Μαζί και η ελπίδα παύλα βεβαιότητα πως εκείνα τα τετραπίστονα θα έκαναν τη δουλειά τους. Όπως πάντα έκαναν στις Porsche. Aνεξαρτήτως κωδικού.
Κάποια στιγμή κοιτάζω τον συνεπιβάτη δεξιά μου, τον φωτογράφο του Top Gear, με τον οποίο είχαμε πάει μαζί στο Δομοκό, να ρίχνει ματιά στο ταχύμετρο. Έδειχνε 260. Στην κατηφόρα. Σόρι, Νώντα…

Kinder-έκπληξη
Όμως η έκπληξη της ημέρας δεν ήρθε από Στουτγάρδη.
Ήρθε αβανταδόρικα και βαριά, σαν άφιλτρο τσιγάρο. Ήταν το BMW X5 4.8is, η έκδοση που το ανέβαζε επίπεδο.
Αρχοντικό SUV, στα παρθενικά υψίπεδα τού πόσο γρήγορα μπορούσε να πας με ένα τέτοιο. Εννοεται δεν έπαιζε στα ίσα το πορσικό. Ευνόητο.Όμως, εκεί που κάποιος θα ήταν ελαφρώς μαζεμένος με το 996 Turbo στα γλιστερά κομμάτια του Δομοκού, με το Χ5, με όλη αυτήν την αίσθηση τανκ της εποχής, ερχόταν σχεδόν αφρενάριστος. Τουλάχιστον, αν δεν φοβόσουν τις αρχικές κλίσεις
Άλλωστε όπως γράφτηκε και στο μεγάλο αφιέρωμα με τα 15 καλύτερα SUV και 4×4 των τελευταίων δεκαετιών, η 1η γενιά του Χ5 ήταν αυτή που έπεισε ένα δύσπιστο κοινό ότι μπορούσες να οδηγήσεις, σχεδόν σαν υπερυψωμένο GTI, ένα SUV.
Αρκεί να είχε τον κωδικό το σωστό: X5 4.8is. In memoriam.
Photo: Επ. Κουτσούκης / Αρχείο Γ. Κωνσταντόπουλου
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.