''Scuderia'' σημαίνει ιπποφορβείο. Η ιστορία του

Το πιο γνωστό αλογάκι στον κόσμο. Με σηκωμένα τα δυο μπροστινά του πόδια, σε κίτρινο φόντο, πάνω σε ασπίδα, με τα αρχικά S F. Δεν υπάρχει άνθρωπος στον πλανήτη που να μην το ξέρει. Εκτός ίσως από κάποιους ιθαγενείς στον Αμαζόνιο – που κι αυτό παίζεται...

Κι όμως πολύ λίγοι ξέρουν την ιστορία του. Ας τα πάρουμε λοιπόν, όπως πάντα, από την αρχή. Λίγο πριν τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ένας πλούσιος Ιταλός νεαρός, ονόματι Francesco Baracca (Φραγκίσκος Παράγκας), είχε μόλις τελειώσει τις σπουδές του στην Στρατιωτική Ακαδημία της Modena και ψαχνόταν… κάνοντας ιππασία στην Piemonte Reale Cavalleria. Ώσπου ήρθε το χαρτί να παρουσιαστεί στον στρατό.

Επειδή ήταν πλούσιος και ωραίος δεν του καθόταν καλά να γίνει πεζικάριος. Έτσι, πήγε να μάθει να πετάει αεροπλάνα στην Reims και κατατάχτηκε εθελοντικά στην, σε βρεφικό στάδιο τότε, αεροπορία του στρατού, τη Battaglione Aviatori. Όταν λοιπόν άναψε για τα καλά ο πόλεμος και η Ιταλία επιτέλους διάλεξε μεριά να πολεμήσει, ο Francesco έπεσε με τα μούτρα στη δουλειά και έγινε ο πιο επιτυχημένος πιλότος της ιταλικής αεροπορίας, με 34 καταρρίψεις.

- Διαφήμιση-

Κάπου εκεί λοιπόν, και λόγω της προηγούμενης ενασχόλησής του με τα άλογα, ζωγράφισε για γούρι στο πλάι του αεροπλάνου του ένα κόκκινο άλογο, σηκωμένο στα δυο πόδια, μέσα σε άσπρο φόντο, σαν σε σύννεφο. Μια μέρα, το 1918, καταξιωμένος πλέον και με δεκάδες μετάλλια στο πέτο του, δεν επέστρεψε από μια αποστολή… Οι συνθήκες του θανάτου του είναι αμφιλεγόμενες, αλλά το μόνο σίγουρο ήταν ότι σκοτώθηκε. Είχε όμως πια γίνει θρύλος στην Ιταλία.

Χρόνια μετά, το 1923, η μητέρα του Baracca, Contessa Paolina, αφού είχε δει τον Enzo Ferrari να κερδίζει σ’ έναν αγώνα με την Alfa Romeo της ομάδας του, Scuderia Ferrari, τον πλησίασε και του προσέφερε το έμβλημα του γιου της για να βάζει πάνω στα αυτοκίνητα, για γούρι.

Εκείνος, ακολουθώντας την παράδοση της squadriglia (του σμήνους) του Baracca, όπου μετά τον θάνατο του είχαν όλοι πια υιοθετήσει το αλογάκι, αλλά βαμμένο μαύρο σε ένδειξη πένθους για τον χαμένο ήρωα τους, το δέχτηκε με εκτίμηση και το έβαλε στα αυτοκίνητα της ομάδας του, μέσα σε φόντο όμως κίτρινο, που είναι το χρώμα της Modena, απ’ όπου καταγόταν. Πρόσθεσε δε και τα αρχικά της ομάδας του – S F.

Έτσι, το ατίθασο αυτό αλογάκι, με μικρές διαφορές, κοσμούσε το πλάι των Alfa Romeo του Ferrari προπολεμικά, αλλά και των αυτοκινήτων που η Scuderia άρχισε πια μεταπολεμικά να φτιάχνει στο δικό της εργοστάσιο. Και για να εμβαθύνουμε ακόμα περισσότερο στην λεπτομέρεια, “scuderia” σημαίνει ιπποφορβείο.

Όμως, επειδή με λένε Tweety και έχω μια –πώς να το κρύψωμεν άλλωστε;– αγάπη προς μια γερμανική μάρκα με έδρα την Στουτγάρδη, να σας πω κλείνοντας ότι και το “Stuttgart” σημαίνει ιπποφορβείο, στα αρχαία Γερμανικά. Και γι αυτό η εν λόγω γερμανική μάρκα έχει κι αυτή για έμβλημά της ένα ακόμα μαύρο, ατίθασο αλογάκι, σε κίτρινο φόντο (το έμβλημα της πόλης) μαζί με κάτι… κέρατα του εμβλήματος της πολιτείας Württemberg.

Αλλά δεν μου βγαίνει να κλείσω πριν, ως Ducatista, σας πω ότι και η Ducati παλιά είχε το αλογάκι για σήμα, λόγω της γενέτειρας του Fabio Taglioni (αρχισχεδιαστή και αρχιμηχανικού της Ducati) και του πατέρα του, που ήταν και αυτός πιλότος της Ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας στον Μεγάλο Πόλεμο. Αυτά. Σας κούρασα με τα άλογα. Πάμε τώρα για μια γκαζιά να ξεθολώσουμε…

Υ.Γ. Δείτε το ενδιαφέρον video για την ιστορία της Ferrari.

Photos: Google

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Το Mazda MX-30 έρχεται Ελλάδα. Οι τιμές και το τελευταίο οχυρό

Η Mazda δεν μπήκε νωρίς στην ηλεκτροκίνηση. Ίσως και να άργησε. Πρόκειται για μια εταιρεία που επενδύει ακόμα στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, στη Mazda πράττουν ορθώς. Δεν ξέρω πώς θα τους βγει εμπορικά αλλά τουλάχιστον ως εταιρική φιλοσοφία, οι άνθρωποι δεν τα ξεπουλάνε όλα στο βωμό του trend

Πόσο καλό μπορεί να είναι το νέο VW Golf GTi;

Ως πιο άμεσο ανταγωνιστή του νέου Golf GTI θα έβλεπα λιγότερο τα πιο εστιασμένα hot hatch και περισσότερο μία νέα «ποσότητα» στην κατηγορία, τη BMW 128ti. Για πρώτη φορά προσθιοκίνητη, επίσης με δίλιτρο τούρμπο, ελαφρώς ισχυρότερη αλλά και κατά τι βαρύτερη, στα 1,520 kg σε σχέση με τα 1,425 του Golf

Το Nissan Z Proto και ο σοφός Katayama

Ένα σπορ πισωκίνητο που περιμέναμε χρόνια. Ο αντικαταστάτης του 370Z, το νέο Nissan Z Proto είναι η σκυτάλη στην κληρονομιά ενός ανθρώπου που είχε δει το μέλλον

Ποιο είναι το καλύτερο FWD hot hatch όλων των εποχών;

Ιστορικά, οι Γάλλοι παραμένουν σταθερά στις κορυφαίες εκδόσεις των hot hatch, η Opel δείχνει ότι το προσπαθεί συνειδητά (αν και δεν έχει ακόμα την ωριμότητα στο σασί με τους πρώτους), η Ford παραδοσιακά ξέρει να φτιάχνει εξαιρετικά δείγματα. United colors of hot hatches

Ιερό τοτέμ. Επίσκεψη στα άδυτα της Autodelta

Για πρώτη φορά ένας alfista μοιράζεται ό,τι έζησε και φωτογράφισε το καλοκαίρι του 1972 πίσω απ΄ τους τοίχους του αγωνιστικού τμήματος της Alfa Romeo, της θρυλικής Autodelta

Το «Φρανκενστάιν» GR Yaris των 1,000 ίππων του Daigo Saito

Ένας κανονικός άνθρωπος θα ήταν πολύ ευχαριστημένος με το GR Yaris. Σωστά. Μόνο που Daigo Saito δεν είναι κανονικός. Είναι ο εξωγήινος του drifting και μόλις ξήλωσε ό,τι υπήρχε μέσα στο νέο hot hatch

Γιατί θέλω να σκίσει η Maserati MC20

Φαντάζομαι τη Maserati MC20 ως άξια διάδοχο της παράδοσής της. Μαζί με το αυτονόητο: να επιβιώσει οικονομικά, να βγει το στρατηγικό πλάνο για 13 νέα μοντέλα, να διαχωριστεί από την Alfa για να ξεμπερδεύουμε με το cross engineering και να αποκτήσει την αυτοδυναμία που απαιτεί το όνομά της

Βούτυρο, ψωμί και Cayman στην Αμερική

Τι σχέση έχει το πρωινό με μία 718 Cayman GTS στο Porsche Experience Center της Ατλάντα; Ένας αναγνώστης, Έλλην του εξωτερικού, έχει το στόρι

Τέλος ο ντίζελ από το Kodiaq vRS. Θα αλλάξει χαρακτήρα;

Οι ντιρεκτίβες καθορίζουν, πλέον, όλο το τζογάρισμα των αυτοκινητοβιομηχανιών. Και το Kodiaq vRS είναι το νέο πείραμα για την πορεία των πραγμάτων που έρχονται

Τα υπέροχα αυτοκίνητα που παρήλασαν στο φετινό Concours of Elegance (βίντεο)

Η εκδήλωση ήταν το πρώτο διεθνούς χαρακτήρα Concours of Elegance που έλαβε χώρα μετά την εξάπλωση του κορωνοϊού και τα κατά τόπους lockdown, από το Μάρτιο και εντεύθεν