Τι κάνει μια παρέα σχεδιαστών αυτοκινήτου όταν αφεθεί ελεύθερη με τα παιχνίδια του σε αλπικό περιβάλλον; Κάτι σαν stairway to heaven
Petrolheads παντού. Αυτή τη φορά μαζεμένοι σε κορυφές των Άλπεων
Ο χειμώνας έρχεται σιγά-σιγά βαρύς στην κεντρική Ευρώπη, οι δρόμοι σύντομα θα γεμίσουν αλάτια και τα weekend toy cars θα μπουν σε χειμερία νάρκη στα εκάστοτε γκαράζ για να βγουν πάλι στο φώς προς το Μάρτιο
Αυτό αποτελεί μια ευκαιρία να αναμοχλεύσουμε τα γεγονότα της οδηγικής σεζόν που πέρασε, παρέα με φίλους που μοιράζονται το ίδιο πάθος για οδήγηση και μακρινές βόλτες.
Μια τέτοια ήταν η τριήμερη καλοκαιρινή βόλτα απ’ το Βέλγιο στην Ιταλία και Ελβετία.
Το roadtrip ξεκίνησε Πέμπτη βράδυ μετά το γραφείο
Ραντεβού στις οκτώ το βράδυ, για μια διαδρομή 900 χιλιομέτρων μέχρι το ξενοδοχείο στο Livigno της Ιταλίας.
Φτάσαμε στις τέσσερις το πρωί (μετά από ένα διασκεδαστικό πεντάωρο και σχεδόν flat-out κομμάτι στην autobahn παίζοντας με τα 911 και τα Μ3 που είχαν «αϋπνίες») και μας έμεναν τέσσερις ώρες ξεκούρασης μέχρι την πρωινή συγκέντρωση για το σχετικό briefing των διαδρομών του τριημέρου που είχαμε οργανώσει.
Πρωί Παρασκευής συναντούμε την παρέα μας. Δεκαπέντε άτομα, ηλικίας 28-40 ετών, από διαφορετικές εθνικότητες. Άγγλοι, Ισπανοί, Γάλλοι, Γερμανοί και, βέβαια, Έλληνες που μένουν και εργάζονται στη Γερμανία. Οι περισσότεροι εξ αυτών ως σχεδιαστές στις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες
Σύντομα, βρισκόμαστε όλοι στο υπόγειο, θερμαινόμενο γκαράζ του ξενοδοχείου να ανταλλάξουμε σχόλια για την ιστορία του κάθε αυτοκινήτου που μας συνοδεύει και τα σχετικά τεχνικά χαρακτηριστικά.
Οι διαδρομές που αξίζει να πας
Οι κάμερες βγαίνουν απ’ τα κουτιά και παίρνουν θέση για υπερωρίες καθώς το πρόγραμμα ήταν γεμάτο υπέροχα περάσματα:
Ημέρα 1η: Reschenpass, Umbrail pass, Stelvio pass
Ημέρα 2η: Bernina pass, Passo della Foppa, Gavia pass
Ημέρα 3η: Ofenpass, Reschenpass, επιστροφή στο Βέλγιο.
Οι διαδρομές είναι εκπληκτικές και το αλπικό τοπίο μαγευτικό.
Είναι η περίοδος που τα περάσματα ανοίγουν για το κοινό, αν και σε μερικά σημεία ο δρόμος είναι ακόμα καλυμμένος με πάγο και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και εγκράτεια. Είναι απαραίτητο να είσαι συγκεντρωμένος ώστε να μην παρασυρθείς απ’ το γρήγορο ρυθμό.
Για τρεις ημέρες οι πλαγιές γέμισαν με ήχους απ’ τα μοτέρ των Aston Martin V8 Vantage, Porsche 911 SC, Porsche 928, BMW M3 E30, Impreza WRX STi TypeR, S2000, Audi TTS, BMW Z3/Z4 Coupe, Mazda MX-5, Alfa Romeo 1300 GT, Alfa Romeo GTV V6, Peugeot 205 GTi, Mini Cooper S JCW GP1, GT86
Οι πέντε-έξι ώρες συνεχούς οδήγησης κουράζουν και, μοιραία, τα βράδια μας βρίσκουν μαζεμένους στο μπαρ του ξενοδοχείου.
Εκεί όλοι μαζί ανταλάσσουμε εντυπώσεις απ’ την εμπειρία, χαζεύουμε πλάνα από τις GoPro και απολαμβάνουμε καλό ιταλικό κρασί.
Ραντεβού την επόμενη χρονιά.
* O κ. Βασίλης Κόπελας εργάζεται ως Senior Product Planner στην Toyota Motor Europe NV/SA
Photo: Βασίλης Κόπελας / 4Drivers.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.