Τα 13 πιο ιδιαίτερα τιμόνια. Ever

Post date:

Author:

Category:

Περίεργα, φουτουριστικά, κλασικά, αγωνιάρικα, όμορφα και ιδιαίτερα. Αυτά είναι τα 13 τιμόνια που έχουν γράψει τη δική τους σχεδιαστική ιστορία

Ferrari τιμόνι

Το τιμόνι είναι το πρώτο, ιεραρχικά, υλικό που νιώθουν τα μέλη σου. Άλλο είναι να πιάνεις ένα δερμάτινο μικρής διαμέτρου, όπως μίας Ferrari, κι άλλο ένα φτηνιάρικο πλαστικό τάπερ. Ή μια λαγουδέρα. Το τιμόνι σε συνδέει με το μηχάνημα


Μπορεί να αλλάζει και η προδιάθεσή σου από την αίσθηση αφής ή την οπτική που σου μεταφέρει αυτό το στρογγυλό «πράγμα» μπροστά σου

Όλα μετράνε. Το υλικό, το πόσο αισθητή είναι η ραφή, πόση διάμετρο έχει (οτιδήποτε κάτω από 350 χιλιοστά έχει νόημα μόνο σε καρτ), πόσο φαρδιά είναι η στεφάνη, αν έχει ανάγλυφα σημεία για να πέφτουν οι αντίχειρες. Τα πάντα.

- Διαφήμιση-

Αλλά και η μόδα έχει θέση. Δύσκολα θα βρεις τετράκτινο πλέον.

Κάποτε καθολικό σημείο αναγνώρισης της γερμανικής Σχολής με τις Mercedes-Benz να υποβαστάζουν συμβολικά την ηγεμονία τους και το φαρδύ αστέρι στο κέντρο του βολάν.

Οι BMW ακολούθησαν την τάση. Τα Audi, επίσης. Σήμερα είναι τελείως passé.


Aκόμα και οι καινοτόμοι Γάλλοι με τα υπέροχα μονόμπρατσα τιμόνια της DS και τον φουτουρισμό των ’70s εγκατέλειψαν την εκκεντρικότητα και ακολούθησαν την τριάκτινη αγία. Ήταν, βλέπεις, η επιρροή από τους αγώνες αλλά και η λειτουργικότητα που πέρασε αυτονόητα στην παραγωγή μαζί με τον απαραίτητο όγκο που απαιτεί ο αερόσακος


Στις μέρες μας, η αυτοκίνηση σιγά-σιγά οδεύει προς την κατάργηση του τιμονιού.

Λέγεται πως στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης τα τιμόνια θα ενσωματώνονται μέσα στο ταμπλό. Τα αυτοκίνητα θα πηγαίνουν μόνα τους. Τα τιμόνια θα αναδύονται όταν και αν ο οδηγός-χειριστής θελήσει.

Μέχρι να ζήσουμε αυτή την ιστορική καμπή εξέλιξης του αγαπημένου μας κύκλου ας θυμηθούμε τα 13 ιδιαίτερα, όμορφα, περίεργα και εξόχως εμβληματικά τιμόνια των τελευταίων δεκαετιών.

1. Citroën DS

Citroën DS

2. Lancia Stratos

Lancia Stratos

3. Subaru XT

Subaru XT

4. Ferrari 250 GT Lusso


Audi TTS Roadster competition

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει