Το αρχετυπικό σπορ σεντάν ήταν το BMW M5. Γερμανικός τετράθυρος νόμος. Το γιατί, είναι μέρος της αυτοκινητικής ιστορίας. Το βέβαιο είναι πως από το 1984 έως σήμερα, μέσα σε αυτές τις έξι γενιές του θρυλικού Μ5, υπάρχει ένα (μπορεί και δύο) που με το πιστόλι στον κρόταφο θα διαλέγαμε. Το βρετανικό και ιδιαίτερα ενδιαφέρον κανάλι ”The Intercooler” ψάχνει να βρει τη δική του απάντηση στο δίλημμα. Τουλάχιστον μέχρι να μπει στην αντιπαράθεση η νέα υβριδική, ακόμα ισχυρότερη αλλά και αισθητά βαρύτερη γενιά που παρουσιάστηκε τον Ιούλιο του 2024
Σαράντα χρόνια BMW M5. Ένα ενδιαφέρον, καλογυρισμένο, χωρίς εντυπωσιασμούς και με γνωστικό υλικό οπτικοακουστικό
Άρχισα να παρακολουθώ το Τhe Intercooler εδώ και μερικούς μήνες. Ουσιαστικά ξεκίνησε σαν podcast και άρχισε να ανδρώνεται σε ένα πολυεπίπεδο Μέσο, με καλά βίντεο, ακόμα καλύτερους γραφιάδες που φιλοξενoύνται σε μία μοντέρνα ιστοσελίδα που βασίζεται σε συνδρομές και ζωντανές συζητήσεις, ανοιχτές προς το κοινό
Εν προκειμένω μάζεψαν τις έξι γενιές των BMW M5 και μπήκαν στην ευχάριστη διαδικασία να επιλέξουν την καλύτερη από καταβολής της.
Ορθώς -αλλά προφανώς και για λόγους διαχείρισης χρόνου του βίντεο- τις χώρισαν διά δύο. Στο πρώτο μέρος είναι τα «κλασικά» BMW M5, δηλαδή τα Ε28, Ε34 και Ε39. Ουσιαστικά αυτές οι τρεις γενιές καλύπτουν από το 1984 έως το 2003
Εξ αυτών, οι ιδρυτές του The Intercooler, Νταν Πρόσερ (με θητεία στα evo, Pistonheads κ.ά.) και ο έμπειρος με καντάρια γνώσεων Άντριου Φράνκελ (με βιογραφικό στα Autocar, Motor Sport, Sunday Times, Goodwood κ.ά.), οδηγούν και σχολιάζουν τα πρώτα τρία BMW M5.
Εκείνα τα M5 ήταν πιο απλά στη σύλληψή τους σε σχέση με τις πιο πρόσφατες γενιές αλλά υπέροχα. Και ειδικά τα δύο πρώτα εξακύλινδρα BMW M5, τo Ε28 και το τόσο πανέμορφο Ε34, φιλοξενούσαν κάτω από το καπό έναν κινητήρα με άμεσες καταβολές από το motorsport
Ο νικητής από τα ”clasdic” BMW M5
Οι προαναφερθέντες κύριοι και συνιδρυτές του καναλιού διαφωνούν ως προς το ποιο από αυτά τα τρία θα προχωρήσει στον επόμενο «γύρο», εκεί όπου θα αναμετρηθεί με τη νεότερη και πιο σύγχρονη τριάδα, αλλά με το «πιστόλι στον κρόταφο» πρέπει να καταλήξουν.
Αυτό είναι το βίντεο από το πρώτο μέρος.
Και αυτό είναι το βίντεο από το δεύτερο μέρος με την αντιπαράθεση από τις επόμενες τρεις νεότερες γενιές.
Photo: the-intercooler.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.