Πώς είναι η συγκατοίκηση με μία BMW 116d (F20); True story

Post date:

Author:

Category:

Η BMW 116d (F20) στην πραγματική ζωή. Όχι ως δοκιμή αλλά ως ιδιοκτησία. Ένας αναγνώστης του 4Drivers μοιράζεται μαζί μας την εμπειρία με τα υπέρ και κατά

Το facelift ευνόησε την αισθητική της προηγούμενης Σειράς 1. Και στην έκδοση Sport Edition τα πράγματα έγιναν ακόμα πιο ενδιαφέροντα. Αυτή είναι η συμβίωση με μία εισαγωγική, πετρελαιοκίνητη «μπέμπα» μετά από 27,000 χιλιόμετρα


Τη συγκεκριμένη BMW 116d την αγόρασα κάπου το 2016. Το μεταλλικό της χρώμα δείχνει εξαιρετικό όταν είναι φρεσκοπλυμένο. Είναι το άλλοθi για την αμέλεια του ιδιοκτήτη τους υπόλοιπους 11 μήνες του χρόνου

Έχει υποστεί μικροταλαιπωρίες. Κυρίως λόγω απουσίας κλειστού πάρκιγνκ και εξόδων προς το κέντρο τις νυχτερινές ώρες. Μιλάω για το αμάξωμα.

Όμως οι ρευστές γραμμές κρύβουν τις όποιες ατέλειες και αναδεικνύουν το σύνολο.

Αυτά μέχρι το πίσω φτερό. Από ‘κει έως την εξάτμιση ανάλογα με τα γούστα έρχεται και η αποδοχή ή καταδίκη του σχεδιασμού. Για παράδειγμα, εμένα που είμαι περίεργος μου αρέσει.

Ως έχε -ακόμη γαλακτισμένο στα της μάνας του- μπορώ να πω ότι η F20 είναι ικανοποιητικότατη για τη μέχρι τώρα χρήση.

Υπάρχει συμμετοχικότητα με 116 PS;

Η κύλιση -συγκριτικά με άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας- είναι αισθητά ανώτερη. Και ομολογώ πως πλέον δεν νομίζω ότι θα καταφέρω να «γυρίσω» οτιδήποτε άλλο πλην πίσω κίνησης.

Ακόμα και στα 116 άλογα στεγνό, με όλα τα συστήματα ενεργοποιημένα η BMW 116d μπορεί να γλυστρίσει ευχάριστα και με ασφάλεια

,

Αν, φυσικά, ο οδηγός έχει όρεξη να το αποσταθεροποιήσει (με προαπαιτούμενο scandinavian flick).

Στο βρεγμένο, πάντως, και με το DSC απενεργοποιημένο, καλό θα ήταν να υπάρχουν κάποιες βασικές γνώσεις ελέγχου.

Θεωρητικά μιλώντας, ίσως κάποτε μια μεταβλητή τετρακίνηση (όπως ήδη ξεκίνησε ως επιλογή στη φιλοσοφία του Μ division), σε ένα επαρκώς δυνατό μελλοντικό μοντέλο να είναι η πιο ολοκληρωμένη διάταξη.

Οι χαρτογραφήσεις

Στη BMW 116d (F20) δεξιά από τον οδηγό, στην κονσόλα υπάρχουν 4 επιλογές οδήγησης.

Πρώτα η ξενέρωτη, η Eco. Ιδανική για αποστάσεις εως 400 μέτρα από το σημείο εκίνησης και κυριολεκτικά για τίποτα άλλο.

Μετά η Comfort – που είναι και η default επιλογή με το που πατάς το κουμπί της μίζας.

Θα ‘λεγα πως είναι η καθημερινή επιλογή για τις χαλαρές μετακινήσεις στην πόλη. Η απόκριση σε γκάζι είναι ικανοποιητική και ο βαθμός υποβοήθησης του τιμονιού αρκετά «βουτυράτη», ας μου επιτραπεί η έφραση. Αν δεν υπάρχει ιδιαίτερη κίνηση, συνδιάζεται ευχάριστα με απενεργοποίηση του start-stop.

Μετά υπάρχει η Sport. Λίγο πιο σφιχτή η αίσθηση στο τιμόνι και μεγαλύτερη απόδοση γκαζιού χωρίς να απαιτείται ιδιαίτερο «βύθισμα» του πεντάλ. Έχει τεχνητή μεν αίσθηση αυξημένης απόδοσης, παραμένει δε ευχάριστη ως επιλογή σε επαρχιακές διαδρομές.

Και τέλος η ρύθμιση Sport+. Είναι η επιλογή που απενεργοποιεί το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης με τις υπόλοιπες ρυθμίσεις να παραμένουν όμοιες με αυτές του Sport mode. Εκτός αν υπάρχει ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση οπότε είναι εφικτή και η επιλόγη του πόσο σφιχτή θα είναι. Η δικιά μου, πάντως, BMW 116d δεν έχει

Η συνολική εμπειρία

Συνολικά η οδηγική εμπειρία είναι επαρκής. Μπορεί να κάνει ένα μέσο οδηγό να χαμογελάσει σε ένα τυπικό ελληνικό στροφιλίκι – όχι πάντως έναν πρώην ιδιοκτήτη Μ3.

Η πίσω κίνηση γίνεται αισθητή παρά το ότι συχνά έχεις την αίσθηση απουσίας δύναμης. Ίσως 150-170 PS να ήταν η χρυσή τομή.

Στην πόλη το αμάξι είναι ήσυχο, πρακτικό και με καλή ηχομόνωση. Όλα αυτά παρά το γεγονός ότι τα ελαστικά Run-flat παράγουν σχετικά αυξημένο θόρυβο, ειδικά σε άσφαλτο κακής ποιότητας.

Στα ταξίδια η ανάρτηση απορροφά κραδασμούς επαρκέστατα και τα καθίσματα, αν κανείς δεν είναι υπέρβαρος, είναι άνετα και ξεκούραστα. Δεν αισθάνομαι κόπωση στο ελάχιστο.

Το πετρέλαιο και η κατανάλωση

Εκτός απ’ το ρελαντί (όπου υπάρχει ένα ελάχιστο τρέμουλο) δεν εμφανίζονται δυσάρεστες δονήσεις ή ήχος που να παραπέμπει σε τρακτέρ σε φάση οργώματος – όπως στην αρχή φοβόμουν για ένα τρικύλινδρο, diesel σύνολο.

Η ροπή είναι ικανοποιητική και τραβάει ευχάριστα.

Οι επιταχύνσεις με σωστές αλλαγές ταχυτήτων (θυμίζω πως η δικιά μου BMW 116d είναι χειροκίνητη) δεν απογοητεύουν μέχρι τις 2,500 -3,200 rpm της 5ης ταχύτητας.

Από πλευράς οικονομίας, με το ίδιο υψηλής ποιότητας καύσιμο από καλό εταιρικό πρατήριο, έχω βγάλει με €60 κάποια 870 χιλιόμετρα. Κατ’ εμέ είναι εξαιρετική αυτονομία. Ενώ έχω δει και 690 χιλιόμετρα με εμβόλιμες στιγμές ευχάριστης οδήγησης

Συμπέρασμα

Συνολικά είμαι πολύ ευχαριστημένος. Πιστεύω ότι, αν σε βάθος χρόνου δε βγάλει αδικαιολόγητες βλάβες σε συνδυασμό με κάποια «ενδυνάμωση», η 116d είναι ένα αυτοκίνητο που θα συνεχίσει να με ικανοποιεί για αρκετά ακόμη χρόνια.

ΥΓ. Όλα τα παραπάνω ισχύουν και εφαρμόζονται ως μία καθημερινή επιλογή. Δεν θα καλύψει τις εσωτερικές αναζητήσεις ενός πρώην ιδιοκτήτη Nissan 180SX που έκοβε βόλτες στα ανά την Ελλάδα b-roads. Καλά ήταν…

* Ευχαριστούμε τον Σταύρο Τ. που μοιράστηκε μαζί μας την εμπειρία.


BMW M3 generations

Photo: bmw.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει