Πώς ξεράθηκε το GR Yaris μέσα στην πίστα. True story (βίντεο)

Post date:

Author:

Category:

Αυτή είναι η πραγματική ιστορία που συνέβη αυτές τις μέρες στο Νίρμπουργκρινγκ με ένα GR Yaris που έμεινε στο μέσον της πίστας. Μαζί και ένα μάθημα για το πώς ακόμα και ο ηλεκτρονικός κόφτης στροφών δεν σε προστατεύει αν κατεβάσεις άγαρμπα από 5η σε 2η

GR Yaris

Στη θέση του οδηγού δεν ήταν κάποιος άπειρος. Ο Ρόμπερτ Μίτσελ είναι επικεφαλής της εταιρείας Apex Nürburg η οποία παρέχει στους ενδιαφερόμενους την εμπειρία της διαμονής και οδήγησης στη φημισμένη πίστα με δικά της ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα


Το συγκεκριμένο λευκό GR Yaris ήταν ένα από αυτά. Με semi slick ελαστικά και ετοιμοπόλεμο για οδήγηση.

Μέχρι τη στιγμή που ο οδηγός έκανε το λάθος να κατεβάσει στο κιβώτιο από 5η σε 2η στέλντοντας το στροφόμετρο πέρα απ΄τα κόκκινα.

Εν προκειμένω ο ηλεκτρονικός κόφτης στροφών δεν μπορεί να συγκρατήσει μέσω της ECU μία τόσο ξαφνική υπέρβαση και το αποτέλεσμα είναι οδυνηρό.


2007 Ferrari 599 GTB Fiorano

Η άβολη στιγμή που περιμένεις το γερανό

Παρά το οδηγικό λάθος, το αυτοκίνητο δεν άρχισε να κάνει περίεργους θορύβους, δεν έβγαλε κάποια ένδειξη στον πίνακα οργάνων και όλα φαίνονταν μια χαρά.

Ωστόσο, το επόμενο πρωϊνό, όταν ξαναμπήκε με το GR Yaris στην πίστα εμφανίστηκαν τα σημάδια της βλάβης.

Μειωμένη παροχή ισχύος και μετά από λίγο αναγκαστική στάση σε μία έξοδο ασφαλείας της πίστας. Είχε την ελπίδα πως σβήνοντας τον κινητήρα ίσως γινόταν ένα resert.

Όμως το 3-κύλινδρο μοτέρ δεν μπόρεσε να έρθει ξανά στη ζωή. Οπότε η επόμενη κίνηση ήταν να μεταφερθεί με γερανό εκτός πίστας. Κοστίζει ο γερανός στο Νίρμπουργκρινγκ, γνωστό αυτό

Μετά από ένα σύντομο έλεγχο του αυτοκινήτου και ένα από τα τρία μπουζί να εμφανίζει ποσότητα λαδιού, διαπιστώθηκε πως ο ένας από τους τρεις κυλίνδρους είχε υποστεί ζημιά.

Ο οδηγός-εκπαιδευτής δεν θεωρεί, ωστόσο, πως ήταν μία βλάβη για την οποία θα πρέπει να απευθυνθεί στην Toyota Γερμανίας με τη λογική ότι η βλάβη προκέκυψε στα πλαίσια εγγύησης.

Ο ίδιος εξηγεί αναλυτικά την πραγματική του ιστορία στο βίντεο. Και μαζί υπενθυμίζουμε στον εαυτό μας γιατί ακόμα και η ECU δεν είναι δεδομένο πως θα σε προστατεύσει από ένα λάθος κατέβασμα σε υψηλες rpm


Ford Focus RS vs Type R

Photo: Robert Mitchell

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει