Όταν το λαχανί Focus RS προκάλεσε πανικό στην Αθήνα

Post date:

Author:

Category:

Μόλις είχε έρθει το πρώτο δημοσιογραφικό Focus RS. Ήδη είχαν γραφτεί πολλά από την μαγική εμπειρία στην παγκόσμια παρουσίαση στο Μόντε και, στη συνέχεια, στην πίστα των Σερρών. Και τώρα είχε έρθει η σειρά για το αστικό σοκ στο κέντρο της Αθήνας. Αυτή ήταν κάποτε η εμπειρία

Ford Focus RS Mk2 Αθήνα

Το λαχανί Focus RS απέναντι από τη Βουλή. Μ’ αυτό το αυτοκίνητο, εκείνη την εποχή, απλώς δεν ήταν δυνατόν να περάσεις απαρατήρητος. Ήμουν κι εγώ εκεί


Το λέω σοβαρά. Δε θυμάμαι, πραγματικά δεν θυμάμαι πότε ξανά άλλο αυτοκίνητο που δεν κοστίζει όσο μια μεζονέτα να κλέβει έτσι τα βλέμματα

Σκαλίζω τη μνήμη μου και ίσως να ήταν επίσης κάποτε το Sierra RS Cosworth με τη φτερούγα φάλαινας, πιο μετά τα Evo (όλα τα λεφτά η έκδοση Tommi Makinen), ίσως το πρώτο Audi TT. Εδώ το ξαναζώ. 

- Διαφήμιση-

Τουρίστες, πιτσιρίκια που ξενυχτάνε, πλανόδιοι. όλοι.

Δεν έχεις λόγο να ανοίξεις κουβέντα, θα σου ανοιχτεί μόνη της. Μην παρακαλάς για τραπέζι, θα σου βρουν.

Μην ψάχνεις για κορίτσι

Ακόμα κι αν δεν καταλαβαίνει γρι για  overboost και τα ιερογλυφικά του Revo Κnuckle, το RS σε φέρνει πιο κοντά.

Πρέπει ακόμα και τώρα να κάνεις υπομονή στο φανάρι, να αφήσεις τους διπλανούς να φύγουν.

Που σιγά μη φύγουν, δηλαδή. Περιμένουν εσένα να πατήσεις βαθιά το δεξί πεντάλ για να ακούσουν το πειστικό, πολυκύλινδρο soundtrack.

Στο εσάκι του κολυμβητηρίου βγαίνεις ελαφρά γυρισμένος στην έξοδο, στην ερημωμένη Σόλωνος αφήνεις το bass reflex να χτυπάει στα γκρίζα μπαλκόνια, στην Ομόνοια τα κορίτσια κάνουν πιάτσα. Πού να περάσεις διακριτικά με το ultimate green της εποχής;

Ford Focus RS Mk2 δοκιμή

Αφήνω τα 44,8 kgm ροπής να με φτάσουν αστραπή στον περιφερειακό του Λυκαβηττού, κατεβάζω παράθυρο, κλείνω το ηχοσύστημα, και αφήνομαι, σχεδόν αυτιστικά, στο soundtrack ενός 5-κύλινδρου που, μπορεί με απόλυτα κριτήρια να μην είναι το state of art σύνολο (όπως, για παράδειγμα, του Audi TT RS), αλλά είναι φουλ ερωτεύσιμο. Κι αυτό γιατί το Focus RS, ως πακέτο, είχε τον τρόπο του να σε φτιάξει. Ο ήχος, η εμφάνιση-killer, η κλωτσιά στα πισινά.

Ford Focus RS Mk2 δοκιμή

GR Yaris

Κυρίως; Η εμπιστοσύνη που σου χτίζει πιέζοντας. Κι άλλο. Κι άλλο

Βαθιά, καλά φρένα, απότομο συμπλεκτάρισμα αν σου βγάλει λίγα μούτρα στο σαπούνι πίσω από το Θησείο και, βέβαια, μια μνημειώδης στιγμή στην προσθιοκίνητη ιστορία.

Μεγαλώσαμε ποθώντας ένα Peugeot 205 GTi με τις Speedline, τα Renault 5 GΤ που έριχναν στην Alfa του Μοσχού, ένα Golf GTΙ MKII, στο αγαπημένο μας ημερολόγιο τα μπλε Clio 16V που θαμπώναμε τα βράδια με τα χνότα στις εκθέσεις της Renault.

Η τελευταία τον κρατά το μύθο ακόμη και ίσως ο απόλυτος τελικός ανάμεσα στους προσθιοκίνητους βασιλιάδες απείχε τότε λίγο μόνο καιρό ανάμεσα στο Mégane Coupé RS και σε τούτο εδώ.

Το Focus δεν έχει την αμεσότητα του αγαπημένου μου Clio Sport και υπάρχουν στιγμές σε στεναδούρια που θα το ‘θελα πιο ευέλικτο. 

Αλλά τι κάθομαι και λέω; Το να βγάζεις 305 άλογα «μόνο μπροστά» ήταν από μόνο του μια στιγμή-ορόσημο.

Στο δίλημμα «τετρακούνα ή μπροστά», οι μηχανικοί της Ford επέλεξαν το δεύτερο

Πρώτον λόγω χαμηλότερου κόστους, ευκολίας εξέλιξης και μικρότερου βάρους.

Σε συζητήσεις μαζί τους, στην αρχική παρουσίαση στο Μόντε Κάρλο, μας είχαν μεταφέρει πως ένα τετρακίνητο RS θα ζύγιζε 80+ με 100 κιλά. Εντάξει, το όπλο, το τετρακίνητο Focus RS, ήρθε στην επόμενη γενιά. Το ερωτεύτηκα. Χόρευε στο δρόμο. Βγαλμένο απ΄τα εσώψυχα των ειδικών διαδρομών

Ford Focus RS Mk2 δοκιμή

Όμως στην εποχή του Focus RS Mk2, υπήρχε ανοιχτή η πρόκληση: να επαναπροσδιοριστεί το όριο για το πόσα άλογα μπορούν να μεταφερθούν στο δρόμο από έναν μόνο άξονα χωρίς να χαζεύει κάθε φορά που θα πατάς το δεξί πεντάλ βαθιά

Ford Focus RS Mk2 δοκιμή



Τι δε θα σ΄ αρέσει;

Εκτός αν φοράς παπούτσι νάνου, είναι αδύνατον να κάνεις μύτι– τακούνι φρενάροντας και ανεβάζοντας στιγμιαία τις στροφές. Γιατί, βρε παιδιά; Ένα πιο φαρδύ πεντάλ γκαζιού δε στοιχίζει και τίποτα.

Όπως και η σπαστική διαδικασία για να ανοίξεις το καπό.

Ford Focus RS Mk2 δοκιμή

Παρακολουθήστε: πρέπει να κατέβεις κάτω, δεν υπάρχει κουμπί από μέσα, να πάρεις μαζί σου το remote, να βγάλεις  (…νόμιζες πως τελείωσες;..) την άκρη του κλειδιού (δύσκολο αν έχεις κόψει τα νύχια σου), να γυρίσεις τούμπα το σήμα της Ford στη μάσκα (ουφ…) και μετά να βάλεις το κλειδί πρώτα στη θέση 1 και μετά στη θέση 2.

Αν δεν έχετε προχωρήσει καμιά παράγραφο πιο κάτω, σας ευχαριστώ για την κατανόηση.

Η δε κατανάλωση; Πονάει.

Πόσο; Υπολογίστε σε φάση ασέλγειας ακόμα και 23,0 λίτρα/100 χλμ. Το 5-κύλινδρο μοτέρ, σε συνεργασία με τη Volvo, ήθελε μπόλικο καύσιμο.

Όπως επίσης ένα μειονέκτημα είναι και η υψηλή θέση οδήγησης.

Θα μου πεις ότι έτσι βλέπεις καλύτερα αλλά, όπως έλεγαν και οι Φορντάδες στη Γαλλία, θα ήθελαν και αυτοί κάτι πιο χαμηλό και πιο ξεκούραστο στις μεγάλες αποστάσεις.

Ωστόσο, αυτό δεν ήταν εφικτό καθώς θα προέκυπταν συμβιβασμοί με τη νοητή ευθεία που «δουλεύουν» οι αερόσακοι.



Φιλικό στο όριο, ψαρρωτικό στο μάτι

Αποφεύγω στωικά την κόντρα στην ευθεία από το φανάρι του Φιξ με το φτιαγμένο Honda Civic. Αφήνω το μπουκέτο της ροπής να με φτάσει παραλία. 

Μην στέκεστε στο αξιόλογο αλλά όχι «εκτελεστικό» 0-100 του RS.

Άλλωστε ο εγκέφαλος έχει προγραμματιστεί με 1η και 2η να μην αποδίδει τη μέγιστη ροπή για προστασία της μετάδοσης.

Όμως το  μαγικό που συμβαίνει οδηγώντας το είναι η απίστευτη φιλικότητα ακόμα και όταν το πλασάρεις αλλά και μια υπέροχη ανάρτηση που είναι σα να βγήκε το πρώτο προσθιοκίνητο από το M Division της BMW

Ford Focus RS Mk2 δοκιμή

Για να γίνει κατανοητό: Το περιτύλιγμα, η λύσσα από τις σκάστρες και η πολεμική ατμόσφαιρα είναι που σε κάνουν να πιστεύεις πως το RS είναι σκληροπυρηνικό. Δεν είναι. Δεν κοπανιέσαι, δεν παραφυλάει να σε δαγκώσει κάθε φορά που κάνεις μεταφορές βάρους, είναι πληθωρικό, δεν είναι δύσκολο και εν τούτοις μπορεί να είναι fun. Και χαλαρό αν θέλεις. Ή γραμμάτο

Ήταν το νέο κοινωνικό διαβατήριο στα hot hatch. Ήταν το πακέτο.

Όσο για το κοινωνικό; Σε μια εποχή χωρίς social media, όλοι ήθελαν να φωτογραφηθούν μαζί του. Να το ακουμπήσουν. Να το ακούσουν.

Ford Focus RS Mk2 Αθήνα

Απλώς παρκάρεις ένα RS και γίνεται το talk of the town. Όμως, ηρέμησε. Δεν είσαι εσύ που προσέχουν. Είναι το αυτοκίνητο


Alfa Romeo Giulia Sisteron

Photo: Γ. Κούτος / Top Gear

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει