Στα ’70 η πιο διάσημη Silvia ήταν η ιέρεια του σοφτ πορνό, η Σίλβια Κριστέλ. Στα ’90s ήταν η σειρά της Nissan. Με τη δικιά της Silvia. Οδηγώντας την ερωτικότατη S14 με θέα τη συμπρωτεύουσα
Η Nissan με τη Silvia είχε επαναπροσδιορίσει τον τρόπο που η ιαπωνική σχολή έβλεπε τη σχέση της με τον Πραγματικό Οδηγό. Πώς είναι μερικές δεκαετίες μετά; Ένας αναγνώστης μοιράζεται μαζί μας την εμπειρία
Είχα μόλις αφήσει στο γκαράζ το κόκκινο Evo που τότε οδηγούσα και είχα βγει με το φίλο μου Γιώργο. Και την «κοπέλα» του, τη Silvia
Βγήκαμε, λοιπόν, με το αυτοκίνητο που φτιάχτηκε αλλά και επιβάλλεται να πηγαίνει με το πλάι. Η S14 σπανίζει στους ελληνικούς δρόμους όσο το νερό στην έρημο.
Διαχρονικά όμορφη και με ιδιαίτερη γοητεία. Παρότι κουβαλάει δύο δεκαετίες πάνω της, τραβάει άμεσα τα βλέμματα πάνω της. Των ψαγμένων τουλάχιστον.
Προσωπικά δεν είχα την τύχη μέχρι τότε να είμαι κάτοχος καλής πισωκούνας
Σήμερα υπάρχει ένα δυνατό S2000.
Αλλά τότε που την οδήγησα είχαν προηγηθεί εμπειρίες μόνο από BMW Μ3 E46 και Nissan 350Z. Φυσιολογικά, θεωρούνταν απ’ τα κορυφαία αυτοκίνητα της τελευταίας εικοσαετίας για τέτοιου είδους χρήση.
Εν προκειμένω, οι μεγαλύτερες διαστάσεις της Silvia σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, την έκαναν πιο σταθερή αλλά και πιο γλυκιά στον τρόπο που «απλώνει» την ουρά της.
Πρόκειται για αυτοκίνητο με προσωπικότητα αλλά και εκείνη την παροιμιώδη αντοχή σε καταπόνηση και ασέλγειες.
To Nissan Silvia ξέρει να υπερστρέφει απόλυτα ισορροπημένα και για πλάκα. Κυριολεκτώ
Αν δεν έχεις εμπειρία με RWD, θα μπορούσες να πεις πως είναι εν δυνάμει επικίνδυνο αυτοκίνητο. Όμως στα κατάλληλα χέρια είναι απόλυτο παιχνίδι.
Τον παρθένο χαρακτήρα της συμπληρώνει η πλήρης απουσία ηλεκτρονικών. Το ESP, το traction σώζουν αν κάνεις την υπέρβαση. Όμως εδώ είσαι μόνος σου. Μόνο ένα μπλοκέ, ρυθμιζόμενα ψαλίδια και αναρτήσεις coilover
H εργοστασιακή τουρμπίνα της Garrett με κωδικό Τ28 συνεργάζεται άψογα με το διαμαντένιο SR20DET κινητήρα.
Με κάποιες απλές βελτιώσεις πρώτου σταδίου αποδίδει, πλέον, 300 ίππους σε σχέση με τους 220 εργοστασιακούς.
Τα ιαπωνικά μοντέλα περιόριζαν την τελική στα 180 km/h – κάτι που ισχύει και στη συγκεκριμένη Silvia. Το αυτοκίνητο διατηρεί τον ιαπωνικό εγκέφαλο, αλλά ποιος νοιάζεται για τελικές για ένα αμάξι που φτιάχτηκε για να ντριφτάρει με τη σκέψη;
Η S14 ανήκει στη γενιά εκείνων των αυτοκινήτων που, απλώς, δεν ξαναβγαίνουν. Ό,τι καλύτερο για πλαγιολισθήσεις και συμμετοχικότητα σε συνδυασμό με έναν εμβληματικό κινητήρα που ΄χει γράψει τη δική του ιστορία
Στο εσωτερικό κυριαρχεί η ιαπωνική κλασική λογική
Ποιοτική μεν σε συναρμογή και ανθεκτικότητα, κάτι σαν πλαστικούρα των 90’s. Όμως η εξαιρετική θέση οδήγησης αλλά και το σφιχτό κιβώτιο σε κάνουν να ξεχνάς το ξεπερασμένο σαλόνι.
Πραγματικά, βάζεις ένα υδραυλικό χειρόφρενο και είσαι έτοιμος για το δικό σου θεσσαλονικιώτικο Tokyo drift.
Πραγματικό κόσμημα. Με ένα επικό μοτέρ και ένα μεγάλο, αβανταδόρικο αμάξωμα που λόγω, αντίστοιχα μεγάλης πολικής ροπής αδράνειας, «γυρνάει» αρχοντικά και προοδευτικά
Σε σχέση δε με περιπτώσεις όπως Honda S2000, Toyota AΕ86, Nissan 350Ζ αλλά και οποιοδήποτε γιαπωνέζικο με πίσω κίνηση, ναι, θα προτιμούσα αυτή.
Photo: Β. Ταουλτσίδης / 4Drivers.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.