''Scuderia'' σημαίνει ιπποφορβείο. Η ιστορία του

Το πιο γνωστό αλογάκι στον κόσμο. Με σηκωμένα τα δυο μπροστινά του πόδια, σε κίτρινο φόντο, πάνω σε ασπίδα, με τα αρχικά S F. Δεν υπάρχει άνθρωπος στον πλανήτη που να μην το ξέρει. Εκτός ίσως από κάποιους ιθαγενείς στον Αμαζόνιο – που κι αυτό παίζεται...

Κι όμως πολύ λίγοι ξέρουν την ιστορία του. Ας τα πάρουμε λοιπόν, όπως πάντα, από την αρχή. Λίγο πριν τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ένας πλούσιος Ιταλός νεαρός, ονόματι Francesco Baracca (Φραγκίσκος Παράγκας), είχε μόλις τελειώσει τις σπουδές του στην Στρατιωτική Ακαδημία της Modena και ψαχνόταν… κάνοντας ιππασία στην Piemonte Reale Cavalleria. Ώσπου ήρθε το χαρτί να παρουσιαστεί στον στρατό.

Επειδή ήταν πλούσιος και ωραίος δεν του καθόταν καλά να γίνει πεζικάριος. Έτσι, πήγε να μάθει να πετάει αεροπλάνα στην Reims και κατατάχτηκε εθελοντικά στην, σε βρεφικό στάδιο τότε, αεροπορία του στρατού, τη Battaglione Aviatori. Όταν λοιπόν άναψε για τα καλά ο πόλεμος και η Ιταλία επιτέλους διάλεξε μεριά να πολεμήσει, ο Francesco έπεσε με τα μούτρα στη δουλειά και έγινε ο πιο επιτυχημένος πιλότος της ιταλικής αεροπορίας, με 34 καταρρίψεις.

- Διαφήμιση-

Κάπου εκεί λοιπόν, και λόγω της προηγούμενης ενασχόλησής του με τα άλογα, ζωγράφισε για γούρι στο πλάι του αεροπλάνου του ένα κόκκινο άλογο, σηκωμένο στα δυο πόδια, μέσα σε άσπρο φόντο, σαν σε σύννεφο. Μια μέρα, το 1918, καταξιωμένος πλέον και με δεκάδες μετάλλια στο πέτο του, δεν επέστρεψε από μια αποστολή… Οι συνθήκες του θανάτου του είναι αμφιλεγόμενες, αλλά το μόνο σίγουρο ήταν ότι σκοτώθηκε. Είχε όμως πια γίνει θρύλος στην Ιταλία.

Χρόνια μετά, το 1923, η μητέρα του Baracca, Contessa Paolina, αφού είχε δει τον Enzo Ferrari να κερδίζει σ’ έναν αγώνα με την Alfa Romeo της ομάδας του, Scuderia Ferrari, τον πλησίασε και του προσέφερε το έμβλημα του γιου της για να βάζει πάνω στα αυτοκίνητα, για γούρι.

Εκείνος, ακολουθώντας την παράδοση της squadriglia (του σμήνους) του Baracca, όπου μετά τον θάνατο του είχαν όλοι πια υιοθετήσει το αλογάκι, αλλά βαμμένο μαύρο σε ένδειξη πένθους για τον χαμένο ήρωα τους, το δέχτηκε με εκτίμηση και το έβαλε στα αυτοκίνητα της ομάδας του, μέσα σε φόντο όμως κίτρινο, που είναι το χρώμα της Modena, απ’ όπου καταγόταν. Πρόσθεσε δε και τα αρχικά της ομάδας του – S F.

Έτσι, το ατίθασο αυτό αλογάκι, με μικρές διαφορές, κοσμούσε το πλάι των Alfa Romeo του Ferrari προπολεμικά, αλλά και των αυτοκινήτων που η Scuderia άρχισε πια μεταπολεμικά να φτιάχνει στο δικό της εργοστάσιο. Και για να εμβαθύνουμε ακόμα περισσότερο στην λεπτομέρεια, “scuderia” σημαίνει ιπποφορβείο.

Όμως, επειδή με λένε Tweety και έχω μια –πώς να το κρύψωμεν άλλωστε;– αγάπη προς μια γερμανική μάρκα με έδρα την Στουτγάρδη, να σας πω κλείνοντας ότι και το “Stuttgart” σημαίνει ιπποφορβείο, στα αρχαία Γερμανικά. Και γι αυτό η εν λόγω γερμανική μάρκα έχει κι αυτή για έμβλημά της ένα ακόμα μαύρο, ατίθασο αλογάκι, σε κίτρινο φόντο (το έμβλημα της πόλης) μαζί με κάτι… κέρατα του εμβλήματος της πολιτείας Württemberg.

Αλλά δεν μου βγαίνει να κλείσω πριν, ως Ducatista, σας πω ότι και η Ducati παλιά είχε το αλογάκι για σήμα, λόγω της γενέτειρας του Fabio Taglioni (αρχισχεδιαστή και αρχιμηχανικού της Ducati) και του πατέρα του, που ήταν και αυτός πιλότος της Ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας στον Μεγάλο Πόλεμο. Αυτά. Σας κούρασα με τα άλογα. Πάμε τώρα για μια γκαζιά να ξεθολώσουμε…

Υ.Γ. Δείτε το ενδιαφέρον video για την ιστορία της Ferrari.

Photos: Google

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Οδηγούμε τη θηριώδη Mercedes-AMG GLE 53 στην Ελλάδα

Δύσκολα να αγνοήσεις την εντυπωσιακή AMG GLE 53 και το συνδυασμό επιδόσεων, πρακτικότητας και κύρους που διαθέτει. Οδηγούμε επί ελληνικού εδάφους το ένα και μοναδικό «κομμάτι» που κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους

Άραξε. Το μηχάνημα θέλει το χρόνο του

Αντιπαθώ την τελειότητα. Είναι καταναγκασμός, ανικανοποίητη μαλακία και κάνει τους ανθρώπους να νιώθουν ανεπαρκείς. Όπως είχε πει ο Σαλβαντόρ Νταλί, «Μη φοβάστε την τελειότητα. Ποτέ δεν θα την αγγίξετε»

Πώς είναι να οδηγείς μία Alfa Romeo 35 ετών;

Η 75, όπως γενικότερα οι Alfa της εποχής, δεν ήταν εύκολα αυτοκίνητα. Συχνά απαιτούσαν να τις πιάσεις απ´το σβέρκο, να μη τις φοβηθείς και να τις δαμάσεις. Συχνά με λίγο ακόμα περισσότερο γκάζι. Πάντως όχι με δισταγμό. Και ήταν τότε που τους συγχωρούσες ό,τι και σε μια ωραία κυρία τού χθες: τα καπρίτσια της

Πού πας με άδετο το παιδί; Το έγκλημα της διπλανής πόρτας

Όσο συνεχίζουν να υπάρχουν πιτσιρίκια που δεν φορούν ζώνη ασφαλείας μέσα σε ένα κινούμενο θηρίο που λέγεται αυτοκίνητο, το εν δυνάμει έγκλημα θα κυκλοφορεί ανάμεσά μας

Αυτή είναι η ιερή στιγμή που το T.50 έρχεται σε ζωή (βίντεο)

Το εκπληκτικό δημιούργημα του ευφυούς Gordon Murray, το T.50, το γνωρίσαμε πρόσφατα. Και τώρα ήρθε η ώρα να ηχήσει για πρώτη φορά ο V12 των 663 ίππων στο «μουλάρι» της εταιρείας

Μόνο τούρμπο εδώ χωράνε. Η μοναδική συνάντηση

Αφετηρία το Κόμο και προορισμός το Τορίνο για μια ευγενή παρέα υπέροχων αποκλειστικά τούρμπο αυτοκινήτων. Το φωτογραφικό στόρι

Παρθενικό CUPRA Formentor 310 ίππων. Η τιμή και τι αξίζει να ξέρεις

Το CUPRA Formentor είναι το πρώτο μοντέλο που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε αποκλειστικά από τη νέα μάρκα. Και η εταιρεία λέει πως συνδυάζει ιδανικά το στιλ με τις επιδόσεις

Όταν δεν οδηγούν τα λεφτά: Ο Βωβός και πώς ήταν να ‘σαι πραγματικά γρήγορος

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ανοησία από το να πιστεύει κάποιος ότι η οικονομική άνεση και ο ζαμανφουτισμός απέναντι στο μηχάνημα και τα κόστη σε κάνουν πιο γρήγορο οδηγό στους αγώνες. Ναι, ο Βωβός, ο Βαρδινογιάννης και άλλοι πολλοί είχαν φράγκα. Πολλά φράγκα. Μόνο που από εκεί και πέρα, όταν είσαι στην εκκίνηση με την ταυτότητα στο στόμα, ξεκινούν οι αδένες (sic)

Τι λέει ο κόσμος για τη BMW Σειρά 2 Gran Coupe;

Η BMW αλλάζει. Τουλάχιστον σχεδιαστικά. Μάλλον και πέραν αυτού. Και φαίνεται πως απευθύνεται σε μία παγκοσμιοποιημένη αγορά με όσο γίνεται περισσότερα niche μοντέλα που δεν την απασχολεί και τόσο το αν θα αρέσουν στους παραδοσιακούς αγοραστές της