Ό,τι είναι γύρω στα δύο μέτρα φάρδος είναι ωραίο, επιθετικό, «αντρικό». Νόμος. Εξαιρούνται τα Hummer και παντός τύπου SUV-μενίρ
Εξωφρενικό Pagani Zonda C12. Και να μπορούσες να το προσπεράσεις (λέμε, τώρα…), θα έμενες από πίσω του μόνο και μόνο για να χαζεύεις αυτόν τον μεγαλειώδη κώλο. Μετά συγχωρήσεως
Κάποτε κρίναμε την αισθητική των αυτοκινήτων από το πώς φαίνονται μπροστά. Ίσως, όμως, ο ποπός (sic) έχει περισσότερη σημασία
Το λέω αυτό γιατί βαθμιαία τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο ενδιαφέροντα αισθητικά όταν τα κοιτάζεις από πίσω. Τουλάχιστον τα καθαρόαιμα σπορ.
Η εξελικτική αλυσίδα των διαστάσεων
Ο αρχικός κρίκος είναι ότι η ιπποδύναμη συνεχώς μεγαλώνει.
Οπότε όλο και περισσότερη μηχανική πρόσφυση απαιτείται από τα ελαστικά. Τα οποία, σε ντόμινο λογική, παίρνουν όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις.
Ως αποτέλεσμα, οι θόλοι που τα φιλοξενούν πρήζονται από τα σχεδιαστικά «αναβολικά» και κάπως έτσι τα οπίσθια αποκτούν τη σημασία που τους αξίζει.
Συχνά περιλαμβάνοντας και έναν ενεργό διάχυτη που κάνει ακόμα πιο εντυπωσιακή την εικόνα τους.
Προφανώς το μάρκετινγκ παίζει κι αυτό το δικό του, καθοριστικό ρόλο. Αλλιώς είναι να μοστράρεις στην έκθεσή σου σέξι καπούλια κι αλλιώς ένα στενό και ανευφάνταστο «πίσω». Θα πουλήσεις λιγότερα απ´ το δεύτερο. Νόμος. Τυχαία νομίζετε, για παράδειγμα, η Toyota, στο τελευταίας γενιάς απλό Yaris προσέθεσε τόσο έντονους πίσω θόλους; Αν δεις κάποιο εν κινήσει σε απόσταση, εύκολα το μπερδεύεις αρχικά και με GR
Μιλώντας για υπεραυτοκίνητα, στη νεότερη ιστορία υπάρχει ένα μέγεθος-ορόσημο: είναι τα δύο μέτρα πλάτους. Είναι εκείνη η XL διάσταση που συλλαμβάνει τη ματιά του petrolhead σχεδόν ενστικτωδώς.
Από τη Ferrari F40 (που ήταν δύο μέτρα παρά τρία εκατοστά) μέχρι τη Jaguar XJ220C και από το ξεχασμένο Bizzarini BZ μέχρι τη Diablo VT και τη McLaren 765LT, είναι το πλάτος που κάνει τη διαφορά. Και δε βάζουμε μέσα τους καθρέφτες, έτσι;
Όμως και μία Alfa Romeo Brera, παρότι καμία σχέση με την παραπάνω κατηγορία, ήταν θεά από πίσω.
Μπροστά ή πίσω;
Παράλληλα, το εμπρός αρχίζει όλο και πιο συχνά να υποκύπτει στο συμβιβασμό συχνότερων περιορισμών.
Τα «φιλικά» καπό, αυτά που επιβαρύνουν όσο το δυνατόν λιγότερο τους πεζούς σε τυχόν πρόσκρουση είναι, φυσικά, απαραίτητα για όλο και περισσότερη ασφάλεια στο δρόμο. Συχνά, ωστόσο, δεσμεύουν τις σχεδιαστικές ομάδες
Επίσης, η συνεχόμενη τάση για όλο και μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση για εξοικονόμηση ενέργεια έχει κάποιες φορές τίμημα ένα απρόσωπο «μπροστινό».
Μερικά από τα ωραιότερα
Το πίσω είναι πλέον το λεγόμενο ”wow factor”.
Κάπως έτσι, έχω την αίσθηση πως πολλοί από εμάς κάθε φορά που θα βλέπουμε κάποιο από τα παρακάτω «οπίσθια», απλώς, θα γουρλώνουμε το μάτι.
H λίστα είναι ενδεικτική. Προσθέστε κατά βούληση.
Photo: evo.co.uk
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.