Τα ''Πορσικά'' διαμάντια είναι παντοτινά

Post date:

Author:

Category:

»Diamonds are forever» τραγουδούσε η Shirley Bassey αλλά το ίδιο σκέφθηκε και η Porsche που φρόντισε να στεγάσει τα δικά της διαμάντια και την συναρπαστική της ιστορία σε ένα Μουσείο που κόβει την ανάσα. Be there

Θεωρητικά, το μήνυμα υποδοχής έξω από το νέο συγκλονιστικό μουσείο της Porsche στο κέντρο της Στουτγάρδης θα μπορούσε να λέει ‘’Well come to space land’’.

Στην καρδιά της Porscheplatz, μια ανάσα δίπλα από το εργοστάσιο, στο χώρο δεσπόζει ένα κτίριο που στεγάζει το μυθικό σύνολο της Porsche: το ρομαντικό παρελθόν, τα αγωνιστικά που γεύτηκαν σαμπάνια και δόξες, την εξελικτική σειρά της 911, το τεχνολογικό δυναμικό μιας εταιρίας που ξεκίνησε από το όνειρο ενός ανθρώπου που έφτιαξε το δικό του σπορ αυτοκίνητο και κατέληξε να γίνει πανσυμπαντικό trade mark.

Ο αρχιτεκτονικός μονόλιθος  δείχνει σαν να προσγειώθηκε από το διάστημα στο κατά τα άλλα τυπικά κεντροευρωπαϊκό προάστιο του Τσουφενχάουζεν και η εύφημος μνεία μπορεί δικαιολογημένα να αποδοθεί στο βιενέζικο οίκο Delugan Meissi που επιλέχτηκε μέσα από μια αυστηρή διαλογή εκατόν εβδομήντα αρχιτεκτονικών γραφείων που υπέβαλλαν τις προτάσεις τους.

Ο εκπρόσωπος του γραφείου κ. Roman Delugan στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου είχε δηλώσει πως ‘’θέλαμε κάτι τόσο προωθημένο όσο μία Porsche αλλά ταυτόχρονα λειτουργικό. Όσο για το χρώμα επιλέξαμε το απόλυτο μη χρώμα, δηλαδή το λευκό για να προβάλλονται τα αυτοκίνητα και μόνο αυτά’’

Οι ψυχροί αριθμοί μιλούν για 5.600 τετραγωνικά μέτρα, βάρος των 35.000 τόνων και 100 εκ. € που κόστισε η υπερκατασκευή. Όμως το θέαμα είναι ακόμα πιο χορταστικό καθώς έχει προγραμματιστεί να υπάρχουν περίπου 80 εκθέματα από ένα συνολικό στοκ που φτάνει τα 400 αυτοκίνητα.

#Διάβασέ το: Όχι, δεν βάλαμε ανάποδα τη φωτό της Porsche

Εννοείται πως κάθε διαμάντι δεν αποτελεί αυτό που στην αγγλοσαξωνική ονομάζεται ‘’garage queen’’, δηλαδή μουσειακό και μόνο έκθεμα, αλλά αυτοκίνητα που διατηρούνται σε απόλυτη λειτουργική κατάσταση και μάλιστα αρκετά από αυτά έχει προγραμματιστεί να συμμετάσχουν σε κάποιους επιλεκτικούς αγώνες. Έχουμε μπροστά μας κυριολεκτικά ένα ‘’Museum on Wheels’’ όπως λένε οι άνθρωποι που ενεπλάκησαν με το project.

Με αρχιτεκτονικά δεδομένα η κατασκευή θα ήταν αδύνατη λίγα μόλις χρόνια πριν καθώς χρησιμοποιήθηκαν οι πιο πρόσφατες τεχνολογίες Οι σχεδόν κάθετες κυλιόμενες σκάλες θυμίζουν προθάλαμο του Galactica  – στο κατέβασμα είναι σχεδόν scary σαν να ετοιμάζεσαι να κάνεις άλμα σε πίστα του σκι.

#Διάβασέ το: Οδηγούμε Porsche 718 Boxster

Μερικά μέτρα πιο πάνω εισέρχεται ο επισκέπτης στα άγια των αγίων του μηχανοκίνητου Hall of Fame. Πέρα από αυτά καθαυτά τα αυτοκίνητα η ατμόσφαιρα είναι συναισθηματικά φορτισμένη.

Ένα από τα πρώτα αλουμινένια σασί δουλεμένο στο χέρι, ο σκαραβαίος που σχεδίασε ο Porsche, τα αγωνιστικά τέρατα του Jackie Ickx, του Walter Röhrl, η Spyder του James Dean, τα ντελικάτα μονοθέσια που άφησαν εποχή σε αγώνες όπως το Targa Florio, οι 917 με τα χρώματα της Gulf, φυσικά σύσσωμη η ελεγεία των 911 και γενικώς ένα χορταστικό θέαμα που σου παρέχει μερικά ηθικά διδάγματα.

Για παράδειγμα, πως κατάφερε μια ισοπεδωμένη μετά τον πόλεμο χώρα να ξαναγεννηθεί από τις στάχτες της, να δώσει την ευκαιρία σε φωτισμένα μυαλά όπως αυτό του γερο – Ferdinand, πως γίνεται ένα αυτοκίνητο να συμπυκνώνει τόση εξελικτική τεχνολογία αλλά και τόσο συναίσθημα

Εκεί, ανάμεσα σε κάποια στρογγυλές πλατφόρμες που τις πατούσες και άκουγες τον ήχο από το μοτέρ, τις touch screen οθόνες που έβλεπες εικόνες, videos και κείμενα για τα ιστορικά αυτοκίνητα, πιάνει κανείς τον εαυτό του να πέφτει θύμα της σαγήνης μιας Porsche.

Και είναι θέμα χρόνου να αρχίσει να ονειρεύεται την πρώτη του Porsche. Ή αν την έχει ήδη να νιώσει υπέροχα καθώς είναι μέρος του μύθου. 

Photo: Porsche

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος έχει περισσότερες από δύο δεκαετίες στο χώρο των Media και του Ειδικού Τύπου (Car Magazine, Top Gear, Esquire, Porsche Magazine, Eurobanker κ.ά.). Τα τελευταία έξι χρόνια «οδηγεί» το 4Drivers με συμμετοχή αρθρογράφων που εκτιμούν την αντικειμενική ενημέρωση, την απόλαυση της οδήγησης και τη δημιουργική ματιά. Ταυτόχρονα, εκδίδει το Best of Cars και άλλες concept εκδόσεις. Οι φήμες λένε πως με τόση κατανάλωση βενζίνης, βαρύνεται για σημαντικό μέρος της τρύπας του όζοντος. Δηλώνει ένοχος.

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Citroën C5 Aircross. Το Citroën της δεκαετίας πάει «σφαίρα»

«Το Citroën C5 Aircross SUV μάλλον δικαιολογημένα μόλις έκανε επίδοση-ρεκόρ για τη μάρκα. Τολμηρό, άνετο, τόσο ποιοτικό όσο ποτέ και με χαρακήρα τυπικά Citroën»

Τρέχοντας με Radical. Η έξυπνη κίνηση της χαρντκορίλας

Η Radical θέλησε να μπει ως ένας άλλος ριζοσπάστης στο «χώρο» του εστιασμένου, πισταδόρικου motorsport