Stelvio: το πέρασμα που έγινε νονός της Alfa Romeo

Ο δρόμος για τον οδηγικό παράδεισο περνά από εδώ. Στο Stelvio Pass

Στα βόρεια της Ιταλίας, στο δεύτερο πιο ψηλό πέρασμα των Άλπεων, υπάρχει το στριφτερό ασφάλτινο διαμάντι. Ανάμεσα στο νότιο Τιρόλο και το Μπόρμιο, κοιτάζει τον κόσμο απ΄τα 2758 μέτρα. Είναι το Stelvio Pass.

Κάθε σοβαρό ευρωπαϊκό περιοδικό αυτοκινήτου έχει αποτίσει φόρο τιμής στον οδηγικό παράδεισο του Stelvio.

Stelvio Pass supercars

Η θέα κόβει την ανάσα, οι απανωτές στροφές δοκιμάζουν φρένα και υπογάστρια, οι ποδηλάτες παραμένουν μια εξοντωτική δοκιμασία – τόσο για τους ίδιους όσο και για όσους petrolheads δεν θέλουν να στολίσουν με κολάν το καπό τους. Εντάξει, κυνικό

Stelvio Pass view

Το Stelvio το ξέρουν ήδη ταξιδευτές από χώρες που το μόνο υψόμετρο που ξέρουν είναι η ταράτσα της πολυκατοικίας τους και κεντροευρωπαίοι εκδρομείς που το ‘χουν μερικά τσιγάρα δρόμο καθώς βρίσκεται μερικές μόνο ώρες από πολλές πρωτεύουσες της Γηραιάς Ηπείρου.

Μαζί, και όσοι θέλουν να οδηγήσουν σ’ αυτό που κάποτε ο Clarkson είχε αποκαλέσει «σπαγκέτι ασφάλτου». Το είχε επίσης χαρακτηρίσει ως «ο καλύτερος δρόμος στον κόσμο»

Stelvio Pass photos

Stelvio Pass memorial

Σε κάποιο σημείο της διαδρομής υπάρχει και το μνημείο για τους στρατιώτες που έπεσαν σ΄ αυτό το αφιλόξενο τερέν κατά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο

Η Alfa Romeo Stelvio τώρα ξέρεις από πού πήρε το βαφτιστικό της. Σύμφωνοι, ένα SUV δεν ανήκει στο top 5 των αυτοκινήτων που θα ‘βαζες στο δικό σου bucket list για να οδηγήσεις όταν και αν τύχει ποτέ να διασχίσεις το πέρασμα του Stelvio.

Αλλά ακούγεται ωραία. »Stelvio»… Και δίνει μια αύρα από ανοιχτούς δρόμους, οξυγόνο στα πνευμόνια και κεντροευρωπαϊκή ελευθερία.

Δείτε, αν θέλετε, από το 8:10 τη θέα απ΄το Stelvio. Με GT3 RS, Lambo και τα σχετικά. Κι όχι με SUV.

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος έχει περισσότερες από δύο δεκαετίες στο χώρο των Media και του Ειδικού Τύπου (Car Magazine, Top Gear, Esquire, Porsche Magazine, Eurobanker κ.ά.). Τα τελευταία έξι χρόνια «οδηγεί» το 4Drivers με συμμετοχή αρθρογράφων που εκτιμούν την αντικειμενική ενημέρωση, την απόλαυση της οδήγησης και τη δημιουργική ματιά. Ταυτόχρονα, εκδίδει το Best of Cars και άλλες concept εκδόσεις. Οι φήμες λένε πως με τόση κατανάλωση βενζίνης, βαρύνεται για σημαντικό μέρος της τρύπας του όζοντος. Δηλώνει ένοχος.

Citroën C5 Aircross. Το Citroën της δεκαετίας πάει «σφαίρα»

«Το Citroën C5 Aircross SUV μάλλον δικαιολογημένα μόλις έκανε επίδοση-ρεκόρ για τη μάρκα. Τολμηρό, άνετο, τόσο ποιοτικό όσο ποτέ και με χαρακήρα τυπικά Citroën»

Ο θεϊκός γύρος του Patrick Depailler. Σκίζουμε διπλώματα (video)

Βλέπεις το video και μετά αναθεωρείς για το πόσο καλά ξέρεις να οδηγείς

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Σόρι, αλλά το Mazda RX-7 με Wankel είναι όνειρο απατηλό

Ζούμε στην εποχή της κατά συρροή υπερβολής των memes (όρος που προέρχεται από την πράξη τού μιμείται) στο σύγχρονο διαδίκτυο. Πιάνει τη μία είδηση ο ένας και την τεντώνει τέρμα ο επόμενος

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Τεκμήρια, φόροι πολυτελείας και ελληνικά δαιμόνια

Άσε τον άλλον, τον ιδιοκτήτη, να πληρώνει περισσότερα σε κατανάλωση καυσίμου, μεγαλύτερα ελαστικά, ακριβότερα σέρβις ή αυξημένα κόστη ασφάλισης. Δικαίωμά του