Ένας αναγνώστης, τακτικός φίλος του WRC με επισκέψεις του και σε άλλες χώρες του Πρωταθλήματος, την Πέμπτη 5 Σεπτέμβρη 2024, ώρα 05:00, άκουσε το ξυπνητήρι να χτυπά δυνατά για το φετινό Ακρόπολις. Όμως ήταν ήδη στις επάλξεις. Βλέπετε, το περίμενε ένα χρόνο. Και τώρα, αφού κατακάθισε για τα καλά ο κουρνιαχτός, έγραψε εν συντομία την εμπειρία του. Μαζί και πώς, από άποψη θεατή, θα το ήθελε καλύτερο
Κλασική Ακροπολική σκόνη. Όμως ο Βαγγέλης Κουσίδης δε «μασάσει». Ζει (και) για αυτήν και έχει το λόγο ευθύς αμέσως
Βρισκόμαστε με τον Φώτη, τον συνωνόματο Βαγγέλη και τον ξάδελφο και βιαστικά αναχωρούμε για Λαμία. Συγκεκριμένα, για την περιοχή που λαμβάνει χώρα το shakedown.
Δυστυχώς αργήσαμε και η Αστυνομία δεν αφήνει ούτε καν να πλησιάσουμε. Οπότε περιοριζόμαστε να δούμε τα αγωνιστικά καθώς έβγαιναν από την ειδική και έμπαιναν στην «απλή»
Στη συνέχεια, κατευθυνόμαστε προς το service park. Ο ήλιος είναι πολύ καυτός και δεν υπάρχει πουθενά σκιά, κάτι που κάνει την παραμονή εκεί αδύνατη.
Νοσταλγώ τις εποχές που μπορούσες να σταθείς δίπλα στους μηχανικούς και τα αυτοκίνητα και να δεις τα πάντα με λεπτομέρεια. Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια τοποθετούνται κιγκλιδώματα. Η επαφή, βλέπεις, περιορίστηκε στα χρόνια του Covid και έτσι παραμένει μέχρι σήμερα.
Πίνουμε ένα καφέ σε διπλανή καφετέρια και ξεκινάμε για το χωριό Δάφνη που απέχει πάνω από μιάμιση ώρα από τη Λαμία.
Στο δρόμο σταματάμε στο Μαυρολιθάρι όπου υπάρχει και εξαιρετική ταβέρνα που αξίζει κανείς να επισκεφθεί. Θαυμάζουμε την ομορφιά της Φύσης και της ησυχίας που επικρατεί αλλά νιώθουμε και μια θλίψη που ο πανέμορφος αυτός τόπος είναι πλέον σχεδόν έρημος. Η ερημοποίηση της ελληνικής επαρχίας πάντα θα με πληγώνει.
Συνεχίζουμε προς τη Δάφνη μέσα από το χωματόδρομο που οδηγεί στο χωριό. Σύντομα φτάνουμε στην πλατεία του χωριού όπου δεσπόζει η όμορφη εκκλησία και ο εντυπωσιακός πλάτανος. Στήνουμε σκηνές και τρώμε κάτι στο τοπικό καφενείο-ψησταριά-παντοπωλείο που ανοίγει μόνο τα Σαββατοκύριακα το χειμώνα, μιας και το χωριό έχει μόλις δύο μόνιμους κατοίκους…
Ξήμερωσε, είναι Παρασκευή και το Ράλλυ Ακρόπολις αρχίζει
Πιάνουμε στασίδι στα κάγκελα της εκκλησίας και σύντομα βλέπουμε τα αγωνιστικά θηρία να κάνουν εκκωφαντικό θόρυβο και να περνούν εντυπωσιακά ακριβώς από μπροστά μας!
Κάποια 70 και πλέον αγωνιστικά εμφανίζονται το ένα μετά τ’ άλλο για πάνω από δύο ώρες Η ειδική τελειώνει, όμως είναι επαναλαμβανόμενη, οπότε το μεσημέρι την απολαμβάνουμε ξανά.
Οι σκηνές μαζεύονται, τα στρώματα ξεφουσκώνονται, τα σκουπίδια στη θέση τη σωστή και ξεκινάμε για την επόμενη στάση: Ειδική Διαδρομή Ρεγκίνι. Ή Ελάτεια.
Φτάνουμε στο γνωστό εκκλησάκι, νύχτα πλέον, και προσπαθούμε να εντοπίσουμε τον Γιάννη από την Άρτα που έχει βρει μια καβάτζα στον προαύλιο χώρο του ξωκλησιού της Αγίας Βαρβάρας, 100 μέτρα από την ειδική.
Με λίγη δυσκολία τα καταφέρνουμε, στήνουμε σκηνές και πέφτουμε για ύπνο γιατί έχουμε, κλασικά, πρωινό ξύπνημα.
Το πρωί κατευθυνόμαστε με τα πόδια μέσα από παρατημένα άσπαρτα χωράφια (η ερημοποίηση της ελληνικής επαρχίας που λέγαμε…) προς το καταλληλότερο σημείο για να δούμε τα αυτοκίνητα των Hyundai, Toyota, Ford, Skoda και Citroën.
Χαμός, αντάρα, χώμα, σκόνη και τα αγωνιστικά προελαύνουν
Αφού περάσουν όλα τα αυτοκίνητα και ο ουραγός, αναχωρούμε για έναν καφέ στην πλατεία της Ελάτειας και για φαγητό στην Αμφίκλεια. Η ώρα περνά και η υπερειδική δεν απέχει χρονικά.
Φεύγουμε, λοιπόν για τη Μαλακάσα, αλλά βλέποντας το χαμό που που επικρατούσε στο Σείριο, εκτιμήσαμε ότι θα ταλαιπωρούμασταν υπερβολικά και το πιθανότερο δεν θα μπορούσαμε να βρούμε μια θέση για να απολαύσουμε θέαμα. Οπότε το φετινό Ακρόπολις 2024 τελείωσε εκεί για εμάς.
Την Κυριακή επιλέξαμε να μη συνεχίσουμε στο φετινό Ακρόπολις. Ας όψεται το πρόγραμμα που έβαλε οδηγούς και θεατές να κάνουν άπειρα χιλιόμετρα ανά την Ελλάδα…
Συνοψίζοντας, το φετινό Ακρόπολις ήταν μια όμορφη εμπειρία. Θα μπορούσε, ωστόσο, να ‘ταν καλύτερη αν οι διοργανωτές επέλεγαν έναν άλλο χώρο για τη διεξαγωγή της υπερειδικής και αν είχαν σχεδιάσει ένα πιο ορθολογικό πρόγραμμα.
Έστω. Και του χρόνου, λοιπόν. Βλέποντας τα Hyundai ίσως για τελευταία φορά.
Photo: rallyacropolis.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.