Τέλος εποχής: οι Ferrari δεν έχουν πια το σήμα του Pininfarina

Post date:

Author:

Category:

Ferrari Pininfarina

 

Με τη Ferrari 812 Superfast σημειώνεται το οριστικό τέλος της εμβληματικής συνεργασίας. Μαζί, και μερικά απ’ τα ομορφότερα αυτοκίνητα που κόσμησαν τους δρόμους του πλανήτη

 

Το γράμμα ”f” στο πλάι μιας Ferrari υποδήλωνε, για δεκαετίες, τη στενή σχέση που αναπτύχθηκε μεταξύ της Ferrari και του διάσημου οίκου.

 

Κυριολεκτικά, μεταλλικά γλυπτά βγήκαν απ΄τα χέρια του Sergio Pininfarina (πέρασε στη δική του αιωνιότητα το 2012 σε ηλικία 85 ετών) που ξεκίνησε τη συνεργασία του ως καροσερίστας για να εξελιχθεί σαν το μόνιμο οίκο που σχεδίασε μερικές απ’ τις ωραιότερες Ferrari που βγήκαν ποτέ. 

Enzo Ferarri Pininfarina

O Sergio Pininfarina ήταν στενότατος συνεργάτης του Enzo Ferrari, σε μια εποχή που η φίρμα ήταν μακράν πιο προσωποπαγής απ’ ό,τι σήμερα

Pininfarina pope

O Pininfarina ήταν μια από τις πιο σημαντικές μορφές του ιταλικού πολιτισμού. Το γνωστό ανέκδοτο ”καλά, αριστερά είναι ο Pininfarina. Αυτός, δεξιά, ποιος είναι;” θα μπορούσε να μπει ως λεζάντα. Και μπήκε

Sergio Pininfarina

 Με μια τρομερή αντίληψη του ωραίου και λειτουργικά αεροδυναμικού, ο διάσημος οίκος άφησε για πάντα το automotive στίγμα του. Όχι μόνο για τη Ferrari αλλά και για άλλες εταιρείες, όπως οι Peugeot, Mitsubishi, Fiat, ακόμα και οι Cadillac, θεωρώντας πως τα σχέδιά του θα έπρεπε να γίνουν εφικτά και στο πιο μαζικό κοινό

 

Τη στενή σχέση μεταξύ των δύο ιταλικών τοτέμ άλλαξε η LaFerrari. Ήταν η πρώτη Ferrari πoυ σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου ”μέσα” στη Ferrari, στο δικό της Centro Stile, in-house, όπως το λένε… Περί ορέξεως ουδεις λόγος, αλλά κατά την ταπεινή γνώμη του 4Drivers, δεν είναι και η ομορφότερη Ferrari που ΄χει βγει ποτέ. Ανεξαρτήτως του πόσο ικανή είναι.

 

Και μπορεί η 812 Superfast να είναι, ουσιαστικά, η facelift έκδοση της F12 (που είχε ακόμα το γράμμα ”f” στο αμάξωμά της) αλλά είναι και αυτή που θέτει χρονικά το τέλος της συνεργασίας.

 

Εκπρόσωπος της Ferrari έχει ήδη δηλώσει πως οι δύο οίκοι θα συνεχίσουν τη συνεργασία τους σε άλλα projects χωρίς, ωστόσο, να διευκρινιστεί ποια είναι αυτά και ως προς τι. 

 

Ο οίκος Pininfarina πoυ -ναι, ανατρίχιασε, αγαπητέ petrolhead- ανήκει, πλέον, στην ινδική Mahindra, ασχολείται περισσότερο (και) με τη σχεδίαση εσωτερικών αυτόνομων αυτοκινήτων και άλλων τέτοιων ξενέρωτων μεν, εμπορικά συμφερόντων δε. 

 

Εμάς, δεν μας ενδιαφέρουν και τόσο τα τελευταία. Αλλά η αλλαγή στις Ferrari που θα βλέπουμε στο εξής. Τέλος εποχής.

Photo: Pininfarina / Ferrari

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει