''Scuderia'' σημαίνει ιπποφορβείο. Η ιστορία του

Το πιο γνωστό αλογάκι στον κόσμο. Με σηκωμένα τα δυο μπροστινά του πόδια, σε κίτρινο φόντο, πάνω σε ασπίδα, με τα αρχικά S F. Δεν υπάρχει άνθρωπος στον πλανήτη που να μην το ξέρει. Εκτός ίσως από κάποιους ιθαγενείς στον Αμαζόνιο – που κι αυτό παίζεται...

Κι όμως πολύ λίγοι ξέρουν την ιστορία του. Ας τα πάρουμε λοιπόν, όπως πάντα, από την αρχή. Λίγο πριν τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ένας πλούσιος Ιταλός νεαρός, ονόματι Francesco Baracca (Φραγκίσκος Παράγκας), είχε μόλις τελειώσει τις σπουδές του στην Στρατιωτική Ακαδημία της Modena και ψαχνόταν… κάνοντας ιππασία στην Piemonte Reale Cavalleria. Ώσπου ήρθε το χαρτί να παρουσιαστεί στον στρατό.

Επειδή ήταν πλούσιος και ωραίος δεν του καθόταν καλά να γίνει πεζικάριος. Έτσι, πήγε να μάθει να πετάει αεροπλάνα στην Reims και κατατάχτηκε εθελοντικά στην, σε βρεφικό στάδιο τότε, αεροπορία του στρατού, τη Battaglione Aviatori. Όταν λοιπόν άναψε για τα καλά ο πόλεμος και η Ιταλία επιτέλους διάλεξε μεριά να πολεμήσει, ο Francesco έπεσε με τα μούτρα στη δουλειά και έγινε ο πιο επιτυχημένος πιλότος της ιταλικής αεροπορίας, με 34 καταρρίψεις.

Κάπου εκεί λοιπόν, και λόγω της προηγούμενης ενασχόλησής του με τα άλογα, ζωγράφισε για γούρι στο πλάι του αεροπλάνου του ένα κόκκινο άλογο, σηκωμένο στα δυο πόδια, μέσα σε άσπρο φόντο, σαν σε σύννεφο. Μια μέρα, το 1918, καταξιωμένος πλέον και με δεκάδες μετάλλια στο πέτο του, δεν επέστρεψε από μια αποστολή… Οι συνθήκες του θανάτου του είναι αμφιλεγόμενες, αλλά το μόνο σίγουρο ήταν ότι σκοτώθηκε. Είχε όμως πια γίνει θρύλος στην Ιταλία.

Χρόνια μετά, το 1923, η μητέρα του Baracca, Contessa Paolina, αφού είχε δει τον Enzo Ferrari να κερδίζει σ’ έναν αγώνα με την Alfa Romeo της ομάδας του, Scuderia Ferrari, τον πλησίασε και του προσέφερε το έμβλημα του γιου της για να βάζει πάνω στα αυτοκίνητα, για γούρι.

Εκείνος, ακολουθώντας την παράδοση της squadriglia (του σμήνους) του Baracca, όπου μετά τον θάνατο του είχαν όλοι πια υιοθετήσει το αλογάκι, αλλά βαμμένο μαύρο σε ένδειξη πένθους για τον χαμένο ήρωα τους, το δέχτηκε με εκτίμηση και το έβαλε στα αυτοκίνητα της ομάδας του, μέσα σε φόντο όμως κίτρινο, που είναι το χρώμα της Modena, απ’ όπου καταγόταν. Πρόσθεσε δε και τα αρχικά της ομάδας του – S F.

Έτσι, το ατίθασο αυτό αλογάκι, με μικρές διαφορές, κοσμούσε το πλάι των Alfa Romeo του Ferrari προπολεμικά, αλλά και των αυτοκινήτων που η Scuderia άρχισε πια μεταπολεμικά να φτιάχνει στο δικό της εργοστάσιο. Και για να εμβαθύνουμε ακόμα περισσότερο στην λεπτομέρεια, “scuderia” σημαίνει ιπποφορβείο.

Όμως, επειδή με λένε Tweety και έχω μια –πώς να το κρύψωμεν άλλωστε;– αγάπη προς μια γερμανική μάρκα με έδρα την Στουτγάρδη, να σας πω κλείνοντας ότι και το “Stuttgart” σημαίνει ιπποφορβείο, στα αρχαία Γερμανικά. Και γι αυτό η εν λόγω γερμανική μάρκα έχει κι αυτή για έμβλημά της ένα ακόμα μαύρο, ατίθασο αλογάκι, σε κίτρινο φόντο (το έμβλημα της πόλης) μαζί με κάτι… κέρατα του εμβλήματος της πολιτείας Württemberg.

Αλλά δεν μου βγαίνει να κλείσω πριν, ως Ducatista, σας πω ότι και η Ducati παλιά είχε το αλογάκι για σήμα, λόγω της γενέτειρας του Fabio Taglioni (αρχισχεδιαστή και αρχιμηχανικού της Ducati) και του πατέρα του, που ήταν και αυτός πιλότος της Ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας στον Μεγάλο Πόλεμο. Αυτά. Σας κούρασα με τα άλογα. Πάμε τώρα για μια γκαζιά να ξεθολώσουμε…

Υ.Γ. Δείτε το ενδιαφέρον video για την ιστορία της Ferrari.

Photos: Google

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Ford Ranger Raptor. Bad ass με καρότσα

«Η εμπειρία με το Ford Ranger Raptor ήταν ικανή να σε κάνει να βλέπεις ένα pick-up ως κύριο αυτοκίνητο. Αδρεναλίνη με καρότσα. Δεν σου τυχαίνει και κάθε μέρα»

Citroën C5 Aircross. Το Citroën της δεκαετίας πάει «σφαίρα»

«Το Citroën C5 Aircross SUV μάλλον δικαιολογημένα μόλις έκανε επίδοση-ρεκόρ για τη μάρκα. Τολμηρό, άνετο, τόσο ποιοτικό όσο ποτέ και με χαρακήρα τυπικά Citroën»

Ο θεϊκός γύρος του Patrick Depailler. Σκίζουμε διπλώματα (video)

Βλέπεις το video και μετά αναθεωρείς για το πόσο καλά ξέρεις να οδηγείς

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Σόρι, αλλά το Mazda RX-7 με Wankel είναι όνειρο απατηλό

Ζούμε στην εποχή της κατά συρροή υπερβολής των memes (όρος που προέρχεται από την πράξη τού μιμείται) στο σύγχρονο διαδίκτυο. Πιάνει τη μία είδηση ο ένας και την τεντώνει τέρμα ο επόμενος

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...