«Ραντεβού στον κόμβο της Ρενό», συνήθιζαν να λένε όσοι ανεβοκατέβαιναν την εθνική. Σήμερα, το παρατημένο κτίριο της άλλοτε MAVA, της εισαγωγικής που έστησε ο Αλέξανδρος Μανιατόπουλος, στέκεται σα κακόφημο φάντασμα. Αυτή είναι η ιστορία του
Η εικόνα από ψηλά στο κτίριο της Ρενό. Η άνοδος, η πτώση και ένα προσεγμένο βίντεο για το πώς κατάντησε
Η MAVA, η εταιρεία του Αλ. Μανιατόπουλου, του ανθώπου που, μεταξύ άλλων, διαχειρίστηκε τις Renault, BMW και Porsche, ήταν το σύμβολο της Αθηνών-Λαμίας
Ο «Λεωνίδας», όπως ήταν το ψευδώνυμο με το οποίο συμμετείχε σε αγώνες, είχε το όραμα, την ικανότητα αλλά και το σπάνιο γονίδιο του εξευγενισμένου petrolhead.
Μαζί όμως και με κινήσεις υπέρογκου, όπως λέγεται, δανεισμού.
Η πτώση
Η πτώση των πωλήσεων ήταν το επόμενο σκαλοπάτι καθόδου.
Ενδεικτικά, τo 2004 (συμπτωματικά των πανηγυρισμών, του Κεντέρη, και της μεγάλης μίζας των Ολυμπιακών Αγώνων) η MAVA πουλούσε περί τα 17.000 αυτοκίνητα στην ελληνική αγορά.
Μόλις τρία χρόνια αργότερα, έφτασε στον πάτο των 4.600 μονάδων. Άρχισε να σκάει και η κρίση και έγινε το τελικό μπαμ.
Και δη με άκομψο τρόπο. Οι Γάλλοι διέκοψαν αιφνιδιαστικά τη συνεργασία τους με τον Μανιατόπουλο. Από ‘κει και πέρα ξεκίνησε δικαστική διαμάχη με τον Έλληνα επιχειρηματία να διεκδικεί αποζημιώσεις μισού δισεκατομμυρίου ευρώ
Στη συνέχεια, όπως λέγεται, η δικαστική διαμάχη του Μανιατόπουλου με τους Γάλλους πυροδότησε την αδράνεια μέχρι την οριστική εγκατάλειψή του το 2008.
Ραντεβού στην εθνική
Αναφορικά με το κτίριο, όπως εύστοχα σημειώνει η «Μηχανή του Χρόνου», ήταν το διασημότερο τοπόσημο για ραντεβού μετά την Ομόνοια.
Κάποια 13 στρέμματα, περίπου 14.000 τετραγωνικά και ένα σημείο-σύμβολο της Αθήνας.
Πρόλαβα να πάρω και να επιστρέψω δημοσιογραφικά αυτοκίνητα από ‘κει. Και, αν σκαλίσω μερικά συρτάρια μνήμης ακόμα πιο πίσω, εκεί κάποτε πρωτομπήκα σε ένα 5 GT Turbo. Ντάξει, ερωτική μετεφηβική στιγμή
Ο πλειστηριασμός
Σ’ αυτά τα δεκατρία χρόνια που μεσολάβησαν το «κτίριο της Ρενό» στη Ν. Φιλαδέλφεια μεταβλήθηκε σε ένα βρώμικο φάντασμα από μπετόν, ένα χτικιό της Αθηνών-Λαμίας.
Προ λίγων ημερών, τέλη Σεπτέμβρη του ’21, το κτίριο της Ρενό βγήκε σε πλειστηριασμό.
Η αρχική τιμή προσφοράς ήταν €4.050.000 και η τελική που άλλαξε χέρια έκλεισε στα €11.200.585
Αυτό είναι το βίντεο εντός και εκτός.
Info: mixanitouxronou.gr / Photo: n.p. production
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.