Φήμες και (αυτοκτονικές) αλήθειες στην ιστορία των ''suicide doors''

Post date:

Author:

Category:

Rolls Royce Phantom review

 

 Πώς συνδυάζονται οι αυτοκτονίες με αυτοκίνητα, φαντάσματα, ομπρέλες, γκάνγκστερ, αστικούς μύθους, μεντεσέδες, μόδα και στιλ; Δείτε, λοιπόν, κομμάτια ιστορίας από λαμαρίνα, όπως και το ποια μοντέλα έχουν… παράξενες πόρτες.

Κάποτε, ο Ραλφ Λόρεν, του γνωστού οίκου μόδας, είχε πει «το στιλ είναι πολύ προσωπικό. Δεν έχει τίποτε να κάνει με τη μόδα. Η μόδα γρήγορα φεύγει. Το στιλ παραμένει για πάντα στην κορυφή».

Η ιστορία της αυτοκίνησης, λοιπόν, έχει ήδη καταγράψει μοντέλα με ιδιαίτερες πόρτες, οι κατασκευαστές είχαν έμπνευση, γέννησαν στιλ και το έκαναν παντοτινή μόδα.

Ετσι, άλλες φορές προσπαθώντας να εντυπωσιάσουν κι άλλες, απλώς, για πρακτικούς λόγους, υπάρχουν μοντέλα στα οποία χαίρεσαι να βρίσκεσαι στο εσωτερικό τους. Το θέμα, πάντα, είναι το πώς μπαίνεις σε αυτά.

Όπως αναφέρει ο Κεν Γκρος, ένας ιστορικός της αυτοκινητοβιομηχανίας, «πόρτες αυτοκτονίας» τοποθετήθηκαν σε προπολεμικά αυτοκίνητα, σε όλη τη δεκαετία του ‘30.

Ενας αστικός μύθος υποστηρίζει ότι οι γκάνγκστερ εκείνης της δεκαετίας βρήκαν χρηστικό αυτόν τον  τρόπο που άνοιγαν οι πόρτες, επειδή μπορούσαν να πυροβολούν πολύ εύκολα κάποιον, εν κινήσει. Αν αυτό ήταν αλήθεια, όμως, δεν θα ήταν πιο σωστός ο όρος «πόρτες ανθρωποκτονίας»; Είπαμε, είναι αστικός μύθος…

Το βέβαιο είναι ότι η Rolls-Royce χρησιμοποίησε «πόρτες αυτοκτονίας» σε πολλά από τα αυτοκίνητά της, συμπεριλαμβανομένων εκείνων στην πρώτη γενιά της Phantom -αντικατέστησε τη Silver Ghost («Φάντασμα»)- του 1925.

[Διάβασέ το: Γιατί η BMW δεν έχει ένα πραγματικό supercar;]

Αφορμή για αυτό το κείμενο στάθηκε η αναφορά στη Rolls-Royce Dawn εδώ. Η Dawn («Αυγή») ακολουθεί τη γραμμή της φίρμας και διαθέτει πολύ εντυπωσιακή σιλουέτα, τρομερό άρωμα αρχοντιάς και έναν κινητήρα βγαλμένο από τα βάθη της κόλασης: V12 6,6lt με διπλό turbo, με την ισχύ να φτάνει τα 570 PS/5.250 rpm και τη ροπή τα 780 Nm/1.500 Nm.

 

Rolls Royce Dawn

 Μόνο ένας τέτοιος κινητήρας θα μπορούσε να ωθήσει το απόβαρο των 2.560 κιλών της Rolls Royce Dawn σε 4,9 δευτερόλεπτα για το 0-100, με την τελική να περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα

Με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα της τάξης των 330 γραμ./χλμ., η τυποποιημένη μέση κατανάλωση της νέας Rolls-Royce Dawn αγγίζει τα 14,2 λιτ./100 χλμ. Αλλά εάν μπορείς να την έχεις δική σου, προφανώς και δεν νοιάζεσαι.

Δείτε, λοιπόν, κομμάτια ιστορίας από λαμαρίνα, όπως και το ποια μοντέλα έχουν… παράξενες πόρτες στη συνέχεια του protagon.gr, εδώ.

Photo: Γ. Κούτος  / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

DS 3 Crossback. Γενναιότητα σε ελληνική άσφαλτο

To DS 3 Crossback λέει πως «θέλει να αναδείξει τη δουλειά των καλύτερων τεχνιτών της βιομηχανίας». Δεν το ακούς συχνά αυτό στη σημερινή, παγκοσμιοποιημένη και πολλάκις κοπιαρισμένη αυτοκινητοβιομηχανία

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Η ελευθερία τού να μην ανήκεις

«Αυτές τις μέρες συμπληρώνονταιι 8 χρόνια 4Drivers. Και αν έπρεπε ένα μόνο κείμενο να χαρακτηρίσει τη φιλοσοφία του, είναι αυτό. Μόνο freedom - που θα ´λεγε και ο Braveheart»

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

«Βαρετό» Golf; Σηκώνει πολλή συζήτηση

Λίγο πριν την εμφάνιση του Golf Mk8, ας βάλουμε τα πράγματα σε μία ρεαλιστική τάξη

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Μικρά αυτοκίνητα υπό απειλή. Ποια είναι;

«Ένα μικρό αυτοκίνητο οφείλει να είναι φτηνό. Αλλιώς δεν θα πουλήσει. Τα περιθώρια είναι πολύ στενά στα μίνι αυτοκίνητα. Μερικές φορές και στα υπερμίνι»