Τα pop-up φώτα. Μία ιστορία που μας έκλεινε το μάτι

Post date:

Author:

Category:

Τα pop-up φώτα ανασηκώνονταν σα να σου κλείνουν το μάτι. Κάποτε φαίνονταν εξωτικά και τόσο σπορ. Γιατί χάθηκαν στο χρονοντούλαπο;

Miura Lambo driving

Η πανέμορφη Lamborghini Miura, το σχεδιαστικό σύμβολο της δεκαετίας του ’60, σ΄όλη της τη δόξα. Μαζί με τα pop-up φώτα της. Τα οποία, σημειωτέον, είχαν και «βλεφαρίδες»


Tα pop-up φώτα συνόδευσαν μερικά εξόχως εμβληματικά αυτοκίνητα

Για παράδειγμα, τα Lamborghini Miura, Porsche 928, Mazda RX-7, De Tomaso Pantera, Toyota Supra MK2, Lotus Esprit και άλλα πολλά. Η λίστα είναι ατελείωτη.

Την αρχή την είχε κάνει το Cord 810, στο μακρινό 1936. 

Ακολούθησε μια παλίρροια, Αμερικανών κυρίως, σχεδιαστών που βρήκαν έναν μοντέρνο τρόπο να κρύψουν τις ογκώδεις λάμπες κάτω απ’ τα στιλβωμένα στον καλιφορνέζικο ήλιο αμαξώματα. 

Σημαντικό ρόλο έπαιξε, επίσης, και η τάση για χαμηλά, εντυπωσιακά στο σχεδιασμό τους καπό.

Μετά μπήκαν και οι Ιάπωνες στα βαθιά της pop-up φωτιστικής κουλτούρας. Ορδές από Nissan Silvia 200SX, Mitsubishi Eclipse, Mazda MX-5 και Toyota Celica εκδημοκράτισαν την ιδέα σε πιο προσιτά αυτοκίνητα

Mazda MX-5 pop-up φώτα

Μερικές δεκαετίες χωρίζουν το NA, την 1η γενιά του MX-5, από το ND, την 4η και τρέχουσα, του διαχρονικού Mazda. Μαζί και και η αλλαγή πλεύσης στα φωτιστικά σώματα. Γενικώς. Όχι μόνο για το MX-5, φυσικά



Ωστόσο, με τον καιρό μια επιδημία ξέσπασε στην προ-Covid εποχή

Διάφορα ηλεκτρικά προβλήματα -άνοιγε το ένα με το άλλο «μάτι» νυσταγμένο, άλλα δεν άνοιγαν καθόλου- προκάλεσαν τη σταδιακή απαξίωση.

Μαζί, φυσικά, και οι νεότερες νομοθεσίες για προστασία πεζών καθώς τα pop-up ήταν ικανά να εμβολίσουν νταλίκα σε περίπτωσης σωματικής επαφής. Πόσο μάλλον σπλήνα και άλλα ζωτικά όργανα

Το πιθανότερο είναι πως σήμερα θα ‘χε λυθεί κάθε τεχνικό ζήτημα. Όμως η διαδικασία θα παρέμενε πιο ακριβή και περίπλοκη για τους κατασκευαστές σε σχέση με τη «συμβατική» σχεδίαση – ακόμα κι αν δεν υπήρχε η πρόνοια των πεζών


Lamborghini Miura Jean Todt

Photo: classicdriver.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει