Αυτοκίνητα που αγαπήσαμε: 205 GTi vs 5 GT Turbo

Post date:

Author:

Category:

Ήταν το 1985, τότε που ζύγιζαν κάτω από 1.000 κιλά, πήγαιναν σφαίρα και τα κοιτάγαμε όπως σήμερα κοιτάζουν τα δεκάχρονα τις Ferrari. Ήταν το όνειρό μας. Εντάξει, προσθιοκίνητο. Αλλά όνειρο.

Δεν θα ξεχάσω μια λεζάντα κάτω από μια φωτογραφία στο περιοδικό που τότε οι περισσότεροι περιμέναμε κάθε μήνα, τους 4Τροχούς.

Ήταν ο Γιώργος Μοσχούς δίπλα στην αγωνιστική Alfa 75 που οδηγούσε τότε, μαζί με κάποιον άλλον αγωνιζόμενο της εποχής (Σώτο Κοκκίνη, μήπως;) και αναρωτιόταν: ”μα τι θα γίνει μ’ αυτά τα 5 GT, βρε παιδί μου; Πώς πάνε έτσι;”

- Διαφήμιση-

Ο ”Γάλλος” πήγαινε αέρα, προβλημάτιζε, υπό συνθήκες, ακόμα και τα παντοδύναμα Sierra της εποχής και έγραφε χρόνους που έκαναν τον King George των ελληνικών αγώνων να αναρωτιέται.

Στα νεανικά μας μάτια το 5άρι μέτραγε περισσότερο από πεντάρι στο Κολωνάκι.

Ζύγιζε μόλις 850 κιλά, είχε τουρμπίνα Garrett T2, έβγαζε αρχικά 115 άλογα (ναι, μας έφταναν) που δυο χρόνια αργότερα στο facelift έγιναν 120 μαζί με νέα ανάφλεξη για να στροφάρει άλλες 500 rpm παραπάνω και υδρόψυκτο turbo για προστασία στις ασέλγειες.

Ένας πύραυλος τσέπης με όμορφο body kit που στα παλιά μας τα παπούτσια αν είχε αεροδυναμικό συντελεστή 0.36. Σιγά τα ωά. Από μόλις 1.4 λίτρα, έκανε τα 0-100 σε 7.5”. Τρελός χρόνος αν το σκεφτείς ακόμα και σήμερα, πόσο μάλλον για τριάντα χρόνια πίσω. Μαζί, και μια προφητική δήλωση της Renault για το πόσο σωστά είχε πιάσει από τότε το turbocharging.

Η Νέμεσίς του ήταν το 205 GTi, ειδικά η δυνατή έκδοση των 1.9 λίτρων.

”Ατμόσφαιρα”, ακριβές και με ανάλαφρο πίσω μέρος, το Peugeot απαιτούσε περισσότερη τέχνη για να το πας εξίσου γρήγορα και ήταν, επίσης, ένα από τα σημαντικότερα hot hatch που πάτησαν ποτέ άσφαλτο. Μ’ άρεσε περισσότερο το Renault. Σκασίλα σας.

Αλλά όταν μπήκα και κάθισα σ’ εκείνα τα μαυροκόκκινα τύπου μπάκετ, στο στοιχειωμένο σήμερα κτίριο στην Νέα Φιλαδέλφεια όπου στεγαζόταν η αντιπροσωπεία, όταν έπιασα το όμορφο τριάκτινο νόμισα πως βρισκόμουν στον παράδεισο. Τον έρωτα τον ξεπέρασα με τον επόμενο. Με ένα μπλε Clio 16V, μερικά χρόνια αργότερα στη Συγγρού.

Αλλά στα ’80s αυτά τα δύο, μαζί και το ”τριζάτο” Fiat Uno Turbo, έστρωσαν το δρόμο των καυτών hatchback. Φυσικά, ήταν και το Golf GTi που τον πρωτοχάραξε -δεν θα ξεχάσω το κατέβασμα Ωρωπού σε ένα λευκό MK1…

Ήταν, όμως, οι Γάλλοι εκείνοι που έφτασαν τα προσθιοκίνητα pocket rockets σε πιο ψαγμένο οδηγοκεντρικό επίπεδο. Εξ ου και δεν μπορώ να αντισταθώ από το να αναρτήσω το παρακάτω vid (για να αποφύγετε τα Ολλανδικά και να δείτε αγγλικούς υπότιτλους πατήστε το πλήκτρο με το ”γρανάζι”).

Photo: YouTube

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει