Ήταν το 1985, τότε που ζύγιζαν κάτω από 1.000 κιλά, πήγαιναν «σφαίρα» και τα κοιτάγαμε όπως σήμερα κοιτάζουν τα δεκάχρονα τα Ferrari. Τα Peugeot 205 GTi και Renault 5 GΤ Turbo ήταν τα όνειρά μας
Γαλλικά με ψυχή. Διαλέξτε στρατόπαιδο
Δε θα ξεχάσω μια λεζάντα κάτω από μια φωτογραφία στο περιοδικό που (τότε) οι περισσότεροι περιμέναμε κάθε μήνα, τους 4Τροχούς
Ήταν ο Γιώργος Μοσχούς δίπλα στην αγωνιστική Alfa 75 που οδηγούσε τότε, μαζί με κάποιον άλλον αγωνιζόμενο της εποχής (Σώτο Κοκκίνη, μήπως;) και αναρωτιόταν: «μα τι θα γίνει μ’ αυτά τα 5 GT, βρε παιδί μου; Πώς πάνε έτσι;»
Ο «Γάλλος» πήγαινε «αέρα και, προβλημάτιζε ακόμα και τα παντοδύναμα Sierra της εποχής. Το μικρό Renaukt έγραφε χρόνους που έκαναν τον King George των ελληνικών αγώνων να αναρωτιέται.
Στα νεανικά μας μάτια το 5άρι μέτραγε περισσότερο από 5άρι στο Κολωνάκι
Ζύγιζε μόλις 850 κιλά, είχε τουρμπίνα Garrett T2, έβγαζε αρχικά 115 άλογα (ναι, μας έφταναν) που δύο χρόνια αργότερα στο facelift έγιναν 120 PS μαζί με νέα ανάφλεξη για να στροφάρει άλλες 500 rpm παραπάνω και υδρόψυκτο turbo για προστασία στις ασέλγειες.
Ένας πύραυλος τσέπης με όμορφο body kit που στα παλιά μας τα παπούτσια αν είχε αεροδυναμικό συντελεστή 0.36.
Από μόλις 1.4 λίτρα έκανε τα 0-100 σε 7.5”. Τρελός χρόνος αν το σκεφτείς ακόμα και σήμερα. Πόσο μάλλον για μερικές δεκαετίες πίσω.
Μαζί και μια προφητική δήλωση της Renault για το πόσο σωστά είχε αντιληφθεί το turbocharging.
Η νέμεσις ήταν το Peugeot 205 GTi – ειδικά η έκδοση των 1.9 λίτρων
«Ατμόσφαιρα», ακριβές και με ανάλαφρο πίσω μέρος, το Peugeot απαιτούσε περισσότερη τέχνη για να το πας εξίσου γρήγορα.
Ήταν επίσης ένα από τα σημαντικότερα hot hatch που πάτησαν ποτέ άσφαλτο.
Το Renault, απ’ την άλλη, είχε εκείνα τα μαυροκόκκινα τύπου μπάκετ καθίσματα, το όμορφο τριάκτινο τιμόνι και έδειχνε ξεχωριστό
Στα ’80s, αυτά τα δύο, μαζί και το Fiat Uno Turbo, έστρωσαν το δρόμο των καυτών hatchback.
Φυσικά, ήταν και το Golf GTi που τον πρωτοχάραξε.
Ήταν όμως οι Γάλλοι εκείνοι που έφτασαν τα προσθιοκίνητα pocket rocket σε πιο ψαγμένο οδηγοκεντρικό επίπεδο. Με την ευκαιρία, αξίζει να δείτε το παρακάτω βίντεο (σ.σ. για να αποφύγετε τα Ολλανδικά και να δείτε αγγλικούς υπότιτλους πατήστε το πλήκτρο με το «γρανάζι»)
Photo: YouTube
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.