Saab. No Saaaaaaaaaab

Post date:

Author:

Category:

 
Στην ειδική διαδρομή ”Ζέλι” μ’ ένα διαφορετικό, μη βαρετό Saab. Δηλαδή, χωρίς πολλά άλφα.

Δεν βάζεις εύκολα ένα πολιτικό Saab να ανεβοκατεβαίνει Ακροπολική διαδρομή. Πριν οι Σουηδοί μας αφήσουν χρόνους, καλό είναι να θυμόμαστε πως δεν ήταν όλα ισοπεδωμένα κατά τη διάρκεια της μοναρχίας της General Motors.

 

”Μπορείτε να κατεβείτε την ειδική, προσοχή στο κατηφορικό κομμάτι και μετά να την κάνετε ανάποδα”, ήταν τα λόγια του Αντώνη Στιβαχτάρη που είχε οργανώσει άψογα σε συνεργασία με την τότε εισαγωγική την παρουσίαση του Saab 9-3 XWD.
 
Ήταν ένα αυτοκίνητο που ήθελαν, διάολε, κάποιοι μηχανικοί στο τιμημένο Trollhättan να μην κουβαλάει τη στάμπα του Vectra.
 
Το ονόμασαν XWD και η ιδέα ήταν να παντρέψουν τον εγκάρσια τοποθετημένα τετρακύλινδρο των δύο λίτρων με σοφιστικέ τετρακίνηση που θα το έκανε να ξεχωρίζει απ’ τα αμερικανικά ράφια.
Πήραν, λοιπόν, τον γνωστό συμπλέκτη τύπου Haldex και, όπως μας είχε πει τότε ο ευγενέστατος και boss της εταιρείας, κ. Βασιλάκης (ξέρετε, του γνωστού ομίλου με Aegean, Saab, Hertz κλπ), φρόντισαν να τοποθετήσουν την μόλις παρουσιασθείσα τότε 4η γενιά του σ’ αυτό το διαφορετικό Saab.
 
Τι διαφορετικό είχε;
Το ότι δεν ήταν ένα απλώς νέο λανσάρισμα του πολύδισκου συμπλέκτη αλλά μια ψαγμένη τοποθέτηση: πρακτικά το αυτοκίνητο δούλευε αποκλειστικά ως τετρακίνητο (εκτός από ελάχιστο χρόνο στην εκκίνηση) σε συνδυασμό μάλιστα με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ στον πίσω άξονα που μοίραζε ανά τροχό για καλύτερη πρόσφυση.
- Διαφήμιση-

 

 

[Πόσο fun μπορείς να έχεις αν δεν λυπάσαι μια πολιτική έκδοση σε Ακροπολικό περιβάλλον; Το 9-3 XWD με την ψαγμένη τετρακίνηση και τους 210 ίππους ήταν σε κέφια και έδινε τη δική του απάντηση.]

 

Να ‘μαστε λοιπόν στην άδεια, πανέμορφη και ταχύτατη ”Ελάτια-Ζέλι”. Με ένα τετράπορτο. Με νορμάλ λάστιχα.
Και με το χαρακτηριστικά ελαφρύ τιμόνι της εταιρείας, ”πατριδογνωσία” του τουριστικού της χαρακτήρα.
Θυμάμαι το θόρυβο απ’ τις πέτρες κάτω απ΄ το πολιτικό αμάξωμα, την αντίφαση ανάμεσα στα δέρματα, το ξύλο (λέμε τώρα…) τριανταφυλλιάς και τις πατημένες Ακροπολικές καμπές.
 
Η τετρακίνηση και ο χαμηλός συντελεστής τριβής επέτρεπαν να το τοποθετήσεις μερικά μέτρα πριν τη στροφή και να το κρατήσεις, έστω για μερικά δευτερόλεπτα, ”γυρισμένο”. Ήταν μια σκηνή που σπάνια έβλεπες όταν οδηγούσες δυνατά Saab, που σε γενικες γραμμές ήταν ρυθμισμένα για προοδευτική υποστροφή.
 
Χώμα, με μια ασυνήθιστη για την κατηγορία ”τετρακούνα” που δεν χρειαζόταν σπινάρισμα εμπρός για να ”μοιράσει” πίσω, σε μια διαφορετική παρουσίαση.
 
R.I.P.

 

Photo: 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει