Stelvio Pass, ή αλλιώς, ο SS 38, στις ιταλικές Άλπεις, εκεί, στα Ελβετικά σύνορα. Το ιερό δισκoπότηρο της ”φουρκέτας”
Το Stelvio Pass ή Passo Dello Stelvio, όπως το λένε οι ντόπιοι στα ιταλοελβετικά σύνορα. Πρόκειται για μια επική διαδρομή. Εξήντα συνολικά φουρκέτες που όποιο περιοδικό αυτοκινήτου τις φωτογράφησε από ψηλά, τις έβαλε μετά κορνίζα στον τοίχο.
Σε υψόμετρο 2.757 μέτρων. Που σημαίνει πως αν δεν θες να πας για χιονοπόλεμο δεν πας χειμώνα. Πήγαινε καλοκαιράκι ή αρχές φθινοπώρου γιατί από Νοέμβριο και μετά ο δρόμος συνήθως είναι κλειστός.
Εδώ είναι μια από τις πιο εμβληματικές αναβάσεις στον πλανήτη. Με τοιχάκι στις άκρες του στενού δρόμου (που σημαίνει ότι πρέπει να έχεις καλή αίσθηση του χώρου για να μη κάνεις το αγαπημένο σου αυτοκίνητο σαγρέ), διπλή κυκλοφορία και απρόσμενους επισκέπτες
Θα δεις αφοσιωμένους ποδηλάτες να κατεβαίνουν την κατηφόρα με “όσα”, πεζοπόρους με μεγάλα πνευμόνια να ανεβαίνουν την ανηφόρα και πίσω σου κάποιον διαβασμένο οδηγό της περιοχής να σου γεμίζει το μεσαίο καθρέφτη.
Με δυο κουβέντες, ΘΕΛΕΙ ΠΡΟΣΟΧΗ. Καλύτερα να πας νωρίς το πρωί και αν έχεις το γνώθι σαυτόν, το Stelvio Pass θα σε ανταμείψει με αυτή τη μεγάλη ανατριχίλα της οδηγικής προσήλωσης αλλά και της συγκλονιστικής θέας. Be there
Πώς θα πας – Ο πιο εύκολος τρόπος από Ελλάδα είναι να πετάξεις Ιταλία και να συνεχίσεις με κατεύθυνση το Bolsano. Ή αν δεν έχεις δει την Αυστρία πετάς για Innsbruck, νοικιάζεις το αυτοκίνητο που θέλεις και μετά να κατηφορίσεις στον Ε45. Αν δεν βαριέσαι να περάσεις την Αδριατική, φορτώνεις το αυτοκίνητο στην Πάτρα και κατευθύνεσαι προς τα ελβετικά σύνορα και συγκεκριμένα την Valtelina με το Meran.
Το ιδανικό αυτοκίνητο – Χρειάζεσαι ένα αυτοκίνητο ικανής ιπποδύναμης (βλ. +/-300 άλογα), σχετικά μανιτζέβελο σε διαστάσεις, ιδανικά πισωκίνητο και χειροκίνητο για να μπορείς να το γυρνάς ‘’από πριν’’. Μια Porsche Cayman, ας πούμε. Ένα Nissan 370Z. Ή ένα Westfiled για να νιώσεις ένα με τη φύση. Και θυμήσου: τα νοικιασμένα αυτοκίνητα πηγαίνουν πιο γρήγορα…
Μείνε εδώ – Hotel Balta Clementi Via Milano 46, 2032, Bormio. Είναι φτηνό, καθαρό, μια χαρά.
Ολίγη ιστορία – Κατασκευάστηκε το 1820 από την Αυστριακή αυτοκρατορία για να συνδέσει την επαρχία της Λομβαρδίας με την υπόλοιπη Αυστρία από τον μηχανικό Carlo Donegani. Μεγάλη η χάρη του.
Wikipedia – Το 2008 η Motto Guzzi λάνσαρε ένα μοντέλο ονόματι ‘’Stelvio’’ προς τιμήν της διάσημης διαδρομής. Tο ίδιο έκανε και η Alfa Romeo με το ομώνυμο SUV της.
Άκουσέ την – Με το ‘’Stairway to Heaven’’ των Led Zeppelin. Αφού είσαι στον ουρανό, γιατί να μη το διασκεδάσεις;
Video, παρακαλούμε
Photo: 1addicts.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.