Το Ford Escort Cosworth ήταν ένα από τα αυτοκίνητα που καθόρισαν αγώνες, έγιναν αντικείμενο πόθου και όρισαν το στυλ των εστιασμένων hatch της εποχής. Και η αεροτομή του επίσης
Η Ford είχε τη δική της «ουρά φάλαινας», τη χαρακτηριστική τεράστια πίσω αεροτομή. Μπορούσε να φας εκεί πάνω. Ή και να απλώσεις ρούχα
Μόνο που ο Φρανκ Στέφενσον, ο διάσημος σχεδιαστής του, είχε τους δικούς του, πιο σοβαρούς λόγους απ’ τους παραπάνω
Όπως λέει, για παράδειγμα, ένας βασικός στόχος ήταν πως το Escort Cosworth είχε αγωνιστικό αλλά και εμπορικό προσανατολισμό. Και έπρεπε να διακριθεί και στους δύο «χώρους».
Η πίσω αεροτομή ήταν ένα βασικό στοιχείο προς διαμόρφωση καθώς μεγάλο μέρος της δυναμικής συμπεριφοράς των αυτοκινήτων καθορίζεται σ’ αυτήν την περιοχή.
Όπως λέει ο Στέφενσον, σχεδιαστική έμπνευση για την αεροτομή του Cosworth αποτέλεσε το μαχητικό αεροσκάφος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, το Fokker Dr. I.
Η αρχική ιδέα ήταν να υπάρχει, για πρώτη φορά έβερ, μια τριπλή αεροτομή, λίγο-πολύ στη λογική του προαναφερόμενου αεροσκάφους. Παραδόξως ο Στέφενσον δεν αναφέρει στο βίντεο που θα δείτε στη συνέχεια κάτι για το Sierra Cosworth το οποίο είχε προηγηθεί χρονικά του Escort και είχε αντίστοιχης λογικής πίσω αεροτομή
Σε κάθε περίπτωση, ο Στέφενσον ήταν ένθερμος υποστηρικτής της ιδέας αλλά δεν πήρε την έγκριση από τα κεντρικά του μπλε οβάλ. Κυρίως για λόγους μείωσης κόστους.
Όχι ότι το τριπλό σπόιλερ θα ήταν και ό,τι καλύτερο για την ορατότητα από το μεσαίο σου καθρέφτη.
Τελικά, το Escort Cosworth κατέληξε με την, ούτως ή άλλως εντυπωσιακή αεροτομή που όλοι ξέρουμε. Παρείχε σημαντική αρνητική άντωση, έκανε την αισθητική διαφορά και διέπρεψε. Σε αγώνες και δρόμο
Photo: ford.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.