Πώς παραδέχτηκα την άγνοια στο Porsche Driving Experience

Post date:

Author:

Category:

Porsche-Driving-Experience-4drivers.gr

True story. Μάζεψα €300. Τα ‘δωσα για μια μέρα στο Porsche Driving Experience, στην πίστα του Silverstone. Έμαθα πως δεν «το` χω» με σκορ 3-0. Που κι αυτό είναι εξαιρετικά χρήσιμο

Δεν υπήρξα ποτέ κάγκουρας. Από τότε, όμως, που θυμάμαι τον εαυτό μου, ήμουν petrolhead. Επίσης, ουδέποτε πίστεψα πως έχω τεράστιο οδηγικό ταλέντο και όποτε ήθελα «να το πατήσω» πήγαινα στη νοτιοανατολική Αττική, σε μια από τις διαδρομές του παλιού ραλί Παλλάδιο με ελάχιστη κίνηση.

H «ταχύτερη» εμπειρία μου ήταν για χρόνια, κάποια χιλιόμετρα με VW Scirocco 1.4. Μεγαλώνοντας βρέθηκα στην Αγγλία για μεταπτυχιακά. Κάπως έτυχε να ακούσω για το Porsche Driving Experience και αποφάσισα πως ήθελα να ξοδέψω τις αποταμιεύσεις δύο μηνών, πληρώνοντας περίπου €300 για να οδηγήσω, παρουσία εκπαιδευτή, για κάποια 90 λεπτά. Ναι, κόντρα στη λογική, ξόδεψα έτσι ό,τι έμενε στην άκρη από το μισθό του διδακτορικού.

Φτάνοντας στο Silverstone, με… ταξί, βρήκα το Porsche Center όπου εκτίθεντο διάφορα μοντέλα, σύγχρονα και μη, και τη μικρή πίστα, δίπλα στο θρυλικό σιρκουί (σε αυτή, τη 2η πίστα, έγινε η υπερειδική του Ράλι Ουαλίας το 1998).

Ο εκπαιδευτής μου έτυχε να είναι ένας μάλλον άγνωστος οδηγός με μεγαλύτερο επίτευγμά του την κατάκτηση ενός Ενιαίου Πρωταθλήματος Τουρισμού στην Αγγλία. Με πήγε στο αυτοκίνητο, μια μαύρη Cayman, το δεύτερο πιο φθηνό που γινόταν να έχω, μην «ξεπέσω» στη Boxster…,  και μου είπε να μπω στο κόκπιτ. 1-0 το σκορ. Γιατί νόμιζα πως ήξερα να κάθομαι σωστά.

Μετά, με ρώτησε πώς θα προτιμούσα να περάσω αυτά τα 90′ του Porsche Driving Experience. Είπα πως θα ‘θελα αρχικά να κάνω δυο-τρεις γύρους και μετά εκείνος να επισημάνει τα λάθη μου. Δέχτηκε.

Η πίστα είχε ελάχιστη κίνηση εκείνη τη στιγμή και θέλοντας να εντυπωσιάσω το συνεπιβάτη, το «πάτησα». Οδήγησα όσο πιο γρήγορα μπορούσα. Μετά από δύο γύρους σταματήσαμε για να μου μεταφέρει τις εντυπώσεις του

«Λοιπόν, έχεις αίσθηση του αυτοκινήτου αλλά είσαι τόσο άτσαλος στις εξόδους των στροφών που τα χαλάς όλα», ήταν η επισήμανσή του. 2-0 το σκορ

Πρότεινε, λοιπόν, μια άσκηση. Θα κάναμε, λέει, τρεις-τέσσερις γύρους με 2η στο κιβώτιο για να επικεντρωθούμε μόνο στις εξόδους των στροφών. Βέβαια, η συγκέντρωση ήταν κομμάτι δύσκολη ακούγοντας το 6κύλινδρο κτήνος να βρυχάται πίσω μου μέχρι και τις 7.000 rpm.

Tον θυμάμαι να μου φωνάζει συνεχώς να μην «κλείνω» βίαια την τροχιά της και να προσπαθώ να συγκεντρωθώ σε μια ομαλή καμπύλη. Μετά από πέντε γύρους μπήκα στο νόημα και όταν ξαναβάλαμε στο παιχνίδι και το κιβώτιο, ένιωσα μεγάλη διαφορά.Porsche-Driving-Experience

Porsche-Driving-Experience-4drivers.gr-silvesrtone

Porsche-Driving-Experience-4drivers.gr

Porsche-Driving-Experience-silverstone-4drivers.gr

Στο βρετανικό ναό της ταχύτητας, το Silverstone. Πήγα με ταξί, είδα ό,τι «Πορσικό» μπορεί να επιθυμήσει ο άνθρωπος, έφυγα με τη γνώση. Αυτήν της παραδοχής της άγνοιας. Και τώρα ξαναοδηγώ στο μεγάλο «σχολείο» των βρεγμένων βρετανικών δρόμων

Επόμενη άσκηση ήταν το σλάλομ σε πλημμυρισμένη κατηφόρα. Αυτό χρειαζόταν ήπιο ανάποδο και για κάποιο λόγο «το ‘χα». Μετά από δυο περάσματα μου είπε «ΟΚ, πάμε παρακάτω».

Και εκεί ήταν που ήρθε το τελικό χτύπημα, το 3-0. Τεχνητή πλαγιολίσθηση. Περνώντας από ειδική ράμπα, οι πίσω τροχοί δέχονταν μια βίαιη μετατόπιση που προκαλούσε την απότομο ξεκόλλημα της «ουράς». Κι εγώ, λέει, έπρεπε να κάνω πιο έντονο ανάποδο. Ή κάπως έτσι, τέλος πάντων. Να μην υπερδιορθώσεις, αλλά και να το κάνεις τόσο-όσο.

Δοκιμάσαμε τόσες φορές που ο χρόνος κόντευε να τελειώσει. Μαζί και η υπομονή μου. Δεν μπορούσα. Άλλοτε έστριβα πολύ αργά, άλλοτε πολύ περισσότερο από όσο έπρεπε. Ο εκπαιδευτής στο τέλος μου είπε χαρακτηριστικά «είναι εμφανές ότι δεν έχεις καμία πείρα από γρήγορα αυτοκίνητα»

Κοντολογίς, στο Porsche Driving Experience πήγα για να γκαζώσω. Και να το φχαριστηθώ. Ναι, το χάρηκα. Είδα, όμως, και μέχρι πού με «παίρνει». Που και αυτό είναι εξαιρετικά χρήσιμο. Το προσωπικό μου όριο.

Στη συνέχεια που βρήκα δουλειά, αγόρασα ένα Nissan Micra 1.2 που το οδηγούσα καθημερινά. Κυρίως σε βρεγμένο οδόστρωμα – οι οδηγικές χαρές της Αγγλίας που, θες-δεν θες, σε κάνουν καλύτερο.

 Για την ιστορία, αυτές τις μέρες αντικατέστησα το Micra με μια Alfa Romeo MiTo για την οποία δεν μπορώ να συγκρατήσω τον ενθουσιασμό μου. Περιττό να πω ότι τη σέβομαι όσο θα σεβόμουν και τη Cayman.

Photo: Ν.Ε. / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Ford Ranger Raptor. Bad ass με καρότσα

«Η εμπειρία με το Ford Ranger Raptor ήταν ικανή να σε κάνει να βλέπεις ένα pick-up ως κύριο αυτοκίνητο. Αδρεναλίνη με καρότσα. Δεν σου τυχαίνει και κάθε μέρα»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»